Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Jak taki temat był to przepraszam ( to moj pierwszy post) Stałem sie posiadaczem e60 koncówka 2009 235km x drive 3.0 290 000 km przebiegu , możecie napisać ile km wy przejechaliscie i jakie usterki was spotkały oraz koszty w tym czasie ?

ps. automat 6hp , tak z ciekawosci jka cena regeneracji skrzyni z robocizną pytam na przyszłosc :)

  • Odpowiedzi 74
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano (edytowane)

odnosnie automatu to kompletyny remont od a do z to koszt rzedu 6-8tys dowiadywalem się w dość renomowanej firmie na Mazowszu.

Z kosztów auto używane od maja zeszlego roku

4 nowe wtryski 5tys zl turbo regenercja 3tys

nowy dpf 2tys nowy kolektor dolotowy z klapkami 600

komplet sprzężyn i amortyzatory 3000zł

sterownik swiec swiece 600 termostaty 500, chlodnica oleju 300, 3x plukanie automatu filtr uszcelki mechatroniki 2000,

tarcze klocki przod 1500zl, serwis olejowy 600zl plyn hamulcowy chlodniczy wspomaganie tylny most 500zl....

jak planujesz dłużej pojeździć doliczył bym jeszcze ok 4tys na rozrząd

tak z grubsza 530d LCI 2009 EU4 :cool2:

Edytowane przez Jack-Strong
Jack_Strong-
Opublikowano
Oj kolego próbujesz chyba kogoś tutaj nastraszyć. Albo miałeś strasznego pecha albo robiłeś wszystko z myślą- zrobię teraz bo i tak za niedługo będzie do roboty. Ja co prawda przedlift więc rozrząd i drogie wtryski piezoelektryczne mi odchodzą ale z takich mechanicznych rzeczy to skrzynia- oczywiście zdecydowałem się na używkę bo nie widzę sensu dokładania 1/3 wartości samochodu przy jednej naprawie. Konwerter regenerowałem. W zawieszeniu zmieniłem dwa wahacze i z tyłu tuleje pływające, termostaty zimą, ale był to koszt 330 zł z płynem z ASO i lampy regenerowałem. To takie najdroższe rzeczy. Pierdół typu kontrolka poduszek, światła nie skręcają nie liczę bo to były awarie które udawało się usunąć za maksymalnie 200,300 zł. Przez półtorej roku około ~10 tys zł
Opublikowano (edytowane)

z kosztów auto używane od maja zeszlego roku

 

To są Twoje realne koszty ?. Który to rok / model i jaki przebieg ?.

nikogo nie próbuje przestraszyć kolega się zapytał to grzecznie odpowiedziałem dla sicisłości remontu automatu nie robilem tylko dowiadywałem sie telefonicznie.

auto przez pierwsze 7 lat serwisowane w aso potem w jednym niezaleznym serwisie przebieg obecnie 260tys

A fak że lubie jak auto jest w 100% sprawne bo kilka razy w roku jeżdżę w długą trasę więc z reguły zaraz po kupnie staram sie doprowadzić samochód do stanu użytkowego.

Edytowane przez Jack-Strong
Jack_Strong-
Opublikowano

To i ja dorzucę coś od siebie , moje wydatki głównie w pierwszym roku użytkowania to ok. 13 tys , większość rzeczy to sprawy eksploatacyjne

Dwa komplety opon ok.4,5 tys

Dwa razy olej plus wszystkie filtry, plus serwis klimy i odgrzybianie ok 2,7 tys

Wymiana rolek , pasków, dwóch termostatów ok. 1,2 tys

Komplet świeć żarowych plus uszczelki kolektora ok 900 zł

I teraz awarie

Pompa nivo (raz wymieniłem na używke, chodziła rok ,drugi raz zdecydowałem się na pełną regenerację)

razem 1,9tys

Alternator , kupiłem nowy ok. 1tys

Przewód hamulcowy sztywny z tyłu ok 300 zł

Plus parę razy jakieś drobne rzeczy po "stówce" typu sprawdzenie wiązki w klapie , komputer itp.

Wszystkie ceny podałem razem z robocizną , dodam , że auto kupiłem z pełną książka i potwierdzonym przebiegiem , przed zakupem dokładnie sprawdzone :D

Opublikowano (edytowane)
To i ja dorzucę coś od siebie , moje wydatki głównie w pierwszym roku użytkowania to ok. 13 tys , większość rzeczy to sprawy eksploatacyjne

Dwa komplety opon ok.4,5 tys

Dwa razy olej plus wszystkie filtry, plus serwis klimy i odgrzybianie ok 2,7 tys

Wymiana rolek , pasków, dwóch termostatów ok. 1,2 tys

Komplet świeć żarowych plus uszczelki kolektora ok 900 zł

I teraz awarie

Pompa nivo (raz wymieniłem na używke, chodziła rok ,drugi raz zdecydowałem się na pełną regenerację)

razem 1,9tys

Alternator , kupiłem nowy ok. 1tys

Przewód hamulcowy sztywny z tyłu ok 300 zł

Plus parę razy jakieś drobne rzeczy po "stówce" typu sprawdzenie wiązki w klapie , komputer itp.

Wszystkie ceny podałem razem z robocizną , dodam , że auto kupiłem z pełną książka i potwierdzonym przebiegiem , przed zakupem dokładnie sprawdzone :D

lol o oponach rozruszniku jakiś czujniku zaparowania szyby czolowej 2x czujnik temperatury doładowania 2 x czujnik roznicowy dpf czy 3 wymianach oleju to nawet nie wspomniałem

a fakt wleciały nowe 4x r18

Edytowane przez Jack-Strong
Jack_Strong-
Opublikowano
No jest tutaj parę rzeczy do zepsucia , jak ktoś się postara :D przed zakupem trzeba być świadomym kosztów bo można się rozczarować, ale nie ma też co straszyć, sporo zależy od egzemplarza , sposobu użytkowania ( weekendowo, typowo miejskie , autostrady ) no i szczęścia :D
Opublikowano (edytowane)

dokładnie do tego jakość zamienników jest mocno rozczarowująca prosty przykład: jak montowalem nowy dpf zalozylem nowa sondę lambda (bosch) i czujnik różnicowy(hella) jak powszechnie wiadomo sonda odpwiada za limiter dymu w naszych autach a czujnik roznicowy za uruchamianie wypalania filtra dpf na czas.

czujnik hella wysrał sie ledwie po dwóch dniach... kupilem oryginał w aso.

Tak samo bylo z czujnikiem temperatury doładowania wymieniłem na hella zaraz po zakupie bonpokazywal +90'c w dolocie wytrzymał pół roku... znowu skończyło sie wycieczką do aso.

Edytowane przez Jack-Strong
Jack_Strong-
Opublikowano
No jest tutaj parę rzeczy do zepsucia , jak ktoś się postara :D przed zakupem trzeba być świadomym kosztów bo można się rozczarować, ale nie ma też co straszyć, sporo zależy od egzemplarza , sposobu użytkowania ( weekendowo, typowo miejskie , autostrady ) no i szczęścia :D

Jeszcze raz powtórzę nikogo nie straszę a na szczęściu to bym nie polegal w ponad 10 letnim aucie klasy PREMIUM

Jack_Strong-
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Dlaczego nowego DPFa wrzucałes? Ja czytałem, że DPFy sa praktycznie dożywotnie, tylko syf się na nich zbiera i dlatego "padają", ale wystarczy wyprać chemicznie (po zdjęciu, płukanie na smaochodzie prawie nic nie daje) i można robić podobno kolejnę 200 tysi km spokojnie.


Regeneracja turbo u mnie 1500 wyszło na dobrych częściach z wyważaniem itp, ale nie było komplikacji - sterowanie było ok.


Za to z niespodzianek to przepustnica - 800pln o ile pamiętam.


Termostaty chyba każdego czekają, a przez walnięte rermostaty zapychają się DPFy. A błedu od niegorzania w e60 - brak, więc samamu trzeba to sprawdzić.

Edytowane przez madseason
Opublikowano
Mi nie chodziło o to ,że Ty kogoś straszysz, napisałem to ogólnie :D jeden napisze ,że wsadził 20 tys a drugi będzie się dziwił i pukał w głowę bo on wsadził tylko 5 tys ,ale ten co pyta przeczyta sobie różne wypowiedzi i będzie miał jakiś zarys kosztów, które mogą go potencjalnie czekać, trzeba też wziąć pod uwagę, że są różni ludzie i jednemu coś przeszkadza i robi to od razu a drugi czeka aż coś się urwie :D
Opublikowano
E60 to jest jeszcze mały pikuś w porównaniu z kolejną generacją. O N63 w tych bolidach to już legendy krążą. Podobno auto niesprzedawalne z tym silnikiem. Będzie wesoło i będzie się działo. One z pierwszych wypustów już dobiły pewnego wieku i najechanych kilometrów. Popatrzyłem trochę w ogłoszenia i tak uszkodzony silnik, silnik puka, wymieniona skrzynia z silnikiem. I tak jest sporo poopisywanych. O drobiazgach jak zawiasy dpf-y i inne cuda przecież nie piszą nigdzie, a to trzeba brać też pod uwagę. Więc nie ma co narzekać. Wrzuci się po trochu w auto parę groszy i można sobie jeździć dalej. Jak nie walona, to z korozją jak w E39 nie ma problemu, więc jeszcze parę ładnych lat dbane pojeżdżą te nasze babcie.
Opublikowano
Dlaczego nowego DPFa wrzucałes? Ja czytałem, że DPFy sa praktycznie dożywotnie, tylko syf się na nich zbiera i dlatego "padają", ale wystarczy wyprać chemicznie (po zdjęciu, płukanie na smaochodzie prawie nic nie daje) i można robić podobno kolejnę 200 tysi km spokojnie.

Co do mycia w myjkach, to z tego co rozmawiałem ze znajomym , do takiego mycia kwalifikują się głównie dpfy z nowych tzn.kilkuletnich aut z małymi przebiegami, gdzie dpf jest zapchany od typowo miejskiej jazdy , w starych autach ta usługa nie ma żadnego sensu , tam te wkłady są całe popękane i szkoda na to kasy , jak ktoś chce dalej jeździć z ekologią to lepiej kupić nowy tzn. jakiś zamiennik

Opublikowano
Dlaczego nowego DPFa wrzucałes? Ja czytałem, że DPFy sa praktycznie dożywotnie, tylko syf się na nich zbiera i dlatego "padają", ale wystarczy wyprać chemicznie (po zdjęciu, płukanie na smaochodzie prawie nic nie daje) i można robić podobno kolejnę 200 tysi km spokojnie.


Regeneracja turbo u mnie 1500 wyszło na dobrych częściach z wyważaniem itp, ale nie było komplikacji - sterowanie było ok.


Za to z niespodzianek to przepustnica - 800pln o ile pamiętam.


Termostaty chyba każdego czekają, a przez walnięte rermostaty zapychają się DPFy. A błedu od niegorzania w e60 - brak, więc samamu trzeba to sprawdzić.

bo stary zostal wypatroszony do tego razem z katalizatorem :mad2:

turbo zrobione na melett całe zmienna geometria i wkład oraz nowy elektroniczny sterownik

Jack_Strong-
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Co do mycia w myjkach, to z tego co rozmawiałem ze znajomym , do takiego mycia kwalifikują się głównie dpfy z nowych tzn.kilkuletnich aut z małymi przebiegami, gdzie dpf jest zapchany od typowo miejskiej jazdy , w starych autach ta usługa nie ma żadnego sensu , tam te wkłady są całe popękane i szkoda na to kasy , jak ktoś chce dalej jeździć z ekologią to lepiej kupić nowy tzn. jakiś zamiennik

 

To mamy rozbieżne informację :mrgreen:

Czytałem wcześniej w necie, później z moim mechanikiem własnie rozmawiałem to mówił, że w e60 pranie klientowi 2 lata wcześniej robił, co trasy do niemiec kilka razy w miesiącu robi, regularnie na serwisy wraca i żadnego problemu z DPF się nie dopatrzył. U mnie 20 tysięcy km od prania i też spokój jest.

Oglądałem swojego DPFa przed założeniem i wygladał ładnie, nawet latarką mechanik poświecił, poinformował, że w stanie bardzo dobrym, świeciło na wylot, plaster miodu, czy co tam jest prezentował się ok.

Opublikowano

@madseason


Na jakim etapie prałeś swojego ?. Znaczy chodzi mi czy był zabity na beton czy normalnie działał ale zbyt często się już wypalał ?. Co ile km średnio wypala się teraz po praniu ?

Opublikowano
Wiadomo ,że nie każdy przypadek potwierdza regułę :D , ale sam widziałem sporo rozciętych dpfów u gościa, który je usuwa i były całe rozwalone, prawdopodobnie dużą rolę odgrywały tutaj uszkodzone termostaty i niewłaściwe wypalanie , tzn.to już są tylko moje przypuszczenia :D
Opublikowano
prawdopodobnie dużą rolę odgrywały tutaj uszkodzone termostaty i niewłaściwe wypalanie , tzn.to już są tylko moje przypuszczenia :D

 

Masz wiele racji. DPF w E60 nie jest elementem specjalnej troski. Wypala się dobrze i regularnie. Ważne żeby peryferia wszelkie były sprawne i procedura startowała okresowo poprawnie. Teraz z Btoolem mamy bajkę można powiedzieć. W krótką chwilę można sprawdzić czy wszystko działa jak należy. Kto się autem interesuje nie dopuści do jakiego armagedonu. Wszystko widać i wystarczy obserwować okresowo co się dzieje i reagować w razie potrzeby. Nic więcej nie potrzeba. Ja jestem na to mocno wyczulony. W DDE nie może być u mnie najmniejszego błędu i temperatura 90 cały czas. Wtedy zero stresu.


Jak natomiast ludzie piszą żale, że jeździł pół roku po 2.5 km i za miasto nie wyjechał, a tu nagle ma choinkę na blacie i auto nie jedzie, to przecież niczyja wina.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
@madseason


Na jakim etapie prałeś swojego ?. Znaczy chodzi mi czy był zabity na beton czy normalnie działał ale zbyt często się już wypalał ?. Co ile km średnio wypala się teraz po praniu ?

 

To długa historia :D Kupiłem miał 240 tysi oryginalnego nalotu. Nie miałem wcześniej dizla więc nie wiedziałem do końca co i jak, ale za poradami forum sprawdziłem temperatury i niedogrzewał. Jak tyko wpłaciłem zaliczkę umówiłem wizytę w mauto u Adama później szukałem co do roboty będzie poza tym co na kompie wyszło i padło na wymianę termostatów, tam je zmienili i przy okazji wyszło, że nie moga przepalić DPFa bo przepustnica błąd wyrzuca. Skończyło się na wymianie tych rzeczy (plus kilka innych pierdół) i czyszczeniu DPFa na samochodzie. Po tym zabiegu w ISTA paramtry spokojnie w normie się mieściły. Popiołu było trochę, ale wiadomo, że musi być.

Dużo jazdy wokół komina było, a jak tylko brałem furę od żony w weekend w trasę to wypalanie robiłem z Carly jak widziałem że coś się zbiera do 50g o ile dobrze pamiętam. No i podczas takiego wypalania jak już miał z 270 czy 280k km, jak tylko uruchomiłem wpałem w korek. Po zatrzymaniu chmura dumu z rury poszła, że się bałem, że fura mi się jara od spodu, ale przeczekałem, po kilku minutach się uspokoiło. Ale od tego czasu błąd DPF wywalało i nie mogłem uruchomić z Carly. No i tak zleciało trochę km zanim znalazłem czas, żeby furę oddać do mechanika, ale do tego czasu, mimo, w trasie ilość sadzy spadała.


Teraz muszę w końcu podpiąć i zobaczyć jak to wygląda, ale jak już ruszam z domu to ostatnie co mi się chce to grzebać w telefonie i sprawdzać DPF. Kopa ma jak zawsze, błędów DPFa nie wywalił od czasu prania. Zobaczę jak to wygladają parametry to wrzucę screena.

Jak sprawdzić co ile się wypala? Bo w Carly widziałem tylko ilość uruchomień wypalania, to o tą wartość chodzi?


A odpowiadając na pytanie, czy był zabity na beton - no chyba nie, skoro ISTA pokazywała cisnienia w normie po pierwszym czyszczeniu na samochodzi (przed czyszczeniem w górnych granicach było o ile dobrze pamiętam).

Opublikowano
prawdopodobnie dużą rolę odgrywały tutaj uszkodzone termostaty i niewłaściwe wypalanie , tzn.to już są tylko moje przypuszczenia :D

 

Masz wiele racji. DPF w E60 nie jest elementem specjalnej troski. Wypala się dobrze i regularnie. Ważne żeby peryferia wszelkie były sprawne i procedura startowała okresowo poprawnie.

 

Zgadza się, ale nawiązując do tych zepsutych termostatów i niewłaściwej temperatury, to niestety tutaj kłania się pazerność księgowego z Monachium , wielu ludzi jeździ z niedogrzanym silnikiem nie mając o tym żadnego pojęcia, bo przecież po co było umieścić wskaźnik temperatury , nawet w takiej formie w jakiej jest w ukrytym menu , tylko w "ogólnie " dostępnym, tam gdzie jest zasięg, temp. otoczenia i średnia prędkość, chociaż patrząc z drugiej strony, przez okres gwarancji z tymi samochodami rzadko kiedy były poważne problemy a przecież kolejni klienci i ich problemy już nikogo nie interesują :D

Opublikowano
Ostatnio siadła mi maglownica, active steering, rok 2009 czyli 4 czujniki. Zregenerować się tego nie da, koszt nowej oryginalnej ~14k PLN. Zdecydowałem się kupić nówkę boscha za 6800 brutto bo bałem się iść w używki. Biorąc pod uwagę, że koszt nowego oryginalnego magla to powiedzmy 1/3 wartości samochodu - jest bardzo drogo :)
Opublikowano
Ostatnio siadła mi maglownica, active steering, rok 2009 czyli 4 czujniki. Zregenerować się tego nie da, koszt nowej oryginalnej ~14k PLN. Zdecydowałem się kupić nówkę boscha za 6800 brutto bo bałem się iść w używki. Biorąc pod uwagę, że koszt nowego oryginalnego magla to powiedzmy 1/3 wartości samochodu - jest bardzo drogo :)

Czyli 10 k rocznie to chyba trzeba liczyć i to conajmniej;0

Opublikowano
Jezdze 4 lata zrobiłem około 50tys km. Kupiłem z prawdziwym przebiegiem 200tys przez ten okres wymieniłem dwa wahacze z przodu dwa laczniki tarcze klocki oba termostaty uszczelniłem dolot, kolektor ssący, komplet świec i sterownik to jest na szybko liczone max 3-4tys zł wymieniałem sam mechanik odpadł. Oczywiście nie mowie o oponach oleju filtrach to się wymienia w każdym aucie. Dpf siedzi oryginalny nic z nim nie robiłem. Także warto trochę głębiej pochylić się przy zakupie to nie trzeba będzie wymieniać pol silnika jak kolega Jack

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.