Skocz do zawartości

[F10] Wymiana pająka dodanie wibracji


Kazuki

Rekomendowane odpowiedzi

Ja bym zadzwonił do sprzedawcy z aukcji i się spytał czy jest możliwość zwrotu jak by nie działało.

https://allegro.pl/oferta/kierownica-m-pakiet-bmw-f10-f11-silniczek-drgan-10578821247

Ale wygląda, że wiązka będzie dobra. Kierownica z aukcji chyba ma ogrzewanie, ale to nie powinno być problemem z punktu widzenia modułu.

Wiązka od łopatek jest oddzielna od tej do wibracji.

Ja bym ryzykował;)

Retrofity: 2VB - TPMS (RPA -> RDC); 302 - alarm; 5AC - HBA; 5AS (Driving Assistant: LDW+FCW); 5AS -> 5AT (Driving Assistant Plus: ACC+LDW+FCW); 5AR - TJA; 6UK+5A3 - NIVI3 + Targeted illumination
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 53
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Znalazłem na OLX taki zestaw taniej, więc jeśli już, to kupię tam.


Czy za pomocą tej wiązki, co już jest w tej kierownicy z ogłoszenia, połączę moduł z pająkiem?

tak

Retrofity: 2VB - TPMS (RPA -> RDC); 302 - alarm; 5AC - HBA; 5AS (Driving Assistant: LDW+FCW); 5AS -> 5AT (Driving Assistant Plus: ACC+LDW+FCW); 5AR - TJA; 6UK+5A3 - NIVI3 + Targeted illumination
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

A więc tak. Mam wszystko co potrzebne, a przynajmniej tak myślałem: moduł, silniczek, wiązka. Nie mam za to wtyczki A92*4B w pająku. Znaczy jest, ale bez pinów. Czeka mnie więc wymiana pająka.


Czy wymiana samego pająka to już koniec niespodzianek? Co mnie tam w środku jeszcze zaskoczy?

ad®ian™
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro nie masz pinów w pająku to jest jeszcze szansa, że musisz prowadzić kabel z Z1 (skrzynka bezpieczników przód, bezpiecznik F24) do pająka.
Retrofity: 2VB - TPMS (RPA -> RDC); 302 - alarm; 5AC - HBA; 5AS (Driving Assistant: LDW+FCW); 5AS -> 5AT (Driving Assistant Plus: ACC+LDW+FCW); 5AR - TJA; 6UK+5A3 - NIVI3 + Targeted illumination
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pin 9 z A92*1B od pająka do pin 8 Z1*10B (bezpieczniki z przodu)

może się okazać że musisz jeszcze masę:

pin 11 z A92*1B od pająka do pin 8 A34*3B (JBE)


Ja u siebie tego nie musiałem kłaść bo miałem ogrzewanie kierownicy. Sprawdź czy na pewno te kable są kładzione do ogrzewania.


1VnYsiDrqv

Fv20SgYg

FEpI12pb

Retrofity: 2VB - TPMS (RPA -> RDC); 302 - alarm; 5AC - HBA; 5AS (Driving Assistant: LDW+FCW); 5AS -> 5AT (Driving Assistant Plus: ACC+LDW+FCW); 5AR - TJA; 6UK+5A3 - NIVI3 + Targeted illumination
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 1 miesiąc temu...
Mam w swoim aucie kierownice z wibracja, mam do wzięcia kierownice identyczną, w idealnym stanie tylko ona jest bez wibracji i z przyciskami od radaru.


Da radę to jakoś podmienić żeby ta kierownica bez wibracji była z wibracją?

Tak da się. Dosyć prosto. Nie wiem jak cenowo wychodzi Cię wymiana, ale też możesz obszyć starą. Był gdzieś wątek.

Retrofity: 2VB - TPMS (RPA -> RDC); 302 - alarm; 5AC - HBA; 5AS (Driving Assistant: LDW+FCW); 5AS -> 5AT (Driving Assistant Plus: ACC+LDW+FCW); 5AR - TJA; 6UK+5A3 - NIVI3 + Targeted illumination
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam w swoim aucie kierownice z wibracja, mam do wzięcia kierownice identyczną, w idealnym stanie tylko ona jest bez wibracji i z przyciskami od radaru.


Da radę to jakoś podmienić żeby ta kierownica bez wibracji była z wibracją?

Tak da się. Dosyć prosto. Nie wiem jak cenowo wychodzi Cię wymiana, ale też możesz obszyć starą. Był gdzieś wątek.

 

Właśnie o to chodzi że nowa kierownica nic mnie nie kosztuje. Kwestia podmiany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Odkopuje...


Czy ten pająk będzie pasował do F10, żeby dołożyć wibracje?

https://allegro.pl/oferta/manetki-tasma-airbag-bmw-f01-f02-7721263842?utm_medium=afiliacja&utm_source=ctr&utm_campaign=1b8bc3fa-4305-407f-979a-3c4f4703badc

Silniczek, moduł, okablowanie już mam. Żeby nie robić rzeźby, to chcę wymienić pająk.

ad®ian™
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewności nie mam, ale raczej tak. Jak coś to masz opcję zwrotu...
Retrofity: 2VB - TPMS (RPA -> RDC); 302 - alarm; 5AC - HBA; 5AS (Driving Assistant: LDW+FCW); 5AS -> 5AT (Driving Assistant Plus: ACC+LDW+FCW); 5AR - TJA; 6UK+5A3 - NIVI3 + Targeted illumination
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odkopuje...


Czy ten pająk będzie pasował do F10, żeby dołożyć wibracje?

https://allegro.pl/oferta/manetki-tasma-airbag-bmw-f01-f02-7721263842?utm_medium=afiliacja&utm_source=ctr&utm_campaign=1b8bc3fa-4305-407f-979a-3c4f4703badc

Silniczek, moduł, okablowanie już mam. Żeby nie robić rzeźby, to chcę wymienić pająk.

 

Niech zrobi zdjęcie tyłu ile wtyczek ma piny. I bedzie wiadomo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wibracje obsłuży każdy pająk ...

jeśli dobrze zrozumiałem to bardziej problem leży po stronie tego co w kierownicy a w szczególności w odpowiednim okablowaniu, silniku wibracji i module.

Pająk ma znaczenie przy dokładaniu dodatkowych opcji np. grzania kierownicy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wibracje obsłuży każdy pająk ...

jeśli dobrze zrozumiałem to bardziej problem leży po stronie tego co w kierownicy a w szczególności w odpowiednim okablowaniu, silniku wibracji i module.

Pająk ma znaczenie przy dokładaniu dodatkowych opcji np. grzania kierownicy

 

Nie chce mocno spekulować ale ja miałem wcześniej pająka z jednym pinem w wtyczce i on wibracji nie obsługiwał ;) kupiłem takiego co ma piny w trzech wtyczkach. Okablowanie do wibracji chyba trzeba gdzieś wpiąć w pająka. A trzecia wtyczka z pinem do grzania. Tak mi się wydaje że jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wibracje obsłuży każdy pająk ...

jeśli dobrze zrozumiałem to bardziej problem leży po stronie tego co w kierownicy a w szczególności w odpowiednim okablowaniu, silniku wibracji i module.

Pająk ma znaczenie przy dokładaniu dodatkowych opcji np. grzania kierownicy

Ze schematu wynika, że przewody zasilania i masy dla wibracji i grzania są te same. Czyli jeżeli jest grzanie to nie trzeba nic więcej ciągnąć do kierownicy (ani w samej kierownicy) żeby dołożyć wibracje (i odwrotnie).

Do wibracji trzeba inny moduł niż do samego grzania. Są 3 wersje modułu: grzanie, wibracje, oba naraz.

Retrofity: 2VB - TPMS (RPA -> RDC); 302 - alarm; 5AC - HBA; 5AS (Driving Assistant: LDW+FCW); 5AS -> 5AT (Driving Assistant Plus: ACC+LDW+FCW); 5AR - TJA; 6UK+5A3 - NIVI3 + Targeted illumination
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odkopuje...


Czy ten pająk będzie pasował do F10, żeby dołożyć wibracje?

https://allegro.pl/oferta/manetki-tasma-airbag-bmw-f01-f02-7721263842?utm_medium=afiliacja&utm_source=ctr&utm_campaign=1b8bc3fa-4305-407f-979a-3c4f4703badc

Silniczek, moduł, okablowanie już mam. Żeby nie robić rzeźby, to chcę wymienić pająk.

 

Niech zrobi zdjęcie tyłu ile wtyczek ma piny. I bedzie wiadomo.

 

Poprosiłem o zdjęcie tyłu. Jak dostanę, to Wam pokażę.

ad®ian™
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wg. mnie tak jest pin 9 i 11 w tej środkowej wtyczce
Retrofity: 2VB - TPMS (RPA -> RDC); 302 - alarm; 5AC - HBA; 5AS (Driving Assistant: LDW+FCW); 5AS -> 5AT (Driving Assistant Plus: ACC+LDW+FCW); 5AR - TJA; 6UK+5A3 - NIVI3 + Targeted illumination
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.