Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Caly czas zastanawiam sie czy dobrze zrobilem nie biorac leaserow - mogę jeszcze szybko zmienić.

Czy ktoś z was ma LEDy adaptacyjne i może opowiedzieć o wrażeniach z jazdy.

Od razu mówię, że na wyglądzie mi nie zależy - ale fakt ze lasery wyglądają dużo lepiej.

Moj dealer mowil, że możliwość wykorzystania laseru jest znacząca ograniczona przez szereg warunków na drodze i w sumie korzysta sie z nich sporadycznie. Oczywiscie zdajac sobie sprawe, że dużo zależy po jakich dorgach jeżdzimy.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Masz taki wątek w dziale G30. Poczytaj tam...
Opublikowano
Masz taki wątek w dziale G30. Poczytaj tam...

Dzięki faktycznie dużo informacji - wniosek jest jeden, że oprócz wyglądu dużej róznicy nie ma. Zostaje przy LEDach

Opublikowano
Masz taki wątek w dziale G30. Poczytaj tam...

Dzięki faktycznie dużo informacji - wniosek jest jeden, że oprócz wyglądu dużej róznicy nie ma. Zostaje przy LEDach

Co za bullshit! Lasery robią kolosalną różnicę!

Wygląd to jedna sprawa, heksagonalny kształt + dodatkowy niebieski kolor na zgaszonych i zapalonych ledach.

Natomiast jeżeli chodzi o widoczność to jest ogromna różnica. Lasery działają na światłach drogowych, więc włączają się wszędzie tam gdzie nie ma latarnii przy drodze i znaczącego oświetlenia otoczenia. W praktyce - oczywiście w centrum miasta się nie włączą ale już wokół komina i na każdej trasie, działają non stop. Reflektory wycinają wiązkę nie oślepiając jadących z naprzeciwka oraz tych na Twoim pasie ruchu, natomiast pozostały obszar jest full oświetlony. A gdy droga jest pusta to jedziesz jak w dzień.

Nie żałuję ani jednej złotówki na lasery i wg mnie to absolutny priorytet w dodatkowym wyposażeniu, no chyba że ktoś przez cały czas posiadania samochodu, jeździ tylko w dzień, a sporadyczny, nocny wypad ogranicza się do ulic oświetlonych latarniami - to ok wtedy nie warto - ale kto tak jeździ ? Nikt.

Opublikowano
.... Reflektory wycinają wiązkę nie oślepiając jadących z naprzeciwka oraz tych na Twoim pasie ruchu, natomiast pozostały obszar jest full oświetlony. A gdy droga jest pusta to jedziesz jak w dzień.

Nie żałuję ani jednej złotówki na lasery i wg mnie to absolutny priorytet w dodatkowym wyposażeniu, no chyba że ktoś przez cały czas posiadania samochodu, jeździ tylko w dzień, a sporadyczny, nocny wypad ogranicza się do ulic oświetlonych latarniami - to ok wtedy nie warto - ale kto tak jeździ ? Nikt.

 

1. Wycinającą wiązkę mają też adaptacyjne.

2. Z Twoich słów wychodzi na to, że stary dobry Maluch miał lepsze światła niż adaptacyjne LEDy BMW, bo nim się nie bałem jeździć w nocy, a teraz będę się bał wyjechać po zmroku X5 ;).

Opublikowano
.... Reflektory wycinają wiązkę nie oślepiając jadących z naprzeciwka oraz tych na Twoim pasie ruchu, natomiast pozostały obszar jest full oświetlony. A gdy droga jest pusta to jedziesz jak w dzień.

Nie żałuję ani jednej złotówki na lasery i wg mnie to absolutny priorytet w dodatkowym wyposażeniu, no chyba że ktoś przez cały czas posiadania samochodu, jeździ tylko w dzień, a sporadyczny, nocny wypad ogranicza się do ulic oświetlonych latarniami - to ok wtedy nie warto - ale kto tak jeździ ? Nikt.

 

1. Wycinającą wiązkę mają też adaptacyjne.

2. Z Twoich słów wychodzi na to, że stary dobry Maluch miał lepsze światła niż adaptacyjne LEDy BMW, bo nim się nie bałem jeździć w nocy, a teraz będę się bał wyjechać po zmroku X5 ;).

1. Wiadomo, że wycinają zarówno adaptacyjne Ledy jak i lasery. Tak samo obydwie wersje są skrętne.

2. Bez przesady, miał ciut gorsze :D

Nie wiem jak pozostali ale ja naprawdę widzę dużą przewagę laserów nad ledami. Testowałem adaptacyjne w demówkach, a że praktycznie 5/7 dni w tygodniu poruszam się po zmroku i często, poza miastem, dla mnie jest to ogromna różnica.

Opublikowano
Jeździłem z laserami przez tydzień w g05 i nie widziałem różnicy. Wycinają tak samo jak adaptacyjne. Na drogach krajowych bez latarni praktycznie nigdy sie nie włączają. Na autostradzie przy pustej drodze coś może zauważałem, że świeci inaczej albo to był wytwór mojej wyobraźni w odniesieniu do adaptacyjnech ledów w g30, które wówczas posiadałem. Początkowo byłem na nie zdecydowany ale posłuchałem rad handlowców i wybrałem adaptacyje ledy. Odnośnie wyglądu... sześciokątne dzienne miała już f30 i trochę mi się opatrzyły. W lusterku wstecznym ciężko odróżnić x3 od x5 z laserami. Dzienne adaptacyjne w x5, x6 się wyróżniają i z daleka widać co jedzie.
Opublikowano
Jeździłem z laserami przez tydzień w g05 i nie widziałem różnicy. Wycinają tak samo jak adaptacyjne. Na drogach krajowych bez latarni praktycznie nigdy sie nie włączają. Na autostradzie przy pustej drodze coś może zauważałem, że świeci inaczej albo to był wytwór mojej wyobraźni w odniesieniu do adaptacyjnech ledów w g30, które wówczas posiadałem. Początkowo byłem na nie zdecydowany ale posłuchałem rad handlowców i wybrałem adaptacyje ledy. Odnośnie wyglądu... sześciokątne dzienne miała już f30 i trochę mi się opatrzyły. W lusterku wstecznym ciężko odróżnić x3 od x5 z laserami. Dzienne adaptacyjne w x5, x6 się wyróżniają i z daleka widać co jedzie.

 

Dzieki - no własnie kolejne potwierdzenie. Zgadzam się w 100%. Sam mam teraz G01 i dzienne są mega podobne do laserów G05. W lusterku trudno odróznić.

Oczywiście rozumiem osoby z laserami ale dla mnie użyteczność i poprawa bezpieczeństwa z tego dodatku jest niska.

A co do estetyki to każdy ma prawo wyboru i tutaj nie dyskutuję.

Opublikowano
Masz taki wątek w dziale G30. Poczytaj tam...

Dzięki faktycznie dużo informacji - wniosek jest jeden, że oprócz wyglądu dużej róznicy nie ma. Zostaje przy LEDach

Co za bullshit! Lasery robią kolosalną różnicę!

Wygląd to jedna sprawa, heksagonalny kształt + dodatkowy niebieski kolor na zgaszonych i zapalonych ledach.

Natomiast jeżeli chodzi o widoczność to jest ogromna różnica. Lasery działają na światłach drogowych, więc włączają się wszędzie tam gdzie nie ma latarnii przy drodze i znaczącego oświetlenia otoczenia. W praktyce - oczywiście w centrum miasta się nie włączą ale już wokół komina i na każdej trasie, działają non stop. Reflektory wycinają wiązkę nie oślepiając jadących z naprzeciwka oraz tych na Twoim pasie ruchu, natomiast pozostały obszar jest full oświetlony. A gdy droga jest pusta to jedziesz jak w dzień.

Nie żałuję ani jednej złotówki na lasery i wg mnie to absolutny priorytet w dodatkowym wyposażeniu, no chyba że ktoś przez cały czas posiadania samochodu, jeździ tylko w dzień, a sporadyczny, nocny wypad ogranicza się do ulic oświetlonych latarniami - to ok wtedy nie warto - ale kto tak jeździ ? Nikt.

 

Pełna zgoda z jednym wyjątkiem - laser włącza się tylko jak nie ma żadnych innych pojazdów przed samochodem w odległości kilkuset metrów. Można obejrzeć filmiki na yt o tym i prezentacje bmw. Stąd też wycinanie aut i skręcanie wiązki światła to tak technicznie nie lest laser tylko ledy w lampie

Opublikowano

jechałem G05 znajomego prawie 400km drogami krajowymi w zeszły tydzień. nie widziałem żadnej, absolutnie żadnej różnicy w stosunku do moich adaptive led w F16.

może i świeca lepiej kiedy nie ma innego auta pol kilometra przed, tylko kiedy to się zdarza :D

Opublikowano
Mam jedne i drugie i szczerze zbyt dużej różnicy w normalnych warunkach na co dzień pomiędzy laserami a adaptacyjnymi LED nie dostrzegam. Różnicę na korzyść laserów widać dopiero nocą w ciemnym lesie, mają zasięg z 500-600m co najmniej
Opublikowano
Mi wizualnie bardziej siedzą ledy, zgadzam się z przedmówcami, że kształt dziennych laserów to kopia X3, czy serii 5 przed liftem, co już się opatrzyło. Natomiast w adaptacyjnych ledach najbardziej mnie wkurza kierunkowskaz, który jak ktoś kiedyś powiedział, wygląda jak polonezie (chodzi o miejsce świecenia). W aucie za pół mln to wstyd, zwłaszcza że w poprzednim F15 miałem ładną kreskę nad lampami w ledach. Teraz do laserów można zamówić dodatkowo wersję shadow line. Sam poszedłem w adaptacyjne ledy, ale raczej z oszczędności
Opublikowano

Według mnie ledy adaptacyjne mają jedną wiązkę świateł dziennych w lampie, a lasery dwie wiązki w lampie - poniżej grafika. Być może z tego powodu lasery świecą lepiej.

Nie miałem tej wiedzy przed zakupem - mam ledy adaptacyjne, bo uważałem że nie warto dopłacać za to że na pustej drodze będzie 500m światła.

Ledy adaptacyjne wyglądają bardziej zadziornie niż lasery.

6571df05eb62deeb722137b9e6ad0bd4.jpg

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nie mam laserów. Ale tak dobrych świateł jak adaptacyjne LED w G05 jeszcze nie miałem. Te z F15 się nie umywają. Tak samo jak inne marki samochodów.

Lasery prawdopodobnie dadzą cokolwiek na pustej drodze przy braku ruchu z przeciwnego kierunku. Ale taka droga to raczej "podrzędna" gdzie pewnie bardziej przyda się Night Vision.

Opublikowano
Mam adaptacyjne LED-y, niestety nie mogłem zamówić wtedy laserów, ale w sumie po 2 latach uważam że dodatkowa dopłata 7-8k byłoby bez sensu.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Mam adaptacyjne LED-y, niestety nie mogłem zamówić wtedy laserów, ale w sumie po 2 latach uważam że dodatkowa dopłata 7-8k byłoby bez sensu.

 

Ja mam lasery i zamówiłem je ze względu na fajny wygląd wliczając w to kierunkowskaz w ksztalcie paska. Jeśli chodzi o użyteczność to na co dzień chyba nie ma różnicy do adaptive led. Gdy jest ciemno na dlugim odcinku w trasie zasięg wygląda jednak imponująco ale zdarza się to bardzo rzadko. Z praktycznego punktu widzenia szkoda więc pieniędzy ale jakbym miał wybierać ponownie to nie wiem czy jednak bym nie zamówił szczególnie, że dopłata to wcale nie 7-8k a 6k.

Z drugiej strony z praktycznego punktu widzenia należałoby zamówić

Skode Kodiaq i tam takiego dylematu jak światła premium nie mamy.

Opublikowano

akademicka dyskusja. Ci, co nie wzięli będą twierdzić, ze to zbytek i zaoszczędzone pieniądze. Ci co wzięli będą chwalić. Każdy po prostu racjonalizuje swój wybór. Dla mnie dość śmieszne wydało się jak konfigurowałem swój samochód jak handlowiec przekonywał mnie, że te światła to właśnie jest zbytek, bo działają tylko czasem i warto zaoszczędzić te pieniądze.

Śmieszne w tym kontekście, że w furze za 500 tyś zł to naprawdę nie miało wielkiego znaczenia w wycenie, a przekazywane było jak wielka mądrość ludowa i protip. Równie dobrze szkoda może być pieniędzy na audio, zawieszenie, lakier, skórę i tysiąc innych rzeczy. W tym samochodach tak naprawdę nic się nie "opłaca" dobierać, bo najbardziej rozsądny wybór to np Toyota czy Skoda, a najlepiej komunikacja miejska :)


Wydaje mi się, że jedyny rozsądny wybór to.... brać co się podoba i nie oglądać się na innych :)

Powodzenia w konfiguracji! :)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Dokładnie. Jak się popatrzy na ceny dodatkow w konfiguratorze to zdecydowanie nic się nie opłaca zamawiać. Cena każdej opcji jest wręcz abstrakcyjna! Felgi 2 rozmiary wieksze + 10k czy szklany dach z ledami za 15k!? WTF!? Przykładając taką miarę do tego to fajne światla za dodatkiwe 6k wydają się być całkiem rozsądne. U mnie "pękło" 100k na dodatki ponad standard M50d i w sumie wielu by powiedziało, że nadal bieda u mnie jest :roll: :lol:
Opublikowano

Dlatego zadając pytanie zwracałem się do tych, którzy nie mają laserów.

Bardziej mnie interesowało czy są jakieś zastrzeżenia w działaniu LEDów adaptacyjnych.

Nie liczyłem, że ktoś kto zdecydował się na leasery powie, że załuje i nie chciałem dyskutować o wyglądzie.


I nie zgadzam się, że takie dyskusje nie mają sensu.

Fakt, że moja konfiguracja też jest bliska 500k nie znaczy, że będę brał wszystko jak leci.

Każdy ma swoje priorytety. Ja nie lubie wydawać kasy na coś dla mnie nie ma sensu.

Podkreślam słowo "dla mnie" i szanuje, że inni mogę uważac inaczej.

Ja np. wolałem zrezygnować z laserów i wziąć sobie domykanie i lepsze audio - a przynajmniej tak to sobie tłumaczyłem :)

Opublikowano
Mam adaptacyjne LED-y, niestety nie mogłem zamówić wtedy laserów, ale w sumie po 2 latach uważam że dodatkowa dopłata 7-8k byłoby bez sensu.

 

Ja mam lasery i zamówiłem je ze względu na fajny wygląd wliczając w to kierunkowskaz w ksztalcie paska. Jeśli chodzi o użyteczność to na co dzień chyba nie ma różnicy do adaptive led. Gdy jest ciemno na dlugim odcinku w trasie zasięg wygląda jednak imponująco ale zdarza się to bardzo rzadko. Z praktycznego punktu widzenia szkoda więc pieniędzy ale jakbym miał wybierać ponownie to nie wiem czy jednak bym nie zamówił szczególnie, że dopłata to wcale nie 7-8k a 6k.

Z drugiej strony z praktycznego punktu widzenia należałoby zamówić

Skode Kodiaq i tam takiego dylematu jak światła premium nie mamy.

 

Zwłaszcza że Skoda wkłada już matrycowe LEDy :)



Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Pozdrawiam

Arljazz

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

No to teraz pytanie typu „wisienka na torcie” :-) reflektory shadowline za 1700 do laserów. Czy ktoś to już w x5 widział na żywo i czy to zmienia tak zauważalnie wygląd?


To chyba pojawiło się w konfigu po zmianie cennika w lutym, ale od jakiego czasu jest w 5er i 3er.

Opublikowano

Mam ledy adaptacyjne w f15 i teraz zamówiłem... lasery do g05. Zanim zdecydowałem się na lasery testowałem je w różnych warunkach przez kilka dni. Faktem jest, że lasery rzadko się włączają ale ledy mają w tych lampach 4 "soczewki" nie dwie jak w przypadku standardowych lamp. Moim zdaniem myszkują znacznie lepiej i to jest przepaść pomiędzy starymi ledami (dwa ledy na lampę) vs 4 ledy na lampę. Pracują szybciej, są precyzyjniejsze, nie widać "dziur" jak pracują. Pobocze praktycznie zawsze doświetlone.

W temacie lamp shadowline będą dostępne w produkcji dopiero od maja, więc w realu szybko ich nie zobaczymy ;-(.

Podsumowując moje doświadczenia wskazują na lasery :-)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.