Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Dzień dobry,


Objaw w silniku to falujące obroty biegu jałowego. Auto potrafi zgasnąć nawet. Czasem jeździ bez żadnych objawów. Moc ma w normie, nie dymi, czujnik ciśnienia na listwie CR sprawny, wszelkie styki poczyszczone, brak błędów. Co dalej z tym robić?


Pozdrawiam

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Sprawdzić ciśnienie paliwa wstępne i na listwie CR. Sprawdzić korekty.
Opublikowano

Hej.


Miałem takie same objawy, winne były styki właśnie na czujniku ciśnienia paliwa na listwie, styki wyglądały idealnie wzrokowo.

Kombinacje różne szły ale po podłączeniu lapka i obserwacji live data padło na czujnik ciśnienia paliwa, po odłączeniu jego (wiem sterownik ma tryb "awaryjny") silnik zaczął pracować prawidłowo.

Pierwsza czynność zakup nowych styków do kostki i wymiana ich, problem znikł od awarii minęły jakieś cztery lata a silnik chodzi cały czas prawidłowo.

Wtyczka na wygląd nie działa styki straciły swą sprężystość i nie stykały już prawidłowo.

Koszt styków to parę zł a radość z jazdy bezcenna :D :D

Pozdrawiam Wojtek.

Opublikowano
W serwisie wymienili mi czujnik za 600 zł i problem nadal jest. Już mi ręce opadają na lubelskich mechaników. Faktura na 3,5 k zł, a żadna ze zgłoszonych usterek nie została usunięta.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Czujnik wymienili, a wtyczka stara, a to zwykle problem jest z wtyczką co widać po wskazaniach ciśnienia na listwie, które skacze gdy styki nie kontaktują. Jak wymiana wtyczki nie pomoże to musisz sprawdzić parametry, które podałem w momencie gdy źle pracuje. Bez tego nadal będziesz wymieniać sprawne części na nowe.
  • 1 miesiąc temu...
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Hej.

Widziałem ten temat i Twoją odpowiedź odnośnie numeru kostki też ale dopiero po moim wpisie tu z numerem tejże kostki.

Ja kupiłem ori od Pana Maćka z Gorzowa i nie było problemów.

Te z allegro mogą być różne dlatego że nie są ori a są do różnych czujników ale ktoś dopasował je i tak sprzedaje nie wiem czy były różne kostki do tych czujników.

Dobrze że to podziałało w tym temacie ale tam w tamtym jest trochę to dziwne.

Trzeba szukać problemu. Ja miałem jeszcze problem z czujnikiem doładowania a też okazała się kostka czujnika ciśnienia doładowania.

i jak w tym wypadku wystarczyło wymienić piny na nowe.

Pozdrawiam Wojtek.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ja miałem jeszcze problem z czujnikiem doładowania a też okazała się kostka czujnika ciśnienia doładowania.

i jak w tym wypadku wystarczyło wymienić piny na nowe.

To interesujące. A były jakieś charakterystyczne objawy z tym związane ?

Opublikowano

Witam.

Tak były objawy.

Problem był taki że przy wciśnięciu gazu np; przy wyprzedzaniu silnik przez powiedzmy sekundę wahał się co ma zrobić a potem ciągnął normalnie,

czasem nawet w trakcie przyspieszania łapał muła na ułamek sekundy i znów szedł normalnie.

Wymieniłem wężyki podciśnienia bo były już w kiepskim stanie ale dalej kłopot był, zawór przy turbo wyczyszczony (oba filterki) i dalej problem.

Po podłączeniu kompa wyszło że czujnik ciśnienia doładowania nie domaga np: ecu po wciśnięciu gazu oczekiwało ciśnienie na poziomie 2400mbar a czujnik wskazywał 975 mbar.

Po wymianie czujnika problem nie zniknął więc dochodzenie co jeszcze nie tak a mając już przejścia z kostką ciśnienia paliwa wymieniłem piny i problem znikł.

Pozdrawiam Wojtek.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nigdy bym nie przypuszczał, że może być taki powód. Bardziej bym stawiał na przetwornik ciśnienia przy turbo i chciałem nawet go zamawiać. Może u siebie też zmienię profilaktycznie te piny, bo mam podobne objawy. Przynajmniej takie mam wrażenie, że turbo mi się spóźnia i czasem ma takiego laga na pół sekundy. Z tym, że u mnie automat więc ciężko to jednoznacznie ocenić.


ci-nienie-do-adowania.jpg


Po odpuszczeniu gazu też jest taki dziwny objaw, że przez chwilę podtrzymuje turbo. Czasem bardziej czasem mniej.

Opublikowano

Hej.


Również mam automat :-) , Wymieniłem przetwornik i efektu nie było.

Wszystkiemu winne były piny w moim przypadku oczywiście.

Przetwornik ma dwa filterki jeden zewnętrzny i jeden wewnętrzny.

Ja czyściłem obydwa już wcześniej bo były problemy ale po czyszczeniu ustąpiły.

Drugim razem okazało się że filterki są czyste więc zamówiłem prztwornik bo był w dobrej cenie ori pierburga ale efektu nie było,

potem wpadłem na pomysł z pinami i to był strzał w dziesiątkę.


Na twoim wykresie wygląda to podobnie jak u mnie, proponuję wymień piny od czujnika ciśnienia doładowania, koszt mały w porównaniu do przetwornika.

Pozdrawiam Wojtek.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
To zdradź jeszcze tajemnicę jak znalazłeś numer tej kostki, bo na schemacie jest tylko czujnik :(
Opublikowano

Witem.


Numer pinu to jak dobrze pamiętam :


1252 1427612


A obudowa kostki to:


1252 1427222


Numery części wtedy uzyskałem od Pana Macieja z Gorzowa :)


Napisałem do czego konkretnie potrzebuję części i bez problemu uzyskałem odpowiedź jak i same części.


Sklep współpracujący z naszym forum czescidobmw


Pozdrawiam Wojtek

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

OK, dzięki.

Tak, znam sklep Maćka i kilka razy zamawiałem tam różne graty. Może nie jest najtaniej, ale wiadomo, że się dostanie to co potrzeba :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.