Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć,

Wczoraj odebrałem X5 z salonu. Zamontowali mi przednią tablicę rejestracyjną na blachowkręty niszcząc przy tym zderzak (5 dziur) i samą tablicę. Panowie wmawiali mi, że tak się montuje bo ramka zasłania radar. Dla mnie tablica zamontowana w aucie za ponad 500k na blachowkręty to nie przystoi do marki premium. Kazałem zamontować ramkę i teraz mam podziurawioną tablicę rejestracyjną i. dziurawy zderzak. Przejechałem wczoraj 40km na tempomacie aktywnym i żadnych problemów ani awarii. Jak jest u was?


zderzak-dziury.jpg

Opublikowano
Ramkę montujesz na blachowkręty a tablice wsuwasz i zakładasz listewkę maskującą i to wszystko.Nie ma potrzeby wiercić dziur w tablicy-niech płacą za wydanie wtórnika tablicy.
Opublikowano
No i chyba za wymianę zderzaka też muszą zapłacić ponieważ miedzy ramką, a zderzakiem jest jeszcze podkładka, która do zderzaka jest montotwana na oryginalne otwory. Dopiero ramka jest wkręcana do podkładki. Ten salon w Gdańsku to porażką jakaś.
  • Moderatorzy
Opublikowano

Zwykł nie ma, ale zderzak M ma normalnie podkładkę pod tablicę i do tej podkładki przykręcasz 4 wkrętami ramkę tablicy rej. lub lepsze wyjście to tablica do podkładki bez ramki. Plus zaślepki na tab. rej. 2 białe 2 niebieskie.

Coś takiego, wszystko fabryka zaślepki z ASO. Ja tak mam.

Proponuje u ciebie tablicę do zderzaka bez podkładki i te wkręty 4x specjalne i zaślepki. Tablicę do zderzaka bez podkładki montowano tak np. w e89.

vLiwp25.png

vPlBLJC.jpg

  • Moderatorzy
Opublikowano
W g30 radar rzucał błędem przez ramkę tablicy i ASO sugerowało taki montaż - przypadek znany mi z autopsji. Może teraz mają taki nakaz :| na szczęście w 3er na to nie wpadli.
Opublikowano

Takie wkrety z zaslepkami bialymi i niebieskimi wlasnie mi zamontowali. Wyglada to wiesniacko i kojarzy mi sie z zaslepianiem wkretów w meblach z lat 80tych. Do tego niszczy zderzak co jest nieakceptowalne. Marka premium nie powinna miec takiego rozwiazania.

Duzo lepsze rozwiazanie to waskie ramki https://altigiri.pl/produkt/mono-black/

  • Moderatorzy
Opublikowano
chyba prawda... te zaslepki kosztuja prawie 14zl za szt... :mrgreen:

Zaślepka kosztuje 1,59 brutto za sztukę.

Panowie, przeciez nie będziem się szturchać o taką pierdołę, jeśli ktoś chce to niech zakłada ramki.

50 zł to niezłe golenie frajerów za tamte.

Opublikowano

Najważniejsze, że masz zniszczony zderzak. Ja bym nie odpuścił. Jak nie umieli zrobić bez uszkodzeń to trzeba było Ci to zgłosić, znalazłbyś sobie kogoś kto to zrobi bez uszkadzania auta - a do ASO refaktura.

To jakiś alternatywny świat w tym ASO. Dobrze, że dywaników nie przykręcili na wkręty, żeby się nie ruszały.

Jak będa fikać w ASO to pisz oficjalnie do BMW Polska o wskazanie jaki jest rekomendowany sposób mocowania tablicy w Twoim modelu auta. I czy w przypadku zalecenia użycia wkrętów (!) dopuszczalne są uszkodzenia powłoki lakierniczej zderzaka. Ciekaw jestem odpowiedzi.

Opublikowano
Dziwne podejście salonu - X5 od ponad 2 lat na rynku, setki samochodów z normalnie zamontowaną ramką z przodu i działającym radarem i nagle takie coś. Rozumiem, jeśli byłby to jeden z pierwszych odbiorów, ale po takim okresie nic ich nie tłumaczy jak dla mnie.
Opublikowano

Te przewiert to chyba domena BMW :). Przyjechal do mnie wlasnie znajomy X3 (2020) żony, zeby pozyczyc X5 do testow, bo chce sobie chlopak kupic. Patrze, a tam blachy przewiercone na wylot, a te łebki wkrętow zamaskowane nakladkami. Od razu przypomnial mi sie Twoj post ;).


W Mercedesie nigdy tego nie widzialem.

Opublikowano

barteku , gdzie odbierałeś ? W Bawarii ?


W G05/F95 X5 montuje się normalnie , z ramką . Tylko w G30 występował problem, że radar szalał, bo ramka przysłaniała mu drogę i takie było zalecenie wg Pumy. W G05/F95 X5 ten problem nie występuje.

http://images.spritmonitor.de/1244128.png - ekologia pełną gębą :lol:
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Te przewiert to chyba domena BMW :). Przyjechal do mnie wlasnie znajomy X3 (2020) żony, zeby pozyczyc X5 do testow, bo chce sobie chlopak kupic. Patrze, a tam blachy przewiercone na wylot, a te łebki wkrętow zamaskowane nakladkami. Od razu przypomnial mi sie Twoj post ;).


W Mercedesie nigdy tego nie widzialem.

Przykręcenie tablic ma tą zaletę, że jest je trochę trudniej ukraść niż "z ramki".

A że zdarzyła mi się taka przygoda to jestem za przykręcaniem!

Opublikowano

Odbierałem w Bawaria Motors Gdańsk. Minął tydzien i poza tym, że osoba, które przyjeła moją reklamacje nie odbiera ode mnie telefonu i nie oddzwania nic sie nie zmieniło. Jezdze z ramka i wszystko dziala jak powinno. Najwyzej bede sie sądził o zwrot kosztow nowej tablicy i zderzaka.

Uważam, że przewiercenie ktore niszczy bezpowrotnie tablice i zderzak powinno odbywac sie za wiedza wlasciciela auta.

Wolałbym sobie co roku dorabiac tablice za 100zl niz zniszczyc zderzak za ponad 5k pln wkrecajac w niego blachowkrety.

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Zależy jak wyglądał proces zakupu. Czasami bywa tak, że zamówienie na auto to umowa trójstronna. Jest sprzedający, kupujący i finansujący.


Moja sprawa z tablicą zakończyła się szcześliwie. Dziury były tylko w listwie na zderzaku, którą Bawaria wymieniła na swój koszt. Zrobiłem również samodzielnie weryfikację kiedy radar nie działa. Nie działa wtedy gdy między tablicą (ramką), a zderzakiem nie ma podkładki - dodatkowego elementu plastikowego. Jeździłem bez podkładki jeden dzień i faktycznie wyłączał się radar. Po założeniu podkładki jest poprawnie.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.