Skocz do zawartości

E39 530D Gwizd od 2 tys. obrotów podczas przyspieszania


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Od kilku dni w mojej E39, podczas przyspieszania od 2 tys. obrotów w górę słychać gwizd dosłownie jakby z czajnika. Podczas postoju i dodawania gazu dźwięku albo nie ma albo go prawie nie słychać. Sprawdziłem cały dolot powietrza, turbina nie trze, wirnik nie ma luzu. Nie sprawdzałem kolektora wydechowego i dalej Czy ktoś miał już podobny problem?

Film z dźwiękiem.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Tak, ja tak miałem w jednym i nieszczelność była na czujniku MAF. W drugim aucie też mam gwizd, ale od 3 tys., dolot jest szczelny (sprawdzałem ciśnieniem 0,5 bar) i podejrzewam, że może ciśnienie uciekać z turbiny do układu olejowego.
Opublikowano
Nieszczelność w MAF, chodzi o miejsce gdzie przychodzi pierścień uszczelniający, między rurą dolotową a przepływomierzem?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nie... chodzi o czujnik ciśnienia MAF/MAP, różnie go nazywają. Ten co jest od strony podszybia w kolektorze dolotowym. Tam miałem nieszczelność, bo "dziubek" był ułamany i właśnie tak gwizdało pod obciążeniem.


Jak sprawdzałeś szczelność ?

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Szczelność sprawdzana "plakiem" podczas pracy silnika, organoleptycznie węże, podmieniłem też czujnik map. Ważną kwestią może być to, że turbina nie wyrzuca praktycznie ani grama oleju w intercooler i w dolot, jest jedynie normalna mgiełka, za to jak podniosłem auto do góry to widać tak jakby turbo się rozszczelniło na łączeniu między stroną zimną a gorącą bo są w tym miejscu kropki oleju od spodu turbo. To nie pochodzi od przewodu olejowego.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Wydaje mi się, że plakiem to można sprawdzać w silnikach pracujących na podciśnieniu, natomiast w dieslu to się raczej nie uda. Ja to robiłem sprężarką z dopasowanym króćcem i podłączałem w rurę w miejscu po odłączeniu od turbiny. Przy ciśnieniu 0,5 bara wywalało mi denko z króćca więc więcej nie pompowałem, ale nie było słychać ani widać na manometrze, żeby powietrze uciekało.

Olej na obudowie turbo może też pochodzić z nieszczelnej uszczelki na rurze dolotowej. Ja ją wymieniłem, bo była już luźna ze starości i nawet niewielkie ilości oleju ściekały i przesączały się na obudowę. Po czasie się nazbiera mimo, że w rurach nie będzie widać, ale grawitacyjnie zawsze tam coś spływa. Zobaczę jeszcze przy okazji jak jest teraz. Najlepiej byłoby wytargać turbo i dać do sprawdzenia. Niestety nie mam kanału i jakoś niechętnie do tego podchodzę :|


Zrób jeszcze logi dynamiczne to zobaczysz jaka jest wydajność turbiny w stosunku do mapy silnika. Jeśli nie wiesz jak to zrobić to znajdziesz tutaj.

https://e46garage.pl/jak-zrobic-log-dynamiczny-bmw-program-testo/

Opublikowano
Zamawiam uszczelkę na dolocie rury do turbo. Myślę, że to tam pojawiła się nieszczelność. Końcówka rury jest od oleju, który się zbierał cały czas zanim wymieniłem kompletny separator. W dodatku zgadzało by się, że kiedy turbo zasysa przy obciążeniu, może pobierać lewe powietrze przy uszczelce.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
To znaczy, ja wymieniłem tę uszczelkę, bo była luźna i twarda jak z plastiku, ale gwizd powyżej 3000 pozostał.
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Wymieniłem uszczelkę, ponieważ przepuszczała, kolanko przy egr bo było mocno spękane i gwizd nadal jest. Zauważyłem, że poci się kolektor ssący od góry, z boku przy śrubie na łączeniu, musi przepuszczać przy dużej masie powietrza. Moc się nie zmieniła. Prawdopodobnie to będzie sprawca. Wymontuje i sprawdzę naftą.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Pokaż zdjęcie.


Sprawdzałeś szczelność sprężarką ?

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano
Wymieniłem kolektor dolotowy od innego 3.0d bo miałem akurat dostęp do innego, sprawdziłem szczelność dolotu pod ciśnieniem - ok, problem nadal występuje. Pozostał układ wydechowy, ew. sama turbina.
  • 4 miesiące temu...
Opublikowano
Pokaż zdjęcie.


Sprawdzałeś szczelność sprężarką ?

 

Winowajcą gwizdania był wyłamany kawałek jednej łopatki wirnika turbosprężarki od strony gorącej. Po wymianie turbiny na inną problem ustąpił.

Zdjęcie: https://ibb.co/bLFXBmD

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.