Skocz do zawartości

Jaka różnia w trybie Sport i Sport Plus?


odzik

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Na Sport+ masz bardziej agresywną reakcję na nawet drobne ruchy gazem, tzn. pedał jest jakby bardziej czuły. No i skrzynia trzyma wyżej obroty, nie zmienia na wyższy bieg zbyt szybko. To samo można sobie skonfigurować w trybie Sport Individual, na którym osobiście pomykam. Nie zauważyłem, aby miało to cokolwiek wspólnego z kontrolą trakcji. Na jednym i drugim trybie kontrolę wyłącza się przyciskiem. Edytowane przez s0nar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No niestety największą wadą serii G w stosunku do F10 jest brak trybu Sport+. Tam miałem w 20d, a tu w 30d nie ma :mad2: :mad2: :mad2:

Jak dla mnie Sport+ to był genialny tryb do lekkiego latania bokiem, trakcja na to pozwalała, ale jak przesadziłeś, to Cię złapała. Teraz muszę wyłączać całkowicie trakcję no i czasem mam stres. Więc zabawa jest ograniczona :)

Duży krok wstecz, niestety nie jedyny w stosunku do poprzednika...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W F10 520d był Sport+ , a tu już nie ma... Oszczędności.

 

Przecież możesz nacisnąć trakcje (nie przytrzymywać) i będzie to samo, lekko uwolniona ale nie obróci.

To nie to samo niestety, nie wiem, na czym polegał fenomen Sport+, ale działał inaczej i na więcej pozwalał.

 

Jak nie ma Sport+? Jest. Może poszli po rozum do głowy i nie dają takiego trybu w dieslu, bo w sumie co to za sport w klekocie :wink: Ale w benzyniakach jest.

Tak tak, masz rację, w dieslu zamiast Sport+ powinien być "oranie pola" albo "mucenie zboża"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Tak tak, masz rację, w dieslu zamiast Sport+ powinien być "oranie pola" albo "mucenie zboża"

 

No, coś w tym stylu. A zamiast Sport Individual powinien być "zadawanie szyku potężnym klekotem Ursusa pod remizą" :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie luzik:) każdy jeździ czym chce, jeden woli bułki drugi córkę piekarza :) interesuje mnie czy da radę takie coś zaprogramować w dieslu?

 

Gdyby się nie dało. Ja w kilku samochodach mam zamontowany " PEDAL BOX" https://hpfactory.pl/pedalbox/?gclid=Cj0KCQiAmL-ABhDFARIsAKywVaepPQ7QWk8kcQmI8KkisrnvhdNg-Jdd5h8w9FbsqnZH8nlNCgEbwOUaAtv6EALw_wcB

zmienia charakterystykę pedału "gazu" po zainstalowaniu w samochodzie Możesz wybrać kilka różnych charakterystyk, szybkość reakcji na gaz. Wrażenie jest takie jakby samochód miał ze 100 koni więcej i charakter mocno usportowiony. Mam to zamontowane w dwóch dieslach i jednej benzynie.


PU

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No niestety największą wadą serii G w stosunku do F10 jest brak trybu Sport+. Tam miałem w 20d, a tu w 30d nie ma :mad2: :mad2: :mad2:

Jak dla mnie Sport+ to był genialny tryb do lekkiego latania bokiem, trakcja na to pozwalała, ale jak przesadziłeś, to Cię złapała. Teraz muszę wyłączać całkowicie trakcję no i czasem mam stres. Więc zabawa jest ograniczona :)

Duży krok wstecz, niestety nie jedyny w stosunku do poprzednika...

 

Mandus , jest tryb Sport+ w G30 , widocznie nie we wszystkich wersjach teraz to dają . Wchodząc w Menu SPORT mam takie trzy tryby do wyboru .


C69k4K.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mandus , jest tryb Sport+ w G30 , widocznie nie we wszystkich wersjach teraz to dają . Wchodząc w Menu SPORT mam takie trzy tryby do wyboru .


C69k4K.jpg

 

No właśnie nie mam tego PLUS :)

Kolega @rafter1 ma chyba rację, że trzeba mieć 540i lub d, tylko że nie za bardzo bym to wykorzystał w 540d, bo tam jest obligatoryjnie xDrive, właśnie dlatego nie wziąłem 540d, tylko 530d...

Bez sensu o tyle, że miałem to w F10 w 520d, a tutaj nie dali w 30d... Co im szkodziło? Wszędzie oszczędności, podobnie jak z ze schowkiem w tylnym podłokietniku, schowkiem pod podłogą w bagażniku, zje.banym nagłośnieniem Hi-Fi, itd. Niestety tak to wygląda. W następnej wersji oparcia do taboretów dadzą od wersji 550i.

 

A zamiast Sport Individual powinien być "zadawanie szyku potężnym klekotem Ursusa pod remizą" :wink:

Pewnie jak zwykle masz racje, ale u mnie nie przydatne, ja nie z twoich stron :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po dniu używania mogę powiedzieć, że fajnie


Działa jak w Porsche Sport Plus (czyli nie używa ostatniego biegu), czyli ciągnie maksymalnie na 7 biegu (może wrzuci 8 ale nie starzyło mi miejsca).

jadąc na sporcie np 100 klikając w sport plus redukuje na bieg niżej. Czuć większą "chęć" i auto jest bardziej "wyrywne"


Comfort Plus też bardziej odczuwalny niż Comfort. Comfort Plus to taki kanapowiec, mi się podoba fajne na trasy, stara się operować na niskich obrotach


EcoPlus - nie testowałem ale to już chyba ekstremalna oszczędność.


mam 520d więc mam świadomość, że demon nie zrobię ale mimo wszystko fajna zmiana. Za ten Sport Plus zawsze kochałem Porszawki, taki przycisk który wyciąga z auta wszystko co się da:) teraz mam to samo tutaj:) brakowało tego zdecydowanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • 2 miesiące temu...

Jakby ktoś szukał co trzeba zakodować przy użyciu Bimmercode, żeby sport+ był aktywny:


Sekcja Headunit - Expert mode:

FES_SPORT_EXPERT -> zmienimy na aktiv


Sekcja Body Domain Controller - Expert mode:

FesPiaDefaultSportWorldMode - zmieniamy wartość z 0 na 2

FesSportWorldMode1 - zmieniamy wartość na SportExpert


Działa elegancko. Wyświetla się zarówno na zegarach, jak i na głównym ekranie. Czy coś w klekocie daje? Ciężko powiedzieć, ale fajnie mieć :mrgreen:

Edytowane przez Krzysiek.P.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.