Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Poprosze rowniez

mam 130 tys km i jeszcze oryginalne tarcze i klocki

wiec moze sie przydac..... :mrgreen:

 

Ja mam 95 tys i nikt mi nie chce uwierzyc ze nadal jestem na oryginalach :)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Zapewne zależy od tego co mają obecnie na magazynie. Wiemy że wykonawca jest zależny od kontraktu. Zadałeś to pytanie w ASO?

Akurat tarcze do F10 robi jedna firma i nie sprzedaje ich jako aftermarket.


Tańsze i równie dobre jak OEM to może polski Rotinger.

Opublikowano

458d1c72db2f9bf1med.jpg


proszę bardzo ;) tarcze są robione na zamówienie, koszt oczekiwania 3 tygodnie ale można trafić że ebrakes.pl posiada na miejscu. O klockach chyba nie muszę nic pisać. Zestaw petarda.

Opublikowano
Też polecam EBC, jedne z najlepszych nie OEM zestawów. Fakt faktem są drogie ale są genialne. Szczególnie Yellow Stuff
Opublikowano
Od razu napisze że jest dużo skuteczniejszy zestaw niż oem za mniejsze pieniądze ;)

 

Może są i dobre , ale nie z mniejsze ponieważ mam 20 % rabat w BMW więc róznica będzie duża , a w jakości pewnie to samo , zresztą pytałem jakie aktualnie są jako oryginały ponieważ oryginał i zamiennik tej samej firma różnią sie jakością.

Opublikowano

Koledzy Ci szczerze odpowiadają, że EBC jest nieporównywalne - wiem bo sam używam...


Ale możesz nadal wierzyć w te swoje oryginały i że nie ma nic lepszego na świecie :)

Opublikowano
Od razu napisze że jest dużo skuteczniejszy zestaw niż oem za mniejsze pieniądze ;)

 

Może są i dobre , ale nie z mniejsze ponieważ mam 20 % rabat w BMW więc róznica będzie duża , a w jakości pewnie to samo , zresztą pytałem jakie aktualnie są jako oryginały ponieważ oryginał i zamiennik tej samej firma różnią sie jakością.

 

Oem pod względem skuteczności to klasa niżej od zestwu jaki wrzuciłem. Także jakośc ta sama to tylko Twoja wyobraźnia ;)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

A czy ten zestaw nadaje się do normalnej jazdy czy raczej sportowej?

Pytam poważnie, bo z tego co wiem, to sportowe hamulce są np. głośniejsze niż zwykłe i działają lepiej jak są rozgrzane, a co z normalną jazda?

Opublikowano
Używam Yellow stuff na co dzień w mieście. Nadają się bez problemu do miasta. Dopiero Red stuff są takie typowo sportowe. EBC ma jeszcze zwykle i Green. Ja polecam Yellow dla każdego
Opublikowano

Z tego co dowiedziałem się ze sklepu czescidobmw.pl to do naszych F10/F11 klocki i tarcze produkuje firma SHW. Zacytuję maila, którego dostałem od nich jeszcze w zeszłym roku:

 

W Pańskim modelu standardowo stosowane są dwuczęściowe tarcze hamulcowe (tarcze hamulcowe o konstrukcji lekkiej), które są produkowane dla BMW przez firmę SHW: https://en.shw.de/products/brakediscs/composite-brake-discs/. Producent ten nie dystrybuuje tarcz hamulcowych na niezależny rynek części zamiennych, lecz kieruje całą produkcję wyłącznie bezpośrednio do poszczególnych producentów samochodów. Taki sposób dystrybucji sprawia, że tarcze hamulcowe SHW do BMW są dostępne wyłącznie jako produkty Oryginalne BMW.


Informacje SHW nt dwuczęściowych tarcz hamulcowych o konstrukcji lekkiej:


Since 1994 the SHW Group has manufactured composite brake discs in series products. The composite brake discs produced by the SHW Group consist of a friction ring made of iron and aluminium pot. Both components are connected by steel pins, so that the friction ring can expand axially (a so-called floating bearing arrangement). This guarantees that when heated, the friction ring can expand independently of the brake disc's aluminium support. Under high stress, this reduces heat-induced tension on the brake disc and also reduces the risk of cracks forming on the transition between aluminium support and friction ring. The brake disc thus combines extreme durability with the highest safety. Moreover, a composite brake disc weighs less than a conventional one made from iron. The use of aluminium can achieve an overall weight reduction of up to 8 kg per vehicle.


Podkreślane przez SHW przewagi dwuczęściowych tarcz hamulcowych o konstrukcji lekkiej nad zwykłymi, jednoczęściowymi, wskazują jednocześnie na problemy, które mogą wystąpić przy zastosowaniu zwykłych, jednoczęściowych tarcz hamulcowych Zimmermann w Pańskim BMW.

G31 520d xDrive 1330859-1.png


ex: F11 530d xDrive http://images.spritmonitor.de/1114474.png

Opublikowano
A czy ten zestaw nadaje się do normalnej jazdy czy raczej sportowej?

Pytam poważnie, bo z tego co wiem, to sportowe hamulce są np. głośniejsze niż zwykłe i działają lepiej jak są rozgrzane, a co z normalną jazda?

 

Normalna zwykła jazda dzienna, działa perfekcyjnie! :)

Jak chcesz trochę sportu to tym lepiej, bo im cieplejszy ten klocek tym jego skuteczność większa :)

Opublikowano
Dokładnie jest to zestaw do normalnej jazdy. A jak kolega wyżej zauważył im bardziej klocki rozgrzane tym jeszcze skuteczniejsze. Od razu napisze że nie nadają się do tarcz typu ate, textar itd bo ten klocek zje te tarcze. Przy tym klocku trzeba zainwestować w ciut lepsze tarcze. Oczywiście dwuczęściowe z aluminiowym dzwonem. Ale naprawdę warto.
  • 4 tygodnie później...
Opublikowano
Ja w 520D przy wymianie tarcz i klocków z przodu zainwestowałem w większe zaciski. Założyłem dwuczęściowe tarcze TRW 348/36 i klocki Textara i na razie jest spokój a zrobiłem na tym 35 tys km. Zero bicia, zero przegrzewania i hamulce nieporównywalnie lepsze od tego co było w oryginale.
Opublikowano
U mnie w 535xd siedzi Bosch przód 348 tył 345 klocki Bosch nalotu 15tys zero bicia hamują dobrze tylko pylą więc felgi przemalowane na czarno , niby Bosch zły a mój mechanik tylko Boscha lub ATE zakłada i jakoś reklamacji nie ma fakt że sprawdza krzywizny tym zegarkiem i sam wstępnie dociera tarcze .u mnie poszy dwie piasty do wymiany przez deformacje ale i tak przy ogólnym nalocie 200tys to dużo wytrzymały .
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Wszyscy którzy płaczą, że im się tarcze krzywią, a mają po 200 tys nalatane, powinni w ciemno piasty zmieniać. Te biedne łożyska więcej jak 150-200 tys nie zrobią to wbrew fizyce. Ale nic nie piszczy to każdy olewa. A mechanicy niestety o tym zapominają.
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Witam,

Od 1,5 roku "walczę" z tarczami przód . Miałem wszystkie marki "premium" (brembo, zimermann, Ate) oraz Oryginały 2 razy . Piasty nowe , zawieszenie wymienione .Kazdorazowo nowe klocki . Niestety zawsze po kilkuset km tarcze wracały do bicia. Jedyne co to udało mi się przejeżdzić od pazdziernika do kwietnia na oryginalach 8 tys km ale jak pierwszy raz temperatura wzrosla do 20 stopni to od razu tacza sie pokrzywila . wymienili mi je w zeszly piatek na gwarancji w BMW , tak jak kazde wczesniejsze zresztą :) Jednak nie powiedzieli jaka jest przyczyna :( Lakonicznie stwierdzili tylko ze tarcza jest przegrzana a bicie miesci sie w normie :) jednka jako gest dobrej woli wymienili na nowe wraz z klockami :) na moje pytanie co w przypadku kiedy problem powroci odpowiedzieli ze mechanik sugeruje wymianę zacisków :) zakupiłem więc kompletny zestaw naprawczy i wymienię go profilkatycznie w tym tygodniu . Dzisiaj dostałem jednak telefon od znajomego który zna się prywatnie z szefem jednego z Serwisów na Sląsku serwisu i udalo mu sie ustalić że w moim 520D rocznik 2014 jest jakis feler konstrukcyjny powodujacy przegrzewanie się przednich tarcz :) BMW zastanawia sie podobno co z tym zrobić . Więc może te wszystkie przypadki które wcześniej opisywaliscie i zrzucanie ich na jakośc tarczy , montazu itd to jeden wielka pomyłka bo Fabryka dała dupy a my ponosimy tego konsekwencje :( jesli będę mial info to napiszę . Moje tarcze po przejechaniu 40 km sa na razie ok ale staram sie nie uzywac hamulca hehehe

  • Lubię to 1
Opublikowano
Wszyscy którzy płaczą, że im się tarcze krzywią, a mają po 200 tys nalatane, powinni w ciemno piasty zmieniać. Te biedne łożyska więcej jak 150-200 tys nie zrobią to wbrew fizyce. Ale nic nie piszczy to każdy olewa. A mechanicy niestety o tym zapominają.

Coś w tym może być. Ja też uważam, że przednie piasty są bardzo delikatne i się z czasem krzywią. Był też w innym wątku poruszany temat problemu z krzywymi felgami. Może to wszystko razem daje taki efekt, że po wymianie tarcz na nowe chwila jazdy i tarcze krzywe.

Opublikowano
Witam,

Od 1,5 roku "walczę" z tarczami przód . Miałem wszystkie marki "premium" (brembo, zimermann, Ate) oraz Oryginały 2 razy . Piasty nowe , zawieszenie wymienione .Kazdorazowo nowe klocki . Niestety zawsze po kilkuset km tarcze wracały do bicia. Jedyne co to udało mi się przejeżdzić od pazdziernika do kwietnia na oryginalach 8 tys km ale jak pierwszy raz temperatura wzrosla do 20 stopni to od razu tacza sie pokrzywila . wymienili mi je w zeszly piatek na gwarancji w BMW , tak jak kazde wczesniejsze zresztą :) Jednak nie powiedzieli jaka jest przyczyna :( Lakonicznie stwierdzili tylko ze tarcza jest przegrzana a bicie miesci sie w normie :) jednka jako gest dobrej woli wymienili na nowe wraz z klockami :) na moje pytanie co w przypadku kiedy problem powroci odpowiedzieli ze mechanik sugeruje wymianę zacisków :) zakupiłem więc kompletny zestaw naprawczy i wymienię go profilkatycznie w tym tygodniu . Dzisiaj dostałem jednak telefon od znajomego który zna się prywatnie z szefem jednego z Serwisów na Sląsku serwisu i udalo mu sie ustalić że w moim 520D rocznik 2014 jest jakis feler konstrukcyjny powodujacy przegrzewanie się przednich tarcz :) BMW zastanawia sie podobno co z tym zrobić . Więc może te wszystkie przypadki które wcześniej opisywaliscie i zrzucanie ich na jakośc tarczy , montazu itd to jeden wielka pomyłka bo Fabryka dała dupy a my ponosimy tego konsekwencje :( jesli będę mial info to napiszę . Moje tarcze po przejechaniu 40 km sa na razie ok ale staram sie nie uzywac hamulca hehehe

 

520 wiec masz tarcze 330mm. Zamiast zmieniać co chwile tarcze i szukać przyczyny bicia, wymienić zaciski i włożyć tarczę 348 ;) gwarantuje Ci że pozbędziesz się kłopotu.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.