Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam, wydaje mi się, ze silnik w moim bmw chodzi za głośno i za mocno drży. Czasami zdarza się jednak, ze chodzi o wiele ciszej niż zazwyczaj i nie słychać go prawie w ogóle w kabinie, i nie czuć żadnych drgań. Nie potrafię określić dlaczego tak się dzieje. Przykładowo, dzisiaj po umyciu samochodu na myjce bezdotykowej chodził cichutko i bardzo kulturalnie. Przed myciem było tak jak zawsze czyli głośno. Ostatnio miałem okazje prowadzić e91 z dieslem n47 i mocą 177km i był o wiele cichszy od mojego f31. Czy ktoś ma pomysł dlaczego tak się dzieje i gdzie szukać przyczyny? Pamietam, ze kiedyś w e87 z n47 miałem identyczny problem. Nigdy nie udało mi się do końca zdiagnozować przyczyny.
Opublikowano
Tak, na postoju, na luzie tez. A jak sprawdzić czy dopala się dpf? W 118d dopalanie włączało się w trakcie jazdy przy osiągnięciu kilkuset stopni (nie pamietam dokładnej wartości) na czujniku temperatury spalin. Warunkiem była również jazda z prędkością obrotowa chyba powyżej 2000.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Witam, wydaje mi się, ze silnik w moim bmw chodzi za głośno i za mocno drży. Czasami zdarza się jednak, ze chodzi o wiele ciszej niż zazwyczaj i nie słychać go prawie w ogóle w kabinie, i nie czuć żadnych drgań. Nie potrafię określić dlaczego tak się dzieje. Przykładowo, dzisiaj po umyciu samochodu na myjce bezdotykowej chodził cichutko i bardzo kulturalnie. Przed myciem było tak jak zawsze czyli głośno. Ostatnio miałem okazje prowadzić e91 z dieslem n47 i mocą 177km i był o wiele cichszy od mojego f31. Czy ktoś ma pomysł dlaczego tak się dzieje i gdzie szukać przyczyny? Pamietam, ze kiedyś w e87 z n47 miałem identyczny problem. Nigdy nie udało mi się do końca zdiagnozować przyczyny.

Po myciu zawsze w aucie jest ciszej bo nasiąkają uszczelki i pewne wygłuszenia (np. nadkola w f10/f01 - gdzie są materiałowe) + woda 'uszczelnia' połączenia.


Sprawdz DFP probramem B-Tool

Opublikowano
Zakupiłem bimmer Tool ale adapter, który posiadam chyba jest za stary. Niby łączy się ale jak włączam, któryś z modułów to wyskakuje błąd i nie wyświetla żadnych informacji. Musze zakupić inny adapter. Byłem dzisiaj wymienic olej i filtry w serwisie. Poprosiłem mechanika aby oglądnął auto pod spodem i zobaczył czy coś jest do roboty. Po oględzinach pokazał mi, prawa poduszkę silnika. Wygląda na zużyta. Nie siedzi całkowicie ale porównując do lewej jest o wiele niższa i wyraźnie widać ślady łapy silnika na aluminiowym korpusie poduszki. Podczas obciążenia silnika pewnie siada całkowicie. Wymienię w niedalekiej przyszłości obydwie i dam znać czy pomogło.
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Witam ponownie. Zakupiłem b-Tool. Na desce rozdzielczej nie wyświetla mi żadnego błędu dpf. Po zeskanowaniu błędów btoolem wyświetliło błąd 244800. Wiecie może co on oznacza? Parametry dpf to sadza 15mg, a popiół 51 mg. Pokazuje, ze do wymiany dpf zostało 41 000 km. Po wymuszeniu dopalania sadza spadła do około 3 po czym znowu zaczęła narastać. Czekać czy dac dpf do mycia? Ogólnie samochód nie dymi i ma moc. Wymieniłem w serwisie poduszki silnika na nowe i ogólnie silnik jest cichszy zarówno na postoju i podczas jazdy ale pojawiły się jeszcze mocniejsze drgania karoserii na postoju. Drgania w trakcie jazdy są praktycznie niewyczuwalne i silnik jest o wiele cichszy niż przed wymiana. Wcześniej w trakcie jazdy na wyższym biegu 1000-1500 obrotów było czuc drgania karoserii. Teraz tego nie ma. Problem tylko z tym postojem. Samochód ma duże drgania wyczuwalne na kierownicy i siedzeniu. Znikaja całkowicie tylko w ciepłe dni +20 stopni na bardzo dobrze dogrzanym silniku. Wówczas jest cicho i bez drgań jak w benzynie. Nie mam już pomysłów jak pozbyć się tych drgań. Czy rzeczywiście powodem może być przytkany dpf? I co z tym błędem 244800? Niektórzy pisali, ze udało im się pozbyć go poprzez wymianę dpf ale później pojawiły się inne problemy z czujnikiem ciśnienie spalin itp.
Opublikowano
I to jest myśl. Ojciec kupił 320d e91 i miał właśnie podniesione obroty do 900. Silnik chodził cichutko na jałowym. Już wiem dlaczego. Jemu jednak przeszkadzały te podniesione obroty bo twierdził, ze auto mu szarpie przy ruszaniu (manual) i kazał je obniżyć. Ja jeździłem tym autem i nic nie szarpało. Po obniżeniu obrotów do 800 odebrałem auto od mechanika i drgało tak jak moje. Zastanawiałem się co jest przyczyna bo jeszcze robił mu kilka rzeczy. Teraz już wiem, ze ktoś celowo je podniósł aby samochód nie drgał. Czy takie podniesienie obrotów przykładowo do 900rpm nie będzie szkodliwe dla automatycznej skrzyni? Przykładowo gdy stoje w korku i co chwile mam wciśnięty hamulec. Wówczas sprzęgło w wyniki większego momentu nie będzie mocniej obciążone? Samochód drży gdy schodzi do poziomu obrotów jalowych. Na wciśniętym hamulcu jest gorzej niż na P. Najgorzej drży na hamulcu i R. Pozdrawiam
Opublikowano

Wedlug mnie poziom 770 bo tyle ma b47, nie wiem ile jest w n47 ale przypuszczam że podobnie, to abstrakcja dla czrerocylindrowego diesla. Takie obroty to miały kiedyś m57.

Ja w b47 podniosłem do 830 i jest wyraznie lepiej, klekot dużo mniej wyraźny, wibracji trochę mniej. Zrobiłem to właśnie dlatego że stojąc na D np. na czerwonym świetle auto wyraznie wibrowało, pod obciążeniem obniżając jesscze obroty poniżej tych 770. Czy bedzie to miało negatywny wpływ na hydrokinetyk? Nie wiem, ale wedlug mnie lepiej nie miec wibracji niz je mieć.

Opublikowano
Trochę poczytałem w necie i znalazłem jeszcze dwie potencjalne przyczyny do sprawdzenia. Wypranie dpf oraz sprawdzenie koła prasowego. Dzwoniłem do serwisu gdzie wymieniali mi poduszki i stwierdzili, ze na nowych poduszkach nie powinno tak się dziać i przyczyna leży w pracy silnika. Jestem wstępnie umówiony na sprawdzenie tego za dwa tygodnie i wówczas zobaczę co dalej :) może w międzyczasie wyczyszczę dpf ale trochę nie chce mi się wierzyć czy to jest przyczyna wibracji silnika.
Opublikowano
Dzisiaj włączyłem dopalanie dpf i na postoju w trakcie dopalania w aucie było cichutko i bez drgań... po zakończeniu dopalania drgania jak zwykle. Nie wiem już czym to może być spowodowane... wiem, ze podczas dopalania parametry się zmieniają ale co tak naprawdę powoduje te drgania... korekty wtryskiwaczy w normie. Na rozgrzanym silniku wszystkie poniżej pomiędzy -0,5 a 0,5.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Witam ponownie. Zakupiłem b-Tool. Na desce rozdzielczej nie wyświetla mi żadnego błędu dpf. Po zeskanowaniu błędów btoolem wyświetliło błąd 244800. Wiecie może co on oznacza? Parametry dpf to sadza 15mg, a popiół 51 mg. Pokazuje, ze do wymiany dpf zostało 41 000 km. Po wymuszeniu dopalania sadza spadła do około 3 po czym znowu zaczęła narastać. Czekać czy dac dpf do mycia? Ogólnie samochód nie dymi i ma moc. Wymieniłem w serwisie poduszki silnika na nowe i ogólnie silnik jest cichszy zarówno na postoju i podczas jazdy ale pojawiły się jeszcze mocniejsze drgania karoserii na postoju. Drgania w trakcie jazdy są praktycznie niewyczuwalne i silnik jest o wiele cichszy niż przed wymiana. Wcześniej w trakcie jazdy na wyższym biegu 1000-1500 obrotów było czuc drgania karoserii. Teraz tego nie ma. Problem tylko z tym postojem. Samochód ma duże drgania wyczuwalne na kierownicy i siedzeniu. Znikaja całkowicie tylko w ciepłe dni +20 stopni na bardzo dobrze dogrzanym silniku. Wówczas jest cicho i bez drgań jak w benzynie. Nie mam już pomysłów jak pozbyć się tych drgań. Czy rzeczywiście powodem może być przytkany dpf? I co z tym błędem 244800? Niektórzy pisali, ze udało im się pozbyć go poprzez wymianę dpf ale później pojawiły się inne problemy z czujnikiem ciśnienie spalin itp.



Kody błędów BMW


Informacje o błędach


Opis kodu błędu

Monitorowanie ilości popiołu w filtrze cząstek stałych. Usterka jest wykrywana, gdy pozostała odległość do wymiany filtra cząstek stałych spadnie poniżej minimalnej wartości granicznej.

Pozostała odległość jest obliczana na podstawie obciążenia popiołem i charakterystycznej mapy.

Warunki kodu błędu

Ogólne warunki Kontrola usterek odbywa się w sposób ciągły.

Napięcie sterownika: od 9,5 V do 16 V.

Stan terminala


Warunki jazdy

Stan czasu uszkodzenia

Usterka jest wprowadzana, jeśli występuje dłużej niż następujący okres (czas odbicia): 1000 ms

Plan serwisowy

Filtr cząstek stałych należy wymienić podczas następnej kontroli.

Wpływ na błąd

Żaden

Ostrzeżenia

Światła ostrzegawcze Żaden

Komunikaty w Centrum sterowania

Uwagi serwisowe

W przypadku wymiany filtra cząstek stałych należy wykonać następującą funkcję serwisową: Filtr cząstek stałych: wymiana rejestru.

© 2021 - BMWFaultCodes



Musisz w aplikacji BTool zrobić RESET wymiany filtra DPF i błąd zniknie.

Najprawdopodobniej po tej czynności będziesz musiał jechać na wypalanie filtra DPF ponieważ w/w RESET wymusza tą czynność..?

Taki błąd wyskakuje , gdy auto uzyska ok. 250kkm....?

Opublikowano
No właśnie zastanawiałem się czy zrobić ten reset. Mam aktualnie 216000 km przebiegu i pokazuje mi do wymiany filtra 37000 km. Ogólnie dpf nie dopala mi się często wiec chyba nie jest jeszcze w jakimś złym stanie. Ostatnio dopalił mi się do około 3 mg sadzy i na tym zakończył dopalanie. Ostatnio zastosowałem k2 dpf cleaner. Zauważyłem, ze po tym poziom sadzy narasta wolniej niż przed. Moze wleje jeszcze jedna puszkę, zresetuje dpf i zrobię wypalanie. Dzisiaj trochę cieplej na dworze i drgania są wyraźnie mniej odczuwalne na cieplym silniku.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.