Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Kupujesz nowy zbiorniczek wyrównawczy ponieważ w środku znajduje się filtr , odsysasz duża strzykawka (ja znalazłem 100ml na alle) ze zbiorniczka ile się da . Następnie odłączacz waż powrotny od zbiorniczka najlepiej podłączyć go do jakiejś rurki żeby nie nasyfić i obracasz kołami lewo prawo na włączonym silniku jednocześnie dolewając świeży płyn, najlepiej robić to w dwie osoby , w takie psoosb płukasz cały układ . Oczywiście nie możesz dopuścić żeby zbiorniczek się całkowicie opróżnił w trakcie kręcenia kołami i dolewania bo zatrzesz układ. Ja to robiłem na podniesionych kołach żeby układ nie pracował pod obciążeniem. Zalewaz taki jakie masz oznaczenie na zbiorniczku.
Opublikowano

Nie ma to jak takie czary mary łącznie z wymianą zbiorniczka :-) Później rodzą się "urban legends" o koszmarnych kosztach eksploatacji BMW...

Myślisz, że w warsztatach (a nawet w ASO) tak by się z tym pier...i? :-)


Jedno jest pewne - jak autor wątku tak zrobi to będzie też dobrze.

Opublikowano

Ja kupiłem LM TOP TEC 1200 i czeka mnie wymiana w obu E83 ..

W tej 2.0d nikt nie wymieniał od 2006 roku i podczas mrozów po -18 tak zaczęło WYĆ że to masakra .. zaraz po odpaleniu rano wyło głośniej niż silnik chodził .. na szybko dolałem 60ml Archoila i oczywiście wszystko umilkło .. ale muszę w końcu wymienić ..

Nie wiem czy warto kupować zbiornik .. przecież można odessać, wyjąć zbiorniczek i umyć do czysta .. Filtr nie jest na powrocie tylko na zasysaniu więc paprochy wylecą .. no chyba że jest inaczej ??

Opublikowano

Oczywiście, że nie warto - przerost formy nad treścią.

Odkręcasz wąż, przy pompie, wylewasz stary płyn. Nalewasz nowy i po zabawie.


Jak już chcesz być super dokładny, to po odkręceniu węża można na dosłownie sekundę uruchomić silnik lub zakręcić tylko rozrusznikiem (jak się boisz, że coś się zatrze to zdejmujesz pasek napędzający pompę i kręcisz nią ręcznie) wtedy wyleci płyn który pompa ma w środku, podobnie z maglownicą - kilka ruchów prawo lewo i maglownica wypchnie co tam w środku ma.


Składasz wszystko, zalewasz płyn, robisz kilkanaście skrętów kierownicą prawo-lewo (można podnieść przód aby lżej było). Uruchamiasz silnik, po chwili uzupełniasz płyn i po zabawie.

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano
Pewnie, że wymieniać. Może nie wpadać w paranoję i nie robić z tego fetyszu - konieczna wymiana co 15 tys km... Ja jak kupuję samochód (a raczej na nowe mnie nie stać) to robię wymianę płynów, olejów itp...
  • 1 rok później...
Opublikowano

Hej, chciałbym odświeżyć temat, bo właśnie czeka mnie wymiana płynu od wspomagania. Zastanawiam się, czy faktycznie jest konieczne uruchamianie silnika? W obawie przed zassaniem powietrza przez pompę wolałbym tego nie robić. Proponuję następującą procedurę. Będę wdzięczny za konstruktywną krytykę.


1 Unosimy przód auta i i stawiamy go na kobyłkach, tak aby przednie koła były w powietrzu

2 Ze zbiorniczka (strzykawką) odciągamy ile się da starego płynu

3 Od zbiorniczka odczepiamy gumowy wąż (powrót płynu) a jego końcówkę wkładamy do pustej butelki (pojemnik na stary płyn)

4 Otwór w zbiorniczku do którego był podłączony wąż powrotu zaślepiamy (np. gumowym korkiem)

5 Do zbiorniczka lejemy nowy płyn

6 Kręcimy kierownicą lewo - prawo, lewo - prawo

Czynności 5 i 6 powtarzamy tak długo aż w butelce na stary płyn pojawi się nowy (przeźroczysty) płyn [Czarny wąż można przedłużyć przeźroczystą rurką, wówczas nowy płyn będzie lepiej widoczny]

7 Zabieramy wcześniej włożony gumowy korek ze zbiorniczka i podłączamy wąż powrotu na swoje miejsce

8 Opuszczamy samochód

9 Uruchamiamy silnik, kręcimy kierownicą i ewentualne uzupełniamy płyn

10 koniec


W zeszłym roku w ten sposób z powodzeniem wymieniłem płyn w Hondzie Civic VI. Zastanawiam się, czy podobne postępowanie sprawdzi się w X3 E83 z M47.

Pozdrawiam

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Ta procedura sprawdzi się przy m47. Dla potomnych dodaj że skręca kołami się na zapalonym silniku i nie wolno dopuścić do braku płyny w zbiorniczku więc konieczna pomoc drugiej osoby.

U siebie nie bawiłem się w odkręcanie przewodów tylko wymieniałem płyn w zbiorniczku za pomocą strzykawki po kręceniu kierownicą i tak po kilku razach płyn był już czysty.

  • 9 miesięcy temu...
Opublikowano

A jaki płyn lać.


Jak dobieram płyn to mam dwie opcje:


1. Układ sterowania kierownicy z AFS/ARS (pokrywa HF C)

2. Układ wspomagania kierownicy, osobny układ (pokrywa ATF)


która wybrać?


Na zbiorniczku mam zieloną pokrywę z napisem: CHF 11 S ONLY. Czy w takim razie opcja 1?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.