Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam Szanowne grono,

Zauważyłem w konfiguratorze, iż G05 w wersji 40i oraz 30/40d występują jako MHEV. Nie dotyczy to 25d oraz najmocniejszych benzyn.

Pomijając kwestie niższej akcyzy (powinny te samochody być tańsze) to mam dwa pytania:

1. Od którego momentu w G05 wprowadzono MHEV

2. Czy da się wyłączyć funkcje S&S przyciskiem czy przy MHEV całkowicie to odpada (czytałem w dziale G30 ze wersja LCi jest pozbawiona przycisku S&S).

Kiss French. Wear Italian. Drive German.
Opublikowano
Witam Szanowne grono,

Zauważyłem w konfiguratorze, iż G05 w wersji 40i oraz 30/40d występują jako MHEV. Nie dotyczy to 25d oraz najmocniejszych benzyn.

Pomijając kwestie niższej akcyzy (powinny te samochody być tańsze) to mam dwa pytania:

1. Od którego momentu w G05 wprowadzono MHEV

2. Czy da się wyłączyć funkcje S&S przyciskiem czy przy MHEV całkowicie to odpada (czytałem w dziale G30 ze wersja LCi jest pozbawiona przycisku S&S).

 


Niestety nie da się wyłączyć start-stop

Opublikowano

Dziękuje. Sprawdziłem trochę samochodów na OtoMoto i część z nich posiada przycisk a część nie.

Niedobrze w kontekście moich zakupów.

Kiss French. Wear Italian. Drive German.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Podobno dalej mozna zakodowac/wyłaczyc start/stop wiec chyba to nie jest az taki problem. W ostateczności trzeba zaprogramować ustawienia "sport individual" ze wszystimi opcjami na komfort i zrobic sobie samemu tryb "comfort" bez gasnącego silnika. W trybach "sport" funkcja start/stop nie działa.
Opublikowano
Podobno dalej mozna zakodowac/wyłaczyc start/stop wiec chyba to nie jest az taki problem. W ostateczności trzeba zaprogramować ustawienia "sport individual" ze wszystimi opcjami na komfort i zrobic sobie samemu tryb "comfort" bez gasnącego silnika. W trybach "sport" funkcja start/stop nie działa.

Dziękuję za rady :)

Z tymi podobno to różnie bywa. Kwestia gwarancji itp. Poza tym czasem jednak stoję w dużym korku i wtedy uruchamiam S&S (czego na codzień nie robię). Więc dla mnie przycisk jest czymś z kategorii "must be" czytaj kontrolowanie.

Lepszym wyjściem jest drugie rozwiązanie zaproponowane przez Ciebie. Pytanie czy BMW będzie pamiętać ustawienia po zgaszeniu zapłonu i ponownie uruchomi się trybie sport individual z komfortowymi nastawami (dla przykładu mój obecny samochód ma taką "wadę" fabryczną, że pomimo trybu indyvidual on i tak startuje inaczej - tzn nadal niby individual ale po swojemu ;)

Będę na jeździe próbnej to zobaczymy jak to działa :D

Kiss French. Wear Italian. Drive German.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ustawienia trybu individual BMW pamieta. To wiem napewno bo sam z tego korzystam.

A z tym właczaniem SS w korku to robisz to zeby oszczedzic paliwo? :roll: Z tym systemem to można i jakieś dziesiate litra mniej spalic ale pieniadze to oszczedza tylko producent samochodu na katalogowo mniejszej emisji CO2. Uzytkownik doplaca za SS w cenie samochodu a potem ma najwyżej pare elementów w samochodzie do czestszego serwisowania, tym wiecej im cześciej korzysta z SS. :mad2:

Opublikowano
Ustawienia trybu individual BMW pamieta. To wiem napewno bo sam z tego korzystam.

A z tym właczaniem SS w korku to robisz to zeby oszczedzic paliwo? :roll: Z tym systemem to można i jakieś dziesiate litra mniej spalic ale pieniadze to oszczedza tylko producent samochodu na katalogowo mniejszej emisji CO2. Uzytkownik doplaca za SS w cenie samochodu a potem ma najwyżej pare elementów w samochodzie do czestszego serwisowania, tym wiecej im cześciej korzysta z SS. :mad2:

Oszczędność paliwa to drugorzędną sprawa. Mimo, iż samochód do najtańszych nie należał to 2.0 R4 pod maską na postoju wytwarza wibracje/drgania, które mnie po prostu do szału doprowadzają. Czuję się jakbym siedział w dieslu a ja jeżdzę 280 konną benzynę!!

Niestety aso powiedziało, że nic z tym nie zrobią bo „ten model tak ma”. I faktycznie przejechałem się ich demo i jest to samo.


S&S - bywają takie skrzyżowania gdzie interwał trwa kilka minut. Wtedy tego używam (zwłaszcza w godzinach szczytu gdzie zanim przejadę dane skrzyżowanie to muszę odstać 2-3 cykle. Wtedy właśnie używam SS (inaczej bym zwariował :D).

Kiss French. Wear Italian. Drive German.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
To ktora marka ma takiego wspaniałego benzyniaka? Az sie nie chce wierzyć że lepszy SS od wibracji na postoju! I to jeszcze w benzynie! Przy 6 cylindrach to raczej tego problemu mieć nie będziesz.
Opublikowano

Grupa VAG a konkretnie silnik EA888 w najmocniejszej specyfikacji montowany w Arteonie.

Jako ciekawostka: ceny Arteona tak wystrzeliły w górę, że dzisiaj jest to poziom serii 5 czy klasy E. A jak popatrzysz na najmocniejsza specyfikację ® to zbliżasz się niebezpiecznie do rewirów za które po niewielkiej dopłacie kupisz 540 lub X5 :D

EDIT: ostatnio konfigurowałem Arteona R i dałem wyposażenie takie jakie mam aktualnie w swoim R-Line.

Wyszło 320k minus rabat = 295k.

Dodam, że nie mam tapicerki skórzanej :mad2:

Kiss French. Wear Italian. Drive German.
Opublikowano

Chyba VW pogieło z cenami....


tak swoją drogą:

Od przyszłego tygodnia można się spodziewać nowych cenników w BMW... zapewne nie niższych :mrgreen: info od firmy z rynku CFM

Pozdrawiam

KrzychoM

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Grupa VAG a konkretnie silnik EA888 w najmocniejszej specyfikacji montowany w Arteonie.

Jako ciekawostka: ceny Arteona tak wystrzeliły w górę, że dzisiaj jest to poziom serii 5 czy klasy E. A jak popatrzysz na najmocniejsza specyfikację ® to zbliżasz się niebezpiecznie do rewirów za które po niewielkiej dopłacie kupisz 540 lub X5 :D

EDIT: ostatnio konfigurowałem Arteona R i dałem wyposażenie takie jakie mam aktualnie w swoim R-Line.

Wyszło 320k minus rabat = 295k.

Dodam, że nie mam tapicerki skórzanej :mad2:

 

Tak ceny to jakis kosmos.

Co do kultury pracy to moja Mama ma Audi Q2 1.4 TFSI i na światłach trudno rozpoznać czy silnik w ogóle pracuje! Dziwi mnie więc bardzo to co piszesz o 2.0TFSI.

Opublikowano

Michael co prawda to nie wątek o VW ale ostatnio dostałem zastępczy na czas trwania serwisu. VW golf VIII generacji (najnowszy model) z silnikiem

1.5 TSI i to była zupełnie inna bajka i podobne odczucia jak w Q2 Twojej mamy.

Dlatego powiedziałem, że za te pieniądze dostanę coś innego i w tym kierunku idę.


Do Moderatora: wątek można zamknąć :)

Kiss French. Wear Italian. Drive German.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Chyba VW pogieło z cenami....


tak swoją drogą:

Od przyszłego tygodnia można się spodziewać nowych cenników w BMW... zapewne nie niższych :mrgreen: info od firmy z rynku CFM

 

ano pogieło... i to VW i Audi i Seata...

co do głośności silników, jakoś nie narzekam w moich B48 - na postoju, na parkingu podczas manewrowania cicho, ludzie nie słyszą że jadę za nimi... ale tak samo było w 1.4T Opla...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.