Skocz do zawartości

e60 poranny rozruch i komunikat blad ukladu przeniesienia


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Od dłuższego czasu na BC i ekranie pojawia mi się błąd przy rozruchu auta

"Bład ukladu przeniesienia" i czerwona zębatka

2ff0a8b49a1a6.jpg

9c234dbb2a58e.jpg


Natomiast nigdzie nie zapisuje się żaden kod błąd, w żadnym module, czy to DDE, czy skrzyni czy KOMBI jako zegary, totalnie pusto.

owy błąd nie ma żadnego wpływu na pracę auta, silnika, skrzyni czy sam rozruch,

Po prostu pojawia się komunikat i znika.


Myślałem, że może akumulator jest słabszy to podładowałem go kilka dni i dalej bez zmian

Błąd wywala ostatnio notorycznie przy rozruchu jak auto dłużej postoi, np po nocy albo na dworze z 3-4h

Aku jest ok i trzyma napięcie.

Auto przy rozruchu potrzebuje dosłownie z pół obrotu wału czy to zimny czy gorący aby zaskoczył.


Czy ktoś miał podobny przypadek ?

Dla pewności sprawdzałem sterownik DDE i wtyki i wszystko jak nowe i czyste.

Opublikowano

e60 530d 2003r, olej zmieniony pierwszy raz w 2012r przez poprzedniego własciciela. (nie wiem jaki)

Osobiście przezemnie 3x

1. w 2014 sam olej i miska i tulejka (olej ravenol)

2. w 2015 wymiana konwertera plus olej i miska (olej ZF)

3. w 2017 demontaż mechatronika wymiana tulejek, adaptera, płyty separacyjnej plus olej i miska.(olej ZF)


Nigdzie nie ma zapisanego kodu i nie wiem nawet jak to zdiagnozować oraz nie ma to żadnego wpływu na rozruch czy jazdę. Ale fakt, że wali błędem na BC.

Opublikowano
Nie wiem czy to w czymś pomoże. W ISTA są zapisywane także komunikaty, które się pojawiają na wyświetlaczu, np. za niski poziom płynu spryskiwacza. Nie wiem, czy Twój problem polega na tym, że nie jest to błąd a komunikat informacyjny pojawiający się bez błędu? Tylko dlaczego miałoby tak być, nie wiem. Wtedy nie byłoby błędu, jedynie mógłbyś znaleźć ślad po komunikacie. Tak czy inaczej, będziesz wiedział, że coś się notuje w systemie albo jest to komunikat widmo.
Opublikowano

napęd na tył


Ale sprawa chyba rozwiązana, w dniu kiedy wyjąłem sterownik DDE aby skontrolować co tam się dzieje, czy nie ma zaśniedziałych styków (wszystko było idealne jak z fabryki) i po zamontowaniu go z powrotem, od tamtej pory błąd się nie pojawił. Niezależnie czy odpalam po nocy, czy po dłuższym postoju. Zobaczymy w najbliższych tygodniu, czy znowu się pokaże czy nie.


Miałem podobnie nie raz z błędami żarówek od podświetlenia tablicy rejestracyjnej (lampki led) czasem notorycznie wywalał na BC komunikat o spalonej żarówce od tablicy, mimo, że wszystko świeciło i również 0 błędów w sterownikach.

I na 100% błąd, który się nie zapisuje w sterowniku wynika z minimalnego wahania napięcia.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.