Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
Witam. Mam podejrzenie, że klucz (nierozbieralny z akumulatorem) przestał być ładowany, bo cały czas mam komunikat o rozładowanym akumulatorze kluczyka. Czy da się to jakoś sprawdzić. Nie bardzo mi się chce rozcinać klucz w celu sprawdzenia akumulatora i ewentualnej wymiany. Edytowane przez multilab
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Dziś zrobiłem taki eksperyment. Na kawałku stalowej blaszki o wymiarach nieco mniejszych niż grot klucza nawinąłem cewkę z bardzo cienkiego drutu nawojowego (z cewki starego przekaźnika) o rezystancji ok. 300 omów. Uruchomiłem samochód i włożyłem cewkę w klucz w miejsce grotu. Miernik wykazał napięcie zmienne o wartości kilkudziesięciu Volt. Oczywiście wartość napięcia jest wypadkową indukcyjności cewki i jej położenia w kluczu - zdecydowanie rosło jak wcisnąłem klucz do oporu i cewka była głębiej co oznacza bliżej cewki "nadawczej". Mój wniosek jest taki, że ładowanie klucza raczej działa i problem jest w kluczyku i pewnie akumulator jest do wymiany.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jestem po wymianie akumulatora i problem zniknął. Przy okazji podpowiem na co zwrócić uwagę. Przy rozcinaniu klucza (jest dużo filmów na YT) uważać aby zbyt mocno nie zagłębić noża bo bardzo łatwo można zniszczyć elektronikę. Najlepiej rozciąć mikro frezarką typu DREMEL, ale nie zagłębiać tarczy lub noża więcej niż 2-3 mm. Jak ktoś nie ma talentu do majsterkowania to odradzam. Najlepiej na allegro kupić nową obudowę zamykaną na zatrzask, polecam te w cenie ok 40zł (wyglądają ja oryginał) niestety nie są wodoodporne jak oryginał (można próbować delikatnie podsmarować silikonem). Do pilotów z akumulatorem pasują także obudowy z okienkiem na baterię. Akumulatorki VL2020 Panasonica są też dostępne na tm portalu. Te tańsze z wprowadzeniami trochę innymi niż oryginał też się nadają. Wtedy trzeba skrócić blaszkę plusową i dolutować kawałek cienkiego przewodu, warto też przykleić akumulator do płytki z elektroniki taśmą dwustronną. Oczywiście można też skleić starą obudowę (polecam klej do PCV), ale tylko wtedy gdy cięcie wykonano bardzo cienką piłką i ubytek materiału jest niewielki.
Opublikowano

Jeżeli ktoś nie jest techniczny i nie ma ręki do wymiany akumulatorka, to w Olsztynie taka operacja kosztuje 150zł; zajmuje około godzinę, akumulator zamieniany jest na na taki sam, więc nie będzie żadnych różnic w napięciu, które mogłoby szybciej zdegradować akumulatorek. A tak, po wymianie na nowy będzie działał dobrych kilka/naście lat.


Pozdrawiam.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.