Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Od niedawna co jakiś czas występuje u mnie (znaczy w F48 jak w tytul) błąd 284F00 i 278F00.

Czy ktoś jest w stanie rozszyfrować te błędy ich przyczynę? Zanim uderzę do ASO chciałbym coś więcej wiedzieć na ten temat, co by mi pół auta nie wymienili ;).

Pozdrawiam - Manek

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

https://bmwfault.codes/



284F00


Kody błędów BMW


Informacje o błędach


Opis kodu błędu

Przerwa w przepływie pompy sondy lambda przed wykryciem katalizatora, jeżeli nielinearyzowana wartość sygnału sondy lambda jest mniejsza niż 0, chociaż nie zidentyfikowano pracy bogatej.

Warunki kodu błędu

Ogólne warunki Ciągle odpowiadający ustawionej siatce czasowej.

Aby móc monitorować przerwanie, muszą być spełnione następujące warunki:

- Pojazd nie jest w trybie najazdu.

- Sygnał czujnika tlenu jest prawidłowy.

- Napięcie akumulatora jest większe niż napięcie minimalne: 10700 mV.

- Nie przeprowadza się regeneracji termicznej filtra cząstek stałych.

- Nie zidentyfikowano żadnej bogatej operacji. Oznacza to, że obliczony stosunek powietrza jest wyższy niż wartość graniczna przez czas dłuższy niż czas odbicia.

Czas odbicia: 2 s

Wartość graniczna: 0,07

Napięcie sterownika: 9,5 V do 16 V.

Stan terminala


Warunki jazdy

Stan czasu uszkodzenia

Usterka jest wprowadzana, jeśli występuje dłużej niż następujący okres (czas odbicia): 2000 ms

Plan serwisowy

1. Sprawdź

przewody i połączenia wtykowe 2. Jeśli przewody i połączenia wtykowe są w porządku:

Wymień czujnik tlenu przed katalizatorem.

Wpływ na błąd

Odwiedź najbliższe centrum serwisowe BMW.

Nie ma ryzyka uszkodzenia podzespołów

Ostrzeżenia

Światła ostrzegawcze Żaden

Komunikaty Centrum sterowania

Uwagi serwisowe

W przypadku wymiany sondy lambda należy wykonać następującą funkcję serwisową: Usunąć adaptacje, układ wydechowy.

© 2021 - BMWFaultCodes



278F00


Kody błędów BMW


Informacje o błędach


Opis kodu błędu

Monitorowanie klap wirowych pod kątem zakleszczenia.

Usterka jest wykrywana, jeśli spełnione są następujące warunki:

- Odchylenie regulacji sterownika klapy wirowej nie leży między dolną i górną granicą dłużej niż czas odbicia.

- W międzyczasie nie można było skorygować odchylenia regulacji, pomimo wykonania funkcji blokady siłownika.

Czas odbicia: 1,6 s

Dolna granica odchylenia regulacji: -5%

Górna granica odchylenia regulacji: 5%

Warunki kodu błędu

Ogólne warunki Monitorowanie przebiega w sposób ciągły w następującej siatce czasowej:

100 ms.

Napięcie sterownika: od 9,5 V do 16 V.

Stan terminala


Warunki jazdy

Stan czasu uszkodzenia

Czas odbicia dla wykrycia odchylenia kontroli dodatniej:

3000 ms

Czas odbicia dla wykrycia odchyłki kontroli ujemnej: 3000 ms

Plan serwisowy

1. Sprawdź klapki wirowe, wyczyść je, jeśli dotyczy (usterka może być spowodowana osadzaniem się sadzy).

2. Sprawdź

przewody i połączenia wtykowe. 3. Jeśli przewody i połączenia wtykowe są w porządku:

Wymień zawiasy.

Wpływ na błąd

Odwiedź najbliższe centrum serwisowe BMW.

Ostrzeżenia

Światła ostrzegawcze Żaden

Komunikaty Centrum sterowania

Uwagi serwisowe

W przypadku wymiany klap wirowych należy wykonać następującą funkcję serwisową: Usunąć adaptacje, system przepływu powietrza.

© 2021 - BMWFaultCodes

Opublikowano

WOW - Wielkie dzięki.

Czy może ktoś się spotkał z takim przypadkiem? Czy można samemu coś zaradzić problemowi? Może jakieś instrukcje ;).

Pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.