Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, chce dołożyć kierownicę z wibracją, więc muszę wymienić też pająka. Ale żeby dołożyć wibracje, muszę poprowadzić jeden dodatkowy przewód od pająka do schowka pasażera.

I teraz potrzebna pomoc:

1. Podobno ten kabel który trzeba dołożyć można kupić w serwisie bo to groszowa sprawa, jeśli tak czy ktoś ma nr części ?

2. Czy ktoś ma to jakoś dobrze objaśnione jak dokładnie ten kabel poprowadzić i gdzie dokładnie wpiąć ?

  • Odpowiedzi 53
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Witam, chce dołożyć kierownicę z wibracją, więc muszę wymienić też pająka. Ale żeby dołożyć wibracje, muszę poprowadzić jeden dodatkowy przewód od pająka do schowka pasażera.

I teraz potrzebna pomoc:

1. Podobno ten kabel który trzeba dołożyć można kupić w serwisie bo to groszowa sprawa, jeśli tak czy ktoś ma nr części ?

2. Czy ktoś ma to jakoś dobrze objaśnione jak dokładnie ten kabel poprowadzić i gdzie dokładnie wpiąć ?

Ja przy dokładaniu wibracji nie wymieniałem pająka. Skąd masz takie informacje? a to nie przypadkiem do ogrzewania kierownicy potrzeba prowadzić ten kabel?

W samej kierownicy będziesz musiał poprowadzić dodatkowe kabelki. Które dokładnie? zależy czy masz grzanie kierownicy

Pytanie też o szerszy kontekst, bo same wibracje są tylko częścią innych systemów;)

Retrofity: 2VB - TPMS (RPA -> RDC); 302 - alarm; 5AC - HBA; 5AS (Driving Assistant: LDW+FCW); 5AS -> 5AT (Driving Assistant Plus: ACC+LDW+FCW); 5AR - TJA; 6UK+5A3 - NIVI3 + Targeted illumination
Opublikowano

są tylko 2 rodzaje pająków ...

1 który obsługuje wszystko (aktywny tempomat, wibracja, grzanie kierownicy itd...)

2 który za wyjątkiem grzania też resztę obsłuży. w każdym f10/11 jest minnymi zwykły tempomat.

Za dodatkową opcję wibracji odpowiada silniczek i przede wszystkim sterownik w kierownicy, który musi być kompatybilny z wymaganymi opcjami czyli np. asystent pasa itd.

W autach, które mają aktywny tempomat nie trzeba zmieniać pająka przy okazji uruchamiania podgrzewania kierownicy.

Ta opcja zadziała tylko po samym kodowaniu.

Opublikowano
są tylko 2 rodzaje pająków ...

1 który obsługuje wszystko (aktywny tempomat, wibracja, grzanie kierownicy itd...)

2 który za wyjątkiem grzania też resztę obsłuży. w każdym f10/11 jest minnymi zwykły tempomat.

Za dodatkową opcję wibracji odpowiada silniczek i przede wszystkim sterownik w kierownicy, który musi być kompatybilny z wymaganymi opcjami czyli np. asystent pasa itd.

W autach, które mają aktywny tempomat nie trzeba zmieniać pająka przy okazji uruchamiania podgrzewania kierownicy.

Ta opcja zadziała tylko po samym kodowaniu.

Jak by ktoś zmieniał/kupował to też warto wziąć pod uwagę:

jest wersja F10 i F11 (różnią się obsługą wycieraczki z tyłu)

jest wersja z przyciskiem of asystenta świateł i bez

Retrofity: 2VB - TPMS (RPA -> RDC); 302 - alarm; 5AC - HBA; 5AS (Driving Assistant: LDW+FCW); 5AS -> 5AT (Driving Assistant Plus: ACC+LDW+FCW); 5AR - TJA; 6UK+5A3 - NIVI3 + Targeted illumination
Opublikowano

Pająk występuje w 2 wersjach, na 2 wejścia pod kostki i na 3 wejścia pod kostki. Żeby podłączyć wibracje pająk musi mieć to 3cie dolne wejście na kostkę. (Ja mam obecnie pająka na 2 wejścia dlatego go zmieniam, poza tym nie mam włączonej funkcji asystenta świateł drogowych, dlatego też wymieniam pająka żeby mieć manetkę pod asystenta).

Jeśli dokładałbym wibre+grzanie to wtedy 2 kable się dodatkowo ciągnie, natomiast jeśli chce dołożyć kiere z wibrą, to jeden dodatkowy kabel ciągnę.

Opublikowano
Pająk występuje w 2 wersjach, na 2 wejścia pod kostki i na 3 wejścia pod kostki. Żeby podłączyć wibracje pająk musi mieć to 3cie dolne wejście na kostkę. (Ja mam obecnie pająka na 2 wejścia dlatego go zmieniam, poza tym nie mam włączonej funkcji asystenta świateł drogowych, dlatego też wymieniam pająka żeby mieć manetkę pod asystenta).

Jeśli dokładałbym wibre+grzanie to wtedy 2 kable się dodatkowo ciągnie, natomiast jeśli chce dołożyć kiere z wibrą, to jeden dodatkowy kabel ciągnę.

Wiesz już który to kabel i gdzie go ciągnąć?

Chodzi o wtyczkę A92*4B?

L0gU7xFA

Faktycznie, jeżeli nie miałeś grzania kierownicy, wibracji, ani czujnika trzymania kierownicy to pewnie nie masz tej wtyczki. A sprawdzałeś czy pająk rzeczywiście nie ma ich poprowadzonych?

Retrofity: 2VB - TPMS (RPA -> RDC); 302 - alarm; 5AC - HBA; 5AS (Driving Assistant: LDW+FCW); 5AS -> 5AT (Driving Assistant Plus: ACC+LDW+FCW); 5AR - TJA; 6UK+5A3 - NIVI3 + Targeted illumination
  • 5 miesięcy temu...
Opublikowano (edytowane)
Odświeżę temat bo jestem właśnie na etapie szukania odpowiednich części, żeby dołożyć wibrację. A więc: mam kierownicę sport z łopatkami, mam asystenta świateł. Chcę dołożyć wibrację, bo zakodowałem sobie asystenta pasa. Wiem, że wibracja ze zwykłej kiery nie pasuję do sporta. Muszę dołożyć sam generator drgań oraz wymienić moduł w kierownicy. Później kodowanie wibracji i działa? Czy to wszystko? Edytowane przez adrian_pt
ad®ian™
Opublikowano
A masz odpowiedni pająk? Ew. jak możesz to zrób zdjęcie tego co masz.
Retrofity: 2VB - TPMS (RPA -> RDC); 302 - alarm; 5AC - HBA; 5AS (Driving Assistant: LDW+FCW); 5AS -> 5AT (Driving Assistant Plus: ACC+LDW+FCW); 5AR - TJA; 6UK+5A3 - NIVI3 + Targeted illumination
Opublikowano
Mam manetkę z przyciskami do automatycznych świateł drogowych i do ustawień komputera pokładowego. To chyba powinien być odpowiedni?
ad®ian™
Opublikowano
Na podstawie tego co pisał wyżej bbmw, to tak.
Retrofity: 2VB - TPMS (RPA -> RDC); 302 - alarm; 5AC - HBA; 5AS (Driving Assistant: LDW+FCW); 5AS -> 5AT (Driving Assistant Plus: ACC+LDW+FCW); 5AR - TJA; 6UK+5A3 - NIVI3 + Targeted illumination
Opublikowano
Odświeżę temat bo jestem właśnie na etapie szukania odpowiednich część, żeby dołożyć wibrację. A więc: mam kierownicę sport z łopatkami, mam asystenta świateł. Chcę dołożyć wibrację, bo zakodowałem sobie asystenta pasa. Wiem, że wibracja ze zwykłej kiery nie pasuję do sporta. Muszę dołożyć sam generator drgań oraz wymienić moduł w kierownicy. Później kodowanie wibracji i działa? Czy to wszystko?

 

Ja przy kierownicy mpkiet lci wymieniałem jeszcze wiązke.

Opublikowano
racja, jak nie ma grzania to jeszcze trzeba wiązkę zmienić (dodać dwa kable idące od pająka + wtyczka, podpiąć się pod istniejący jeden przewód)
Retrofity: 2VB - TPMS (RPA -> RDC); 302 - alarm; 5AC - HBA; 5AS (Driving Assistant: LDW+FCW); 5AS -> 5AT (Driving Assistant Plus: ACC+LDW+FCW); 5AR - TJA; 6UK+5A3 - NIVI3 + Targeted illumination
Opublikowano
O kurde. Czyli to nie takie proste jak myślałem. Ktoś to robił i napiszę co gdzie podpiąć? Bo kabelek od pająka do modułu niewiele mi mówi.
ad®ian™
Opublikowano
masz grzanie kierownicy? Zrób zdjęcie gratów które masz. Zwłaszcza kabelki w kierownicy
Retrofity: 2VB - TPMS (RPA -> RDC); 302 - alarm; 5AC - HBA; 5AS (Driving Assistant: LDW+FCW); 5AS -> 5AT (Driving Assistant Plus: ACC+LDW+FCW); 5AR - TJA; 6UK+5A3 - NIVI3 + Targeted illumination
Opublikowano
Bo i umknęło, kierownicy nie zmieniasz? Wiesz, że moduł od zwykłej kierownicy jest inny niż od M? Masz moduł?
Retrofity: 2VB - TPMS (RPA -> RDC); 302 - alarm; 5AC - HBA; 5AS (Driving Assistant: LDW+FCW); 5AS -> 5AT (Driving Assistant Plus: ACC+LDW+FCW); 5AR - TJA; 6UK+5A3 - NIVI3 + Targeted illumination
Opublikowano
Mam kierownicę sport z łopatkami. Z tego co wiem to od zwykłej nie pasują części, ale sport i mpak jest chyba bliźniacza jeśli chodzi o flaki. Czy jest inaczej? Rozglądam się trochę za tymi częściami i ogólnie nie jest łatwo kupić odpowiednie.
ad®ian™
Opublikowano
Retrofity: 2VB - TPMS (RPA -> RDC); 302 - alarm; 5AC - HBA; 5AS (Driving Assistant: LDW+FCW); 5AS -> 5AT (Driving Assistant Plus: ACC+LDW+FCW); 5AR - TJA; 6UK+5A3 - NIVI3 + Targeted illumination
Opublikowano
Mam kierownicę sport z łopatkami. Z tego co wiem to od zwykłej nie pasują części, ale sport i mpak jest chyba bliźniacza jeśli chodzi o flaki. Czy jest inaczej?

Może niech wypowie się ktoś mądrzejszy, ale obstawiam, że środek (wiązka, silniczek, moduł) masz taki sam jak w standardowej.

Na schematach wyróżniona jest kierownica z m pakietu (710 M leather steering wheel) i ona wygląda tak:

f772fd6f4e13a47646ec0c4ffdab

 

Wiem, że wibracja ze zwykłej kiery nie pasuję do sporta.

skąd to wiesz?


Chyba będzie najlepiej jak zrobisz zdjęcie jak wrócisz z urlopu:)


 

Rozglądam się trochę za tymi częściami i ogólnie nie jest łatwo kupić odpowiednie.

Może, zrób tak jak ja, kupiłem kierownicę M od F30 (różny jest trzpień mocowania). Przełożyłem wibrację, moduł i multifunkcję, a resztę sprzedałem. Wyszło pewnie ze 3-4 razy taniej niż kupno oddzielnie.

Retrofity: 2VB - TPMS (RPA -> RDC); 302 - alarm; 5AC - HBA; 5AS (Driving Assistant: LDW+FCW); 5AS -> 5AT (Driving Assistant Plus: ACC+LDW+FCW); 5AR - TJA; 6UK+5A3 - NIVI3 + Targeted illumination
Opublikowano (edytowane)

Wygląda, że potrzebujesz silniczka wibracji i modułu ze standardowej kierownicy (nie M). Porównaj zdjęcie:

1K0IldNa

EDIT:

Ale patrzę, że faktycznie kierownica sportowa i zwykła ma inny numer silniczka (mają inny uchwyt):

6 787 452 (sportowa)

698518_x450.webp


6 787 451 (zwykła)

635231_x450.webp


Ale coś takiego powinno pasować (moduł+silniczek+wiązka):

https://allegro.pl/oferta/kierownica-m-pakiet-bmw-f10-f11-silniczek-drgan-10578821247

ew.

z odrobiną druciarstwa:

https://allegrolokalnie.pl/oferta/wibracja-generator-kierownicy-bmw-f15

Edytowane przez adam111
Retrofity: 2VB - TPMS (RPA -> RDC); 302 - alarm; 5AC - HBA; 5AS (Driving Assistant: LDW+FCW); 5AS -> 5AT (Driving Assistant Plus: ACC+LDW+FCW); 5AR - TJA; 6UK+5A3 - NIVI3 + Targeted illumination
Opublikowano

Co do wiązki to musisz poprowadzić:

pin 1 z wtyczki (4pin) A92*4B (pająk) -> pin 3 A69*1B (moduł w kierownicy) (kolor przewodu czerwony, 0.75mm2)

pin 4 z wtyczki (4pin) A92*4B (pająk) -> pin 6 A69*1B (moduł w kierownicy) (kolor przewodu czerwono-biały, 0.75mm2)

wpiąć się w przewód idący z pin 4 wtyczki (6pin) A92*6B -> pin 2 A69*1B (moduł w kierownicy) (kolor przewodu brązowy, przekrój 0.35mm2)

wpiąć się w przewód idący z pin 6 wtyczki (6pin) A92*6B -> pin 1 A69*1B (moduł w kierownicy) (kolor przewodu niebiesko-biały, przekrój 0.35mm2)


Wtyczki A92*4B (pająk) nie masz, więc musisz kupić nr 8377234 (allegro 20pln+wysyłka)

Wtyczkę A92*6B masz


Nie mam pewności, ale tam gdzie są dwa kody kreskowe na Twoich zdjęciach to tam chyba nie ma żadnego modułu. Tak?


Położenie wtyczek:

L0gU7xFA

1VnYkiXRCx

Retrofity: 2VB - TPMS (RPA -> RDC); 302 - alarm; 5AC - HBA; 5AS (Driving Assistant: LDW+FCW); 5AS -> 5AT (Driving Assistant Plus: ACC+LDW+FCW); 5AR - TJA; 6UK+5A3 - NIVI3 + Targeted illumination
Opublikowano

No właśnie nie ma tam żadnego modułu. Łopatki nie są obsługiwane przez moduł, jak myślałem. Sprawa jest trudniejsza, niż na początku się wydawało.


Ta instrukcja, którą dałeś, jest do zrobienia swojej wiązki? Czy jeśli kupię kierownicę z zamontowanym silniczkiem i modułem fabrycznie, to wystarczy wszystko razem z wiązką przełożyć do mojej i gotowe?

ad®ian™

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.