Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,


Na forum było kilka zbliżonych wątków, jednak żaden nie był w stanie rozwiązać mojego problemu.

BMW E90 318i, silnik N43, przebieg 150 tys, rok 2008, użytkuję 4 lata.

Opis problemu - silnik od kupna zużywał olej ok 150ml/1000km (akceptowałem to). Pół roku temu wskaźnik zaczął trzymać ten sam poziom. 3 miesiące temu poziom oleju zaczął wzrastać. Nieustannie podejmowane były działania diagnostyczne i naprawcze. Pierwsze podejrzenie padło na płyn chłodniczy - niesłusznie, układ jest szczelny (możliwość wyeliminowana na kilka sposobów). Powodem rosnącego poziomu oleju jest paliwo. Po ostatniej wymianie oleju (3-cia w ciągu kwartału) wskaźnik wzrósł aż o połowę po przejechaniu 20 km obwodnicy, prędkością 150km. Wcześniej jeżdżąc spokojnie w warunkach miejskich poziom oleju nie zmieniał się (choć i tak przybywało bo silnik pobierał olej).

Istotne informacje:

- spod korka wlewu oleju śmierdzi benzyną jak z baku

- przy wymianie olej bardzo rzadki

- poziom oleju dynamicznie wzrasta wraz z prędkością i obrotami

- wymieniona została pompa wysokiego ciśnienia

- wymienione świece

- korekty na wtryskiwaczach są idealne (sprawdzane na biegu jałowym)

- długoterminowa korekta sondy lambda max +5

- szczelność wtryskiwaczy sprawdzona domowym sposobem jak w linku, nie ciekły.


- jedyne błędy - 30EA (zasiarczony katalizator), A559 (przez zwarcie w pompie ABS klema IBS nieustannie wyłącza zasilanie)

- ostatni wtryskiwacz, od grodzi był lekko zalany olejem (od góry), również w zagłębieniu na świecę był olej.

- widać mocne "zapocenie" olejem pod 1/3 powierzchni pokrywy zaworów, od strony grodzi.


Bardzo proszę o pomoc w rozwiązaniu problemu. Jaką drogą paliwo dostaje się do leju? Nie chcę przeprowadzać na oślep kolejnych napraw.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Winne były 2 wtryskiwacze, choć dziwne, że korekty niczego niepokojącego nie pokazywały. Najprawdopodobniej lały dopiero przy wysokich obrotach.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nie zauwazylem tego tematu, oczywiscie ze paliwo w oleju to tylko od wtryskiwaczy. Dzieki za dokonczenie posta z rozwiazaniem, nie zdarza sie to czesto :cool2:
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
jak lały na wysokich obrotach? gdzie sprawdzałeś korekty? jakie one były?

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

Opublikowano

Korekty sprawdzałem w INPIE, na biegu jałowym. Odchylenia były jedynie na tysięcznych wartościach. Korekta sondy lambda między +3, a +6. Wtryskiwacze musiały lać głównie na wysokich obrotach, bo wystarczyło że wyjechałem na obwodnicę i wskaźnik poziomu oleju rósł w oczach. Jeżdżąc spokojnie po mieście poziom nie zmieniał się nawet tygodniami. Znalazłem dość nowe używki z indeksem 11. Wtryskiwacze wymienione, zakodowane, adaptacje skasowane i powrót do spadku poziomu oleju:) Na szczęście w granicach akceptacji. Dawno podejrzenie by padło na wtryskiwacze, gdyby nie wzorowe odczyty na korektach, dziwne, ale prawdziwe.


Przy okazji dodam, że rozwiązał się również tak często opisywany na forach problem z wibracjami, drganiami, czy wahaniami obrotów tuż po odpaleniu. Silnik działa płynnie.


Pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.