Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Dla porównania mogę napisać moje doświadczenia z Mercedesem w211 - ta sama klasa pojazdu, ta sama epoka co e60. Przez 9 lat serwisy eksploatacyjne, naprawy, opony itp. wyniosły ok 15000zł-17000zł, czyli mniej niż 2000zł na rok. Warto jednak zauważyć że auto ma obecnie 16 lat i 115000km (w momencie zakupu 48000km). Jeżeli te 9 lat temu zaoszczędzilibyśmy te kilka/kilkanaście tys. zł na zakupie i zdecydowali się na tańszy egzemplarz ze standardowym jak na 7 latka przebiegiem ok 200000km to pewnie 9cio letnia eksploatacja wyniosłaby 50000-70000zł. Jestem przekonany że z BMW, AUDI czy Jaguarem jest dokładnie tak samo.

Niestety większość egzemplarzy powyższych modeli jest w opłakanym stanie :? Jak jedzie na ulicy czasami wygląda fajnie ale przy bliższym kontakcie czar pryska...

Warto zauważyć że wiele modeli tańszych producentów z początku XX wieku już dawno skończyło swój żywot. Trudno zobaczyć na ulicy Peugeota 407, Renault Lagunę II, czy Forda Mondeo MK3... :wink: Passata pominę :D :8)

  • Odpowiedzi 74
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Hej, Ernesto1982 » mam pytanie pojawił się i u mnie problem ze sprzęgłem, zerkłem juz na kilka opcji, jaki będzie lepszy zamiennik sprzęgła z dwumasą Luk czy Valeo ? Jaki poszedł u Cieie i czy wszystko gra?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Witam,

koledzy przymierzam się do powrotu do "smigła"

na celowniku e61.

mam świadomość kosztów i napraw BMW. poprzednimi generacjami trochę jeździłem

na pakiet startowy spokojnie będzie myślę jakieś 10 tys trzeba będzie szykować.

M57tu znam bardzo dobrze, M57 też(ale o ile się orientuje o nie ma ich już w e60/61 - w sensie M57)



krótkie tylko pytanko bo temat zniknął

E61

głównie miasto. sporadycznie trasy.

najmniej awaryjny silnik licząc na to że nie kupię najtańszej sztuki za 10 tys.

szukać benzyny R6 czy jednak diesla którego znam


Przed lift czy polidft.

z góry dzięki za pomoc.

Jedyne wiarygodne media....:Woda, prąd, gaz...
Opublikowano
Najmniej awaryjny to przedliftowe m57tu lub m54, jeżeli poilftowe to M57n2 łańcuch wymienisz i to samo co m57tu. Benzyny poliftowej nie polece żadnej bo nie stety kazda generuje koszty. Ogólnie gdybym zas szukał e61 to rozglądałbym się tylko za 535d jeździ zdecydowanie lepiej a koszty nie są aż tak rażąco większe od 530d. I oczywiście bez xdrive zaraz pewnie się rozpęta burza ale niepotrzebny gadżet na szczęście nie występujący w 535d.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

No i wszystko w temacie.

tak też się nastawiałem na przedlifta w dizelku i nawet jeden jest do wzięcia obecnie teoretycznie porobiony.

Dzięki

Jedyne wiarygodne media....:Woda, prąd, gaz...
Opublikowano

Przecież odpowiedzi w tym temacie są bez sensu. Koszty utrzymania podaje się na przejechany kilometr. Wtedy koszt eksploatacji jest prawdziwy i porównywalny. Co z tego, że ktoś napisze "mam auto od 10 lat i włożyłem 5.000 zł." jeśli przez te 10 lat zrobił 20.000km. Eksploatację podaje się na przejechany kilometr.


Ja swego czasu robiłem 8.000km w miesiącu więc prawie co miesiąc wydawałem na serwis olejowy ponad 400 zł, nie licząc paliwa. Ktoś by powiedział, że to auto mnie kosztuje krocie ale jest to nieprawda bo licząc przejechany dystans koszty utrzymania wydają się całkowicie normalne.


Aktualnie moje koszty utrzymania oscylują w granicy 16gr za przejechany kilometr. Dla przykładu moje audi A4 generowało 12gr. Mówimy tu oczywiście tylko i wyłącznie o serwisie. Myślę, że 16gr to i tak trochę więcej niż powinno wyjść. Ale ja wymieniam wszystko na bieżąco i z zapasem więc często zostawiam kupkę pieniędzy u mechanika.

Opublikowano
Ja włożyłem sprzęgło SACHS a dwumas LUK ,do tego poszły wszystkie Simeringi nowe i uszczelniacze jak miałem skrzynie na dole wymieniłem olej w przekładni i w moście. Przy okazji sprawdziliśmy wszystkie poduszki skrzyni biegów ,podpore wału i łącze elastyczne wszystko wyglądało jak nowe.Przy wymianie dwumasy i sprzęgła jest troche roboty .
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

E60_958 tak samo jest bez sensu pisać od kosztach serwisowych bo to zwykły serwis i każdy używa innych producentów oem vs firmowe vs dobre budżetówki i tu na przykładzie oleju różnica ceny za 1l jest ogromna.

Do tego każdy inaczej wymienia olej np. 10kkm vs 30


Jak dla mnie w koszty utrzymania powinny wchodzić tylko koszta części bez filtrów, hamulcy, płynów opon bo tu można zaoszczędzić kupę kasy a można też wydać fortunę lub wymieniać na zapas a 8l oleju do bmw a do Fiata czy Forda kosztuje tyle samo


Przez 150kkm wydałem może 300-400€ za zużyte części to jest 2x koło pasowe, tuleje i wahacz pływający, pompa wody (padła przez koło pasowe) i łącznik drążka kierowniczego a w serwis ładuje dużo więcej olej valvoline, teraz Ravenol, filtry paliwa man, powietrza Bosch, hamulce Ate i bmw, opony hankook i Continental a wcześniej same marki premium i tu też częste zmiany z 16 na 17 na 18 i 19 :duh: :mrgreen:

Samochód mało jeździ a jak mam czas to wymieniam olej a minęło 6kkm bo nie wiem czy za 4 czy 8kkm będę mieć czas itd

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

Opublikowano
olej valvoline, teraz Ravenol,

 

Możesz napisać dlaczego zmieniłeś olej z Valvo na Ravenol ?. Masz jakieś konkretne powody za i przeciw ?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Zmieniałem lepkość z 5w30 na 5w40 no i Ravenol NDT został mi polecony na niemieckim forum olejowym z racji gęstego oleju bazowego co ma lepiej chronić / smarować Rozrząd.


NDT nie ma certyfikatu ll04 z racji większej ilość zddp i siarczan jest min wyższy ale przy mniejszym spalaniu oleju wychodzi na to samo

Alternatywa był jeszcze RUP

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

Opublikowano
E60_958 tak samo jest bez sensu pisać od kosztach serwisowych bo to zwykły serwis i każdy używa innych producentów oem vs firmowe vs dobre budżetówki i tu na przykładzie oleju różnica ceny za 1l jest ogromna.

Do tego każdy inaczej wymienia olej np. 10kkm vs 30


Jak dla mnie w koszty utrzymania powinny wchodzić tylko koszta części bez filtrów, hamulcy, płynów opon bo tu można zaoszczędzić kupę kasy a można też wydać fortunę lub wymieniać na zapas a 8l oleju do bmw a do Fiata czy Forda kosztuje tyle samo

 

Dlaczego jest bez sensu pisać o kosztach serwisu olejowego? Serwis to serwis i nie ważne czy wymieniasz żarówkę, olej czy płyn hamulcowy. Jeżdżąc autem zużywasz płyny więc musisz je wymieniać co generuje koszty. Jeden wymieni 3 razy w roku olej bo dużo jeździ a drugi raz na dwa lata bo jeździ 3k w roku. Jak sama nazwa wskazuje "serwis" olejowy.


Do kosztów utrzymania jeśli chodzi o serwis nie powinno się doliczać zakupu akcesoriów, tuningu etc, paliwa oraz opłat za przegląd pojazdu lub przegląd instalacji LPG i OC.


Przecież nawet takie hamulce to jest sprawa serwisowa. Nikt mi nie powie, że hamulce to można pominąć bo i tak trzeba je wymieniać. Wystarczy sprawdzić jakie są wytrzymałości zamienników. Jeden wymieni 3 razy tarcze a drugi jeden raz bo założy Ori. Serwis to serwis czyli wszystko to aby nasze auto jeździło dalej bezawaryjnie.


O kołach masz rację. Ja już mam 2 komplet opon letnich Continental i widzę, że szykuje się kolejny zakup i dojeżdżam właśnie 2 komplet opon zimowych Michelin. Felgi zimowe i letnie także kupiłem zaraz po zarejestrowaniu auta. Takich rzeczy oczywiście nie wliczam do serwisu.


Hamulce, olej i filtry można owszem pominąć ale jeśli mówimy o temacie awaryjnoscu auta czyli usterkach, które generowały koszty jak np. pompa wody, turbo czy koło dwumasowe.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Chodzi bardziej o to że serwis każdy robi inaczej.

Jedyne jak można było by to obliczyć to te same wytyczne czyli wymiana oleju co 30kkm, płyn hamulcowy co dwa lata, hamulce ori bmw itd. itd a do tego wszystko robione w ASO na ori częściach.


Za jeden serwis w bmw mogę zrobić dużo więcej w wolnym warsztacie a jeszcze więcej samemu i tu już masz trzy różne czynniki które wpływają na cenę kilometra czyli roboczogodzina


Tak samo olej możesz kupić za 3€/L a możesz kupić za 12€/L czyli serwis olejowy wychodzi cię 4x drożej a jak skrócisz interwal wymiany o połowę to na drogim oleju wychodzi cię już 8x drożej


No i na sam koniec serwis w każdym samochodzie kosztuje w przybliżeniu tyle samo chyba ze porównujemy wymiany oleju w starszym samochodzie co 15kkm a np. W fordzie co 60kkm czyli 4x mniej :mrgreen: :mrgreen: nö i jak sam piszesz kto ile km robi na rok nie ma roznicy bo przeliczamy na km a nie lata

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

Opublikowano
Zmieniałem lepkość z 5w30 na 5w40

 

Powstaje kolejne pytanie dlaczego ?. Rozumiem przy M54 bo sam leję do M54 5w40. Ale M57 ?.

Opublikowano
Chodzi bardziej o to że serwis każdy robi inaczej.

Jedyne jak można było by to obliczyć to te same wytyczne czyli wymiana oleju co 30kkm, płyn hamulcowy co dwa lata, hamulce ori bmw itd. itd a do tego wszystko robione w ASO na ori częściach.


Za jeden serwis w bmw mogę zrobić dużo więcej w wolnym warsztacie a jeszcze więcej samemu i tu już masz trzy różne czynniki które wpływają na cenę kilometra czyli roboczogodzina


Tak samo olej możesz kupić za 3€/L a możesz kupić za 12€/L czyli serwis olejowy wychodzi cię 4x drożej a jak skrócisz interwal wymiany o połowę to na drogim oleju wychodzi cię już 8x drożej


No i na sam koniec serwis w każdym samochodzie kosztuje w przybliżeniu tyle samo chyba ze porównujemy wymiany oleju w starszym samochodzie co 15kkm a np. W fordzie co 60kkm czyli 4x mniej :mrgreen: :mrgreen: nö i jak sam piszesz kto ile km robi na rok nie ma roznicy bo przeliczamy na km a nie lata

 

Dokładnie :)


Podsumowując, w e60 będzie drogo ale bez przesady. Sam olej i filtry wychodzą więcej niż w innych autach. Jeżeli auto nie będzie po większej przygodzie to nie będzie za bardzo problematyczne ale trzeba liczyć się z tym, że BMW często nie lubi zamienników dlatego w razie awarii wychodzi drogo.


Za kosz samego oleju do E60 robię cały serwis olejowy w audi a4b6 1.9 wraz z filtrami. Także oczywiście jest drożej ale też bez przesadyzmu. Bo dobrej jakości 5l oleju do m54 to koszt ponad 200 zł, do silnika wchodzi 6.5l więc mamy cenę samego oleju.


Ps. Ja też zmieniam w tym miesiącu z Valvoline na rRavenol.

Opublikowano

dzieki wielki, zamówiłem https://www.sprzegla24.pl/samochod/sprzeglo-dwumasa-bmw-5-e60-525-i-benzyna-192-km-2003-2010/12517293 może będzie teraz wszystko ok, bo powiem że nie mam ostatnio szczęścia, ta impreza juz mnie będzie trochę kosztuje, ale juz się dalej nie dało jeździć szarpał tak przy ruszaniu, że to faktycznie juz była jego końcówka, to na dodatek ostatnio pod blokiem mnie ktoś tak ładnie zarysował i lekko wgniótł, podejrzewam że dostawczak bo to jest na takiej wysokości a on pewnie nawet nie poczuł i nic niema, bo na pewno nie poczuł sie do winy...ach...






 

Ja włożyłem sprzęgło SACHS a dwumas LUK ,do tego poszły wszystkie Simeringi nowe i uszczelniacze jak miałem skrzynie na dole wymieniłem olej w przekładni i w moście. Przy okazji sprawdziliśmy wszystkie poduszki skrzyni biegów ,podpore wału i łącze elastyczne wszystko wyglądało jak nowe.Przy wymianie dwumasy i sprzęgła jest troche roboty .
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

cześć,

Od niedawna jestem posiadaczem e61. Co do kosztów... dokładnie tak jak było wcześniej pisane chyba najwięcej zależy od właściciela. Obecnego i poprzedniego.

Kupiłem auto, który było dbane i poogarniane na ile mechanicy są w stanie to zrobić ale i tak po swojemu chcę mieć zrobione - na spokojnie gdzie nie liczy się każda godzina.O ile prawa strona, turbo x2, przewody podciśnienia były ogarnięte,to lewa strona, kolektor już puszczał - kupiłem regenerowany Z PT, sterownik świec do roboty, klapa gasząca niesprawna, odma, jakieś filtry, płyny(bez oleju), koło pasowe - niby działa i ok, ale widzę spękania i nie wiadomo kiedy zaskoczy - a tego nie chcę. i już po 2 tygodniach się nazbierało za 3500 PLN gratów. Kolektor i całą resztę robię sam, więc nie mam kosztów tutaj. Jak już poskładam dzisiaj mam nadzieję jeździć spokojnie jakiś czas. Pozdrawiam

Jedyne wiarygodne media....:Woda, prąd, gaz...
Opublikowano
Producent zaleca 5w30 to samo leja w ASO na serwisach do nowych BMW - zmiana na 5w40 nic kompletnie nie da. Chcesz dluzej jezdzic to lej drozsze 5w30 motula valvoline ct-III czy inne oleje z topki 180 i wiecej za 6 litrow.
b28nl6U.png
Opublikowano
Producent zaleca 5w30 to samo leja w ASO na serwisach do nowych BMW - zmiana na 5w40 nic kompletnie nie da. Chcesz dluzej jezdzic to lej drozsze 5w30 motula valvoline ct-III czy inne oleje z topki 180 i wiecej za 6 litrow.

to co napisałeś to nie zadna topka tylko sredniaczki hydrokraki... w ASO obecnie leją GTL Shell 5w30 AM-L poprawny ale też nic specjalnego wymiana takiego oleju po max 8tyś km. do 3.0 wchodzi prawie 8l więc ja chciałbyś wlać cos z "topki" to minimum 500zł na sam olej 2x5l) do tego filtr plus roboczo godzina i w 6 paczkach sie zamknkesz i spokuj na 10 max 12tys km/rok.

Jack_Strong-
Opublikowano (edytowane)

a dziś dokładnie miną rok kiedy kupiłem obecne(drugie już) e60 dystans pokonany 18tyś km. Auto w końcu można uznać za skończone serwisowo. Wszystkie mankamenty awarie drobnkstki jak i sprawy poważniejsze ogarnięte/naprawione. Wszystkie płyny ustrojowe nowe. ISTA-D wszystko na zielono :D

Sumując na rzeczy najważniejsze pomijając pierdoły na przygotowanie auta poszło grub ponad 10k (bez rozrządu)

Edytowane przez Jack-Strong
Jack_Strong-
Opublikowano (edytowane)
Jack dlaczego wymiana AM-L po max 8tys? Chyba trochę przesadzasz :-)

Z punktu widzenia chemii to jest olej pół syntetyczny GTL klasyfikowane jest jako baza mineralna pomimo swojej czystości i innych walorów to dalej jest baza mineralna.

Poprostu taki olej po 10tyś traci juz swoją lepkość oraz właściwości neutralizujące myjące, utrzymujące czystość w silniku . To są dość starej konstrukcji silniki ze sporą emisją tleknów azotu do tego dość juz zmęczone wysokimi przebiegami czesto po tuningu co skutkuje nadmiernymi przedmuchami do skrzyni korbowej co z kolei nie sprzyja żywotności oleju.

Sporo zależy jak auto jest użytkowane ile cykli wypalania mial filtr itd (zawartość paliwa w oleju) wiadomo w mieście krótkie odcinki nie dogrzany olej chwilowe obciążenia częstsze wypalania dpf prze co olej jest mocno rozrzedzony przez paliwo skrócił bym nawet interwał do 6tyś. Te 8 max 10tyś można przyjąć za punkt przy używaniu auta 50/50 na oleju z średniej polki jakim mozna uznać GTL czy inne oleje oparte na technologii hydrokrakingu. Faktem jest że jest to olej poprawny w najlepszym stosunku jakość/cena obecnie na rynku spełniający normę ACEA C3 i LL04.

Na b.dobrym oleju można śmiało robic 15tyś km w cyklu 50/50 (miasto/trasa)

Edytowane przez Jack-Strong
Jack_Strong-
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
a dziś dokładnie miną rok kiedy kupiłem obecne(drugie już) e60 dystans pokonany 18tyś km. Auto w końcu można uznać za skończone serwisowo. Wszystkie mankamenty awarie drobnkstki jak i sprawy poważniejsze ogarnięte/naprawione. Wszystkie płyny ustrojowe nowe. ISTA-D wszystko na zielono :D

Sumując na rzeczy najważniejsze pomijając pierdoły na przygotowanie auta poszło grub ponad 10k (bez rozrządu)

To jest wg mnie realny koszt w pierwszym roku użytkowania.

Ja w tydzień już nazbierałam 3500 a teoretycznie auto było ogarnianie całkiem nieźle.

Ale żeby mieć spokój.

Cena odmy trochę powaliła, zawsze było koło 250 tutaj Ok 450 zł.

Koło pasowe 800. - jutro wymieniam żeby mieć spokój

Termostaty 350

Filtry pierdy płyn chłodzący Ok 500

Kolektor 600-regenerowany.

Moduł świec 115

Klapa gasząca 330

Trzeba sie z tym liczyć ...

U mnie do „drzewka na zielono” niewiele brakuje.

Ale będziemy działać pomału.

Teraz śledztwo z pdc

A za jakiś czas muszę te czujniki auc ogsrnąć. Ale drogie cholerstwo.

Jedyne wiarygodne media....:Woda, prąd, gaz...
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
a dziś dokładnie miną rok kiedy kupiłem obecne(drugie już) e60 dystans pokonany 18tyś km. Auto w końcu można uznać za skończone serwisowo. Wszystkie mankamenty awarie drobnkstki jak i sprawy poważniejsze ogarnięte/naprawione. Wszystkie płyny ustrojowe nowe. ISTA-D wszystko na zielono :D

Sumując na rzeczy najważniejsze pomijając pierdoły na przygotowanie auta poszło grub ponad 10k (bez rozrządu)

To jest wg mnie realny koszt w pierwszym roku użytkowania.

Ja w tydzień już nazbierałam 3500 a teoretycznie auto było ogarnianie całkiem nieźle.

Ale żeby mieć spokój.

Cena odmy trochę powaliła, zawsze było koło 250 tutaj Ok 450 zł.

Koło pasowe 800. - jutro wymieniam żeby mieć spokój

Termostaty 350

Filtry pierdy płyn chłodzący Ok 500

Kolektor 600-regenerowany.

Moduł świec 115

Klapa gasząca 330

Trzeba sie z tym liczyć ...

U mnie do „drzewka na zielono” niewiele brakuje.

Ale będziemy działać pomału.

Teraz śledztwo z pdc

A za jakiś czas muszę te czujniki auc ogsrnąć. Ale drogie cholerstwo.

 

W 535d predzej czy pozniej padnie chlodniczka egr. Dlatego za wczasu wylacz komputerowo caly mechanizm egr co robi burdel z kolektora i silnika. chlodniczka 800 pln do 2.0d do 535d pewnie z 1000.

b28nl6U.png
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

A powiedz. Co sie dzieje z chlodniczką ?

Rozszczelniła sie wewnątrz? na zewnątrz ??

Czy jakaś inna przypadłość

Jedyne wiarygodne media....:Woda, prąd, gaz...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.