Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich swoim pierwszym postem.

W moim E91 n52b25 218km z przebiegiem około 80000 ( wymieniony motor bo w poprzednim rozrząd poszedł przy 271000 ) jest problem z szarpaniem na jałowych obrotach i przy przyspieszaniu. Posiadam instalacje LPG i na PB i na LPG jest tak samo, z tym że na LPG bardziej wyczuwalne. Ogólnie samochód na pewno nie ma tej mocy co ma mieć, porównany z drugim takim samym i na hamowni wyszło 190 PB / 180 LPG. Szarpanie raz występuje raz nie. Od jakiegoś czasu jest zauważalne coraz gorsze. Spod świateł rusza się jak Lką czasem... Dodam że był u mechanika. Był wgrany nowy soft. Kompresja idealna. Klapy działają, podmiany świec nic nie dały, cewki w normach. Wyczyscilem skrzynke z bezpiecznikami pod maską, też to samo. Odma ok. Kolektor ssący bez skaz, to samo wszelkie połączenia odmowe i filtra powietrza. Przepustnica ok. Ogólnie mam już brak pomysłów i ręce opadają. Szukałem po forum ale nie ma tematu rozwiązanego. Głównie mieliście problemy z disami, ale te już wykluczyłem. Nawet po ich odłączeniu jest ten sam objaw, auto jeszcze ciut słabsze. Ktoś coś albo wie gdzie na Śląsku ( mieszkam przy lotnisku w Katowicach ) szukać pomocy? Błąd żaden nie wyskakuje na tablicy ani pod kompem.


Poza tym mam kilka problemow natury elektrycznej - błąd postojowek przod na rablicy ale dzialaja i byly wymienione na biale z canbusem i bledu przez rok nie bylo, brak otwierania szyby klapy i brak lewej postojowki tablicy, radio bmw professional zaczyna harczec przy mocy powyzej okolo 30%. Harczy prawa strona przod i lewa tyl choc jak balans zrobie na prawa stronę to na 100% mocy nie ma zadnego harkniecia...Jak jest sucho tylny czujnik szwankuje i nie dziala PDC przod+tyl. Jak jest mokro to dziala. Odwrotna sytuacja z czujnikiem poziomowania ale nie wiem ktorym. Panorama szumi jak wściekła. Ogólnie P O R A Ż K A. Wszystko co elektryczne to wiem jak sobie poradzić oprócz tego radia bo kupować po pare stowek wzmacniacz czy radio to srednio.


Jednak najważniejsze te szarpanie i błagam o pomoc i pomyslynco jeszcze

Opublikowano
Opisz to szarpanie dokładnie bo to co opisałeś może wyglądać na milion sposobów. Najlepiej zrób filmik jak to wygląda. Od czego ja bym zaczął - usunięcie wszystkich adaptacji ISTĄ.
Opublikowano

cewki vanosa? Bo nie napisałeś. Widzę że poczytałeś już trochę, ale podstawa to dobra diagnostyka tego silnika.

Skrzynia auto czy manual?

Jakie błędy z inpy?

Dach panorama do adaptacji - robiłeś?

Z elektryki nie pomogę, nie znam się.

R6 + V4 = :)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Niestety przyczyn może być wiele, sprawdziłbym jeszcze raz przepustnicę a najlepiej podmienił na używkę bo nie są drogie. Później zawory vanosa, później sondy lambda (pierwsze). Żeby diagnozować N52 to naprawdę trzeba się na nich właśnie znać, to przekomplikowany silnik.
Opublikowano

Ciężko opisać szarpanie, oprócz tego że przy dodawaniu gazu jest uczucie jakby na ułamki sekund gubił zapłon i tak co ułamki sekund między 1000-3000. Głównie przy dodaniu pełnego gazu, a najgorzej przy ruszaniu.

Przepustnice podmieniałem, to samo.

Co do samego Vanosa nie ruszałem nic bo nie ma żadnego błędu a motor ma nalot +/- 80000, więc chyba powinno być wszystko ok... Przy przebiegu 270000 z poprzednim motorem nic takiego nie miało miejsca.

Błędy jak pisałem nie ma ani na kompie ani na tablicy. Adaptacje diss robiłem. Całkowicie nowy soft od BMW też wgrany i nic nie pomagało.

Zauważyłem na forum założony temat podobny do mojego z dnia wczorajszego. Kolega opisuje identyczne objawy jak u mnie... I wiele podobnych tematów jest nie rozwiązanych z przeszłości.


Adaptacja dachu, jesteś w stanie podesłać schemat? Wiąże się on ze zdejmowaniem podsufitki? Ogólnie nie ma tragedii że ma kapelusz spaść ale różnica z roletą a bez jest kolosalna.

Opublikowano
Hmm. Ja miałem sytuację gdzie powyżej 5-6 tys. obrotów zaczynało się szarpanie ala "chciało wybić zęby". U mnie okazało się, że wiązka silnika była uszkodzona przy czujniku położenia wału + czujnik położenia wału. Koszt 200-300zł nowy czujnik VDO a może dużo rozwiać wątpliwości. Brak błędów to najgorsze co może być, niestety.
  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Witam po przerwie.


Uporałem się z problemem szarpania i to samemu, bez potrzeby mechaników gdzie każdy rozkładał ręce i wykluczali tak oczywistą rzecz jak np cewka zapłonowa, bo " komputer dawał dobre parametry "... Także po długich mękach i wizytach na warsztatach, problemem okazała się cewka na 6 cylindrze. Koszt naprawy 40 złoty i 30 min poświęconego czasu... Podkusiło mnie wieczorem i zamówiłem cewkę i proszę bardzo. Tak trudne rozwiązanie a tak proste :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.