Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich

Jak w wyżej wymienionym temacie chciał bym zapytać, być może ktoś miał już do czynienia z tymi dwoma modelami czyli Bmw e91 i f31. Budżet pozwala na e91 330d oczywiście lci m pakiet zastanawiam się tez nad modelem F31 jednak przez ograniczenia, na cyferki 330d na tylnej klapie już nie wystarczy.

Proszę wiec o porady odnośnie tych dwóch samochodów w tej konfiguracji, z góry dziękuje.

Opublikowano
Myślę, że koszty utrzymania będą podobne. Pozostaje różnica w cenie zakupu, ubezpieczenia się już tak wyrównały źe tu teź nie będzie dużo róźnicy. Ale wiadomo 330 to więcej radości z jazdy.
Opublikowano

MIalem E90LCI i F30.

Linia F30 jest mega, E90 LCI za to wydawalo mi sie lepiej wykonane.


Z perspektywy czasu szukalbym E90/91 LCI, ale z fajnymi mechanicznymi fantami (xDrive, automat, srodek ze sportami).

Niekoniecznie 330d, 320d tez byloby ok.

Opublikowano

Dzięki Panowie za sugestie i rady. Z tego co słyszałem seria F jest tez bardziej komfortowa w użytkowaniu na codzień, co tez jest na „+” czy rzeczywiście jest to aż tak bardzo zauważalne jeśli powiedzmy teoretycznie, przeskoczymy z F-ki do E?

No i jeszcze kwestia skrzyni, jak pracuje zf6 w e90 czy zmiany są wyczuwalne, czy skrzynia w miarę mądrze zmienia i redukuje biegi? Zdaje sobie sprawę ze nie ma sensu porównywania jej z zf8 która jest w F31.

Miałem wcześniej MB c220 W204 polifta w pakiecie AMG Sport plus z 7G tronic. Samochód w porządku, pewnie jak by to była wersja c350 to bym nie szukał zamiany. Skrzynia Ok chociaż do DSG jej daleko. Zastanawiam się jak wypada ona na tle zf6 z e90 bo nigdy nie miałem okazji jechac tym autem z automatem.

Pozdrawiam

Opublikowano
Jeździłem e-91 320d i bardzo podobnie się to zachowuje jak w F30 tyle że w F30 moźna gasić silnik na biegu a w e9x powinno się przełączyć na P i dopiero wtedy zgasić. Lepszy komfort w uźytkowaniu.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
E90 i F30 dzieli przepaść. Komfort, wielkość wnętrza, wyciszenie no i co najważniejsze.. skrzynia biegów, która zmienia kompletnie wszystko. Wolałbym przeciętnie wyposażone F30 320d niż E90 330d na największym wypasie.
Opublikowano
Cztery lata temu kupiłem w pełni wyposażone e91 lci z 2010r, n57, acc, hifi individual, panorama, automat, m pakiet. Bardzo ładne auto, ale już w momencie kupna było stare. Po dwóch latach je sprzedałem i kupiłem f36 435i. Te auta dzieli tak jak napisał przedmówca przepaść. Zawsze mówiłem, że lepiej wziąć większy silnik w starszej budzie, ale na tą chwile to zdecydowanie wziąłbym f30 2.0 z 8hp zamiast e90 3.0 6hp.
Opublikowano
Dzieki, na takich opiniach mi zależało. Tez na ten moment myśle ze silnik w aucie ma ogromne znaczenie ale coś jednak ciągnie w stronę F31. Może też ta przestrzeń na której mi zależy. Chociaż to kwestia bardzo indywidualna, bardziej chodzi mi o ocenę całokształtu tych właśnie egzemplarzy jako aut użytkowanych na codzień. Ale nie chciał bym tez żeby F ka odebrała mi „radość z jazdy” jaką podobno daje generacja Ex a szczególnie z n57
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Miałem e91 i jak przyszła pora zmienić to zastanawiałem się czy brać jak najmłodsze E91 lci z n57 czy f31. Wybrałem F31 lci b47, przepaść na korzyść f31.

spacer.png

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

E91


Plusy:

LEPIEJ wykonane

LEPIEJ wyciszone (dużo)

3.0d (jesli porównujemy tą samą cene vs f30) - DUUUŻO lepsze. Po chipie wyprzedzanie bez zmartwień, cisza, elastyczność. super.


Minusy:

Nie jest źle, ale jest już 'przestarzałe' - tj. skrzynia 6hp, cic



F30


Plusy:

Nowoczesność (możlwiość lepszego wyposażenia)

NBT od prawie początku - filmy z USB, Connected Drive

8hp


Minusy:

Wyciszenie, wykonananie


I to chyba tyle.

Musisz wybrać co Ci bardziej odpowiada.


Osobiście brałbym E91 LCI jakąś 2011 z N57 i CIC - zmieniłbym na NBT.

Opublikowano

e91 330d będzie ciężko znaleźć z normalnym przebiegiem - umówmy się one maja z racji wieku min 250kkm.


Do tego technologicznie jest to auto prawie 20letnie. Nawet f30 to już ma 10lat samej produkcji. Gdyby to było M3 lub coupé 335i to może warto pomyślęc ale tak to nowsze.

Opublikowano

Od siebie dodam


Przewagi E91:

Lepsze materiały wnętrza.

Zawieszenie jest sztywniejsze i w moim odczuciu stabilniejsze/pewniejsze, przez co można sobie pozwolić na więcej.

Układ kierowniczy wydaje się pewniejszy i bardziej sportowy.


Przewagi F31:

Zdecydowanie bardziej komfortowe.

Nie ma problemu trzeszczących/skrzypiących szyb, który występuje w E91 po czasie.

Więcej miejsca w kabinie, dla pasażerów z tyłu też.

Wygląda lepiej.

Skrzynia automatyczna jest rewelacyjna.


Nie wiem jak obecnie, ale parę lat temu koszty utrzymania/napraw były jednak większe przy F31. Nie maiłem od czynienia z x-drive w żadnym w nich, więc się nie wypowiem.

DSC_3573c_mini.png
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Według mnie jak ktoś kupuje samochód na dłużej niż 2-3 lata, to jeśli nie bierze e9x 335i/d to lepiej kupić F3x z mniejszym silnikiem, Bo e90 to niedługo będą ulepy jak e46 i tylko najmocniejsze wersje będą się trzymać ceny.

Miałem e91 preLCI i jak teraz patrzę to utrzymanie F31 z B47 jest tańsze od M47.

spacer.png

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.