Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Stuka mi na nierównościach, przód z lewej strony. Podniosłem auto i zacząłem ruszać kołem godz 3 i 9 .wyczułem luz .Po dokładniejszej analizie okazało się listwa zębata wychodząca z przekładni ma luz (szarpałem góra dół).Wymieniłem zestaw naprawczy który dociska listwę do zębatki i nie pomogło. Myślę o tuleji podpierającej zębatkę przy samym wyjściu z obudowy przekładni. Czy ktoś miał podobne problemy ?
  • Moderatorzy
Opublikowano
Dokręciłeś docisk zgodnie z instrukcją? Czy na oko? Zawsze możesz spróbować dokręcać do momentu aż kierownica w czasie jazdy przestanie samoczynnie powracać do pozycji jazdy na wprost.
Opublikowano

Oczywiście. Dokręciłem też tak ,że kierownica chodziła ciasno i też stuka.

A co myślisz o tulejce która podpiera listwę przy wyjściu z kolumny ?

  • Moderatorzy
Opublikowano
Sprawdzałeś wszystkie przeguby? Krzyżak nie ma luzu?
Opublikowano

Jak była jeszcze jesień to sprawdzałem to : końcówka układu kierowniczego nie ma luzu i oba wahacze tez nie oczywiście to na 90%.

Tak jak wspominałem ruszając koło 3-cia - 9-ta jest luz , ruszając to jakby się unosił drążek kierowniczy jak szarpię go góra dół to ma luz.

  • 3 tygodnie później...
  • Moderatorzy
Opublikowano
To sprawdź klocki i prowadnice zacisków.
Opublikowano
Czy nie uważasz ,że jak naciśnie się hamulec to wykasowują się luzy w zawieszeniu, wszystko się skrętnie do ruchu toczącego się koła napręża ?
  • Moderatorzy
Opublikowano
Też, ale najprościej sprawdzić hamulce.
Opublikowano

Było parę dni ciepła ,więc podniosłem koło ponownie i eureka!

Wiem dlaczego ma luz ( jak wcześniej opisywałem ruszając na godzinach 3 i 9).

Oberwana i wyrobiona jest guma wahacza tzw, banana.

Mam nadzieje ,że to będzie to.

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Nie chce zakładać nowego tematu więc podepnę się tutaj. Pacjent x3 f25 3.0d 258. Auto podczas jazdy nie daje żadnych niepokojących sygnałów. Ostatnio zauważyłem że przy szybszym wjeździe na niski krawężnik przy skręconej kierownicy był pojedynczy stukot. Podczas jazdy albo tego nie słyszę albo to nie występuje. Podczas jazdy prowadzi się dobrze i stabilnie. Jest jeszcze zarejestrowane w Niemczech i dostało nowy przegląd 5 dni temu. Podobno żadnych luzów na końcówkach czy coś w tym stylu nie ma. Wszystko sztywne. Nagrałem krótki filmik:

Opublikowano

Nie powinno kręcić się kierownicą przy wyłączonym silniku - nie działa wspomaganie.

A czy przy włączonym silniku jest tak samo?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.