Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ja napiszę coś od siebie , typowo statystycznie bo problemu z biciem na kierownicy nie mam...


Auto jest z 10.2013r.

Przebieg 220kkm.

Tarcza hamulcowa przód to OE , 330mm.


Ostatnia informacja z historii ASO , wymiana przednich tarcz i klocków OE przy przebiegu 168kkm. Na tych tarczach jeżdżę do dzisiaj , czyli przejechały 52kkm.


Klocki wymieniłem na ATE , przy przebiegu 208km , czyli stare OE wytrzymały 40kkm . Ich grubość po demontażu to 3 - 4 mm.

  • 1 rok później...
Opublikowano
Witam,

Od 1,5 roku "walczę" z tarczami przód . Miałem wszystkie marki "premium" (brembo, zimermann, Ate) oraz Oryginały 2 razy . Piasty nowe , zawieszenie wymienione .Kazdorazowo nowe klocki . Niestety zawsze po kilkuset km tarcze wracały do bicia. Jedyne co to udało mi się przejeżdzić od pazdziernika do kwietnia na oryginalach 8 tys km ale jak pierwszy raz temperatura wzrosla do 20 stopni to od razu tacza sie pokrzywila . wymienili mi je w zeszly piatek na gwarancji w BMW , tak jak kazde wczesniejsze zresztą :) Jednak nie powiedzieli jaka jest przyczyna :( Lakonicznie stwierdzili tylko ze tarcza jest przegrzana a bicie miesci sie w normie :) jednka jako gest dobrej woli wymienili na nowe wraz z klockami :) na moje pytanie co w przypadku kiedy problem powroci odpowiedzieli ze mechanik sugeruje wymianę zacisków :) zakupiłem więc kompletny zestaw naprawczy i wymienię go profilkatycznie w tym tygodniu . Dzisiaj dostałem jednak telefon od znajomego który zna się prywatnie z szefem jednego z Serwisów na Sląsku serwisu i udalo mu sie ustalić że w moim 520D rocznik 2014 jest jakis feler konstrukcyjny powodujacy przegrzewanie się przednich tarcz :) BMW zastanawia sie podobno co z tym zrobić . Więc może te wszystkie przypadki które wcześniej opisywaliscie i zrzucanie ich na jakośc tarczy , montazu itd to jeden wielka pomyłka bo Fabryka dała dupy a my ponosimy tego konsekwencje :( jesli będę mial info to napiszę . Moje tarcze po przejechaniu 40 km sa na razie ok ale staram sie nie uzywac hamulca hehehe

 

520 wiec masz tarcze 330mm. Zamiast zmieniać co chwile tarcze i szukać przyczyny bicia, wymienić zaciski i włożyć tarczę 348 ;) gwarantuje Ci że pozbędziesz się kłopotu.

 


Witam, tez sie zastanawiam nad zmiana na 348, ale do tego musze wymienic takze zaciski prawda? Z gory dziekuje za odp i pozdrawiam

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Tak musisz wymienić zaciski.

Szukaj zacisków z BMW7 F01.

W wyszukiwarkę wpisz " zacisk hamulcowy 60/36 ".

Tarcza do tego ma wymiar 348/36.


Ja wymieniam w tym sezonie , gdy skończą mi się klocki w 330.

Opublikowano
Tak musisz wymienić zaciski.

Szukaj zacisków z BMW7 F01.

W wyszukiwarkę wpisz " zacisk hamulcowy 60/36 ".

Tarcza do tego ma wymiar 348/36.


Ja wymieniam w tym sezonie , gdy skończą mi się klocki w 330.

 


Podziekowal

  • 4 miesiące temu...
Opublikowano
To jak chcesz dobrze to zrobić to kup tarcze dark performance, ebc albo oem a nie gówniane rotingery. Do tego dołóz klocek ebc yellow i masz kose heble.
  • 5 miesięcy temu...
Opublikowano
W dniu 24.05.2023 o 13:46, derlysy napisał(a):

To jak chcesz dobrze to zrobić to kup tarcze dark performance, ebc albo oem a nie gówniane rotingery. Do tego dołóz klocek ebc yellow i masz kose heble.

Hej, 

mam 525XD F11, 218hp. Czyli mam (chyba) 348mm tarcze. 

Czy Dark Performance Evo to tez dobry wybór? W tej chwili różnica cenowa jest spora (2050 PLN za composite ultra konta 1350 PLN za Evo). 

Auto służy wyłącznie do spokojnej jazdy miasto / trasa (30/70%)

Do tego myślałem właśnie o klocach EBC yellow - i teraz w ebrakes pokazuje mi wyłącznie ten model DP42103R za osiem stówek.

Dzięki za info.

Paw.

Opublikowano
43 minuty temu, Użytkownik525xd napisał(a):

Mam ten sam silnik i tarcze, 20 tys temu wymieniałem na nowe przód/tył i wybrałem ATE . Jak narazie nie mają śladu zużycia 

Super, bardzo Ci dziękuję za info. No właśnie ciagle się zastanawiam, a im dalej czytam, tym bardziej mam mętlik w głowie 😉

Hamulce mi się po malu kończą, a ze mam problem z siła hamowania (jeżdżę na wózku) to szukam czegoś mocnego, ale jednocześnie nie za dwa miliony monet 😉

 

  • Lubię to 1
Opublikowano
Godzinę temu, pawelkaluza napisał(a):

Hej, 

mam 525XD F11, 218hp. Czyli mam (chyba) 348mm tarcze. 

Czy Dark Performance Evo to tez dobry wybór? W tej chwili różnica cenowa jest spora (2050 PLN za composite ultra konta 1350 PLN za Evo). 

Auto służy wyłącznie do spokojnej jazdy miasto / trasa (30/70%)

Do tego myślałem właśnie o klocach EBC yellow - i teraz w ebrakes pokazuje mi wyłącznie ten model DP42103R za osiem stówek.

Dzięki za info.

Paw.

Evo nie miałem więc cięzko mi doradzić. Composite ultra świetnie się spisywały w klockami ebc yellow. 800 to dobra cena bo tyle to ja płaciłem 6 lat temu. A wiem że kosztowały już i 1300zł

Opublikowano
2 minuty temu, derlysy napisał(a):

Evo nie miałem więc cięzko mi doradzić. Composite ultra świetnie się spisywały w klockami ebc yellow. 800 to dobra cena bo tyle to ja płaciłem 6 lat temu. A wiem że kosztowały już i 1300zł

Chyba już rozumiem różnicę w cenie - Evo są jednoczęściowe. Composite dwuczęściowe. 

Opublikowano
38 minut temu, pawelkaluza napisał(a):

Chyba już rozumiem różnicę w cenie - Evo są jednoczęściowe. Composite dwuczęściowe. 

No to dylematu już nie masz 😉

Opublikowano (edytowane)

Jak przegrzejesz heble od fisiowania na autostradzie to nie zahamujesz ani na rajdowych. Pomiędzy zamiennikami to pewnie są kolosalne różnice, ale na oe mało kto narzeka 🙂

 

Ps kiedyś miałem passata b5  i wymieniałem cały wielowachacz oczywiście samodzielnie to odkryłem wtedy nowatorską firme meyle i kupilem od nich wszystko, jezdzilo ok ale passata sprzedalem bo mialem firmowke. Dzisiaj po latach na rynku okazuje sie ze meyle to taki sam szrot jak 100%podrobek. A niby niemieckie i filmiki z laboratorium że co tam oni nie dopracowali 😄

Edytowane przez Użytkownik525xd
Opublikowano
9 minut temu, Użytkownik525xd napisał(a):

Jak przegrzejesz heble od fisiowania na autostradzie to nie zahamujesz ani na rajdowych. Pomiędzy zamiennikami to pewnie są kolosalne różnice, ale na oe mało kto narzeka 🙂

 

Ps kiedyś miałem passata b5  i wymieniałem cały wielowachacz oczywiście samodzielnie to odkryłem wtedy nowatorską firme meyle i kupilem od nich wszystko, jezdzilo ok ale passata sprzedalem bo mialem firmowke. Dzisiaj po latach na rynku okazuje sie ze meyle to taki sam szrot jak 100%podrobek. A niby niemieckie i filmiki z laboratorium że co tam oni nie dopracowali 😄

Czasami jak się nie ma wiedzy to lepiej milczeć 😉 Tam gdzie oem się kończą od temp tam darki i ebc dopiero się rozgrzewają.

Opublikowano
27 minut temu, pawelkaluza napisał(a):

Na to wyglada... stety i niestety 😉

I serio da mi to lepsza wydajność niż OEM ?

Bez porównania. Im bardziej ten zestaw rozgrzejesz tym jest skuteczniejszy. Gumowego pedała nie doświadczysz.

Opublikowano

Dołączę się do tematu, też właśnie jestem przed wymianą tarcz i klocków w 535 xd, będę chciał zmieniać na oem, ale może polecacie coś innego w tym przedziale cenowym ? Głównie jazda autostradą, czasami miasto. Czy ten zestaw o którym piszecie (composite+klocki?) zmieni coś i będzie widać różnicę między nim a oem? Czy może coś innego ?

Opublikowano

Ok, to teraz żeby utrudnić jeszcze wybór: dostałem fajną cenowo ofertę na:

Tarcze hamulcowe DBA Brakes DBA 2674S seria STREET T2

Klocki hamulcowe SDT Brakes/GALFER 2131900 seria S-50 High Performance

Ktoś może testował ?? Jakieś opinie? 

Opublikowano
16 godzin temu, Bartek1976 napisał(a):

Dołączę się do tematu, też właśnie jestem przed wymianą tarcz i klocków w 535 xd, będę chciał zmieniać na oem, ale może polecacie coś innego w tym przedziale cenowym ? Głównie jazda autostradą, czasami miasto. Czy ten zestaw o którym piszecie (composite+klocki?) zmieni coś i będzie widać różnicę między nim a oem? Czy może coś innego ?

Czasami mam wrażenie że nie czytacie co się pisze. Przeczytaj moje posty tu. Przecież już napisałem na to co Cię nurtuje 😉

Opublikowano
15 godzin temu, pawelkaluza napisał(a):

Ok, to teraz żeby utrudnić jeszcze wybór: dostałem fajną cenowo ofertę na:

Tarcze hamulcowe DBA Brakes DBA 2674S seria STREET T2

Klocki hamulcowe SDT Brakes/GALFER 2131900 seria S-50 High Performance

Ktoś może testował ?? Jakieś opinie? 

Bardzo dobry tez zestaw. Który nie wybierzesz będzie skuteczniejszy niż oem. Z tym że klocki był Galfera wybrał albo poszukał ferodo ds

  • Dziękuję 1
Opublikowano (edytowane)
1 godzinę temu, derlysy napisał(a):

Bardzo dobry tez zestaw. Który nie wybierzesz będzie skuteczniejszy niż oem. Z tym że klocki był Galfera wybrał albo poszukał ferodo ds

Super, dzięki za potwierdzenie 🙂

Ten SDK Brakes to dawny Galfer własnie - a ma teraz dobra cenę. Cały zestaw wychodzi jakieś 7 stówek niżej niż dark+ebc. 

Idę zatem na zakupy 🙂 Dzieki @derlysy! 

Edytowane przez pawelkaluza
  • Lubię to 1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.