Skocz do zawartości

E39 530D paliwo nie dochodzi do filtra.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam, proszę o poradę. Zgasło auto prawdopodobnie zabrakło paliwa, wlałem 10 litrów pokręciłem trochę i nic. Dolałem jeszcze 40 i też nic. Sciągłem przewód z filtra i po włączeniu zapłonu (bez kręcenia) wydaje mi się że powninno lecieć paliwo a nic nie leci. Słychać tylko takie jakby chrobotanie. Od czego zacząć od pompy w zbiorniku czy od progowej? Może ktoś miał taką sytuację?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Dobrze ci się wydaje, powinno lecieć. Słychać bzyczenie pod fotelem kierowcy ?
Opublikowano
Nie sprawdzałem jeszcze. Dodam jeszcze że auto potrafiło stanąć gdy wzkaźnik paliwa pokazywał 1/4 czasami 1/3 zbiornika.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Tam ma być ciśnienia 4 bar to będzie rzygać jak z węża strażackiego. Podnieś tylną kanapę i pod prawym siedziskiem jest pompa wstępna w baku. Tam bym szukał przyczyny.
Opublikowano
Tam ma być ciśnienia 4 bar to będzie rzygać jak z węża strażackiego. Podnieś tylną kanapę i pod prawym siedziskiem jest pompa wstępna w baku. Tam bym szukał przyczyny.

A ta pompa w baku nie jest do przepompowywania paliwa z komory do komory w zbiorniku. Czy paliwo nie powinno lecieć do pompy progowej nawet gdy pompa w zbiorniku jest uszkodzona?

Opublikowano
Tam ma być ciśnienia 4 bar to będzie rzygać jak z węża strażackiego. Podnieś tylną kanapę i pod prawym siedziskiem jest pompa wstępna w baku. Tam bym szukał przyczyny.

A ta pompa w baku nie jest do przepompowywania paliwa z komory do komory w zbiorniku. Czy paliwo nie powinno lecieć do pompy progowej nawet gdy pompa w zbiorniku jest uszkodzona?

Myślę, że odpowiedź widziałeś na własne oczy. :P

Tu masz odpowiedź:

https://www.realoem.com/bmw/enUS/partgrp?id=DL71-EUR-02-2000-E39-BMW-530d&mg=16


Dokładniej sam element:

https://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=DL71-EUR-02-2000-E39-BMW-530d&diagId=16_0209

Część z numerkiem "1", numer części 16141183178.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Pompa w baku jednocześnie podaje paliwo do pompy progowej oraz przelewa z lewej do prawej komory. Zwykle jednak jej awaria objawia się gaśnięciem silnika przy stanie paliwa 15L, bo tyle zostaje w lewej komorze i nie jest już w stanie się "przechlupać" górą. Albo się układ zapowietrzył, albo siedzi jedna i druga pompa. Jak już masz rozgrzebane przy progowej to możesz jeszcze zdjąć przewód doprowadzający do niej. Tam też powinno lecieć paliwo przy sprawnej pompie w baku, bo podaje ona 0,5 bar.
Opublikowano

Może też być tak, że na przykład rurka postanowiła się rozpaść i to jest przyczyna braku paliwa ;)

Nie ma wyjścia - trzeba otworzyć i zobaczyć. :)

Opublikowano
Podałem paliwo do pompy progowej "na krótko" tzn. założyłem przewód do progowej i włożyłem do bańki z paliwem i odpalił bez problemu.
Opublikowano
Pompa w baku jednocześnie podaje paliwo do pompy progowej oraz przelewa z lewej do prawej komory. Zwykle jednak jej awaria objawia się gaśnięciem silnika przy stanie paliwa 15L, bo tyle zostaje w lewej komorze i nie jest już w stanie się "przechlupać" górą. Albo się układ zapowietrzył, albo siedzi jedna i druga pompa. Jak już masz rozgrzebane przy progowej to możesz jeszcze zdjąć przewód doprowadzający do niej. Tam też powinno lecieć paliwo przy sprawnej pompie w baku, bo podaje ona 0,5 bar.

Zdjąłem wąż zasilający z progowej i nic nie leci, dmuchając w niego paliwo bulgocze w zbiorniku, dmuchając od stronu wlewu nic nie leci. Czyli jeżeli pompka w zbiorniku jest uwalona nie ma szans żeby paliwo doszło do progowej nawet jeżeli jest pełny zbiornik paliwa?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jak widać nie może zassać ze zbiornika. Wyjmij tę pompę ze zbiornika i zobacz o co chodzi.
Opublikowano
Możesz jeszcze sprawdzić bezpiecznik tej pompki w baku - nawet jak będzie przepalony, to i tak sama wymiana raczej nie pomoże, bo z jakiejś przyczyny się przepalił...
Opublikowano (edytowane)
Więc tak, pompa w zbiorniku jest uwalona, podłączyłem na krótko nie żyje (ale chyba już od dawna bo już wcześniej gasł przy 15 - 20 litrach) Ale nie wiem dlaczego pompa strumieniowa ta z drugiej strony nie puszcza paliwa ze zbiornika do pompy progowej (ponoć tam nie ma się co psuć). Na próbę ominełem pompę strumieniową i wsadziłem węża z sitem na końcu, połączyłem z wyjściem zasilania ze zbiornika i auto chodzi. Jakie zadanie jest pompy strumieniowej, czy mogła paść? Edytowane przez wiaderny
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Pompa strumieniowa działa na zasadzie podciśnienia, nie ma tam elementów mechanicznych. Coś na zasadzie rurki Venturiego.
Opublikowano
Pompa strumieniowa działa na zasadzie podciśnienia, nie ma tam elementów mechanicznych. Coś na zasadzie rurki Venturiego.

Teoretycznie nie powinno być problemu pociągnąć przez nią ustami paliwo? A nie idzie.

Opublikowano

Witam.

Jeżeli padła pompka paliwa w zbiorniku to bywa różnie raz tak stanie że będziesz jeździł gdy paliwa w zbiorniku będziesz miał nie mniej niż 15 litrów

a czasem nawet możesz mieć pełen zbiornik i nie pojedziesz (obie sytuacje znam z autopsji).

Pompa strumieniowa działa tylko wtedy gdy działa pompka paliwa w zbiorniku w innym wypadku nie działa.


Pozdrawiam Wojtek.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.