Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

Po trzy miesięcznym postoju zastałem, jak sądzę, całkowicie rozładowany akumulator. Aku przed odstawieniem auta było nowe. Podłączyłem prostownik pod terminal + i - , ale prostownik nie ładuje. Prostownik jest sprawny, niedawno kupiony. Nie wiem co dalej robić w tej sytuacji, czy bez serwisu się nie obejdzie? To dość prozaiczna sprawa, wydawałoby się...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Masz miernik elektryczny , taki za 25,-zł....???

Zmierz napięcie na akumulatorze i podaj wartość.

Jaki masz akumulator , zwykły czy AGM..???

Jaki masz prostownik?

Opublikowano
Jeżeli akumulator został głęboko rozładowany, prostownik który posiadasz może go nie wykrywać , stąd brak ładowania. Aku można wzbudzić zwykłym prostownikiem transformatorowym.
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Witam. Tak dla potomnych by wątek nie został bezużytecznym..

W przypadku pełnego rozładowania w F01 bagażnik można otworzyć z kluczyka w pilocie, jak odskoczy to po prostu siłowo do góry...Wtedy wymiana na nowy aku lub reanimacja starego. U mnie udało się go wskrzesić w warsztacie po czym wykazuje jeszcze wysoką sprawność.

Co rozładowało aku jeszcze nie wiem, podejrzewam że klamka, lub ABS ponieważ po odpaleniu choinka nie chciała zniknąć z pulpitu. Czytałem że w tych modelach od mrozu potrafi wywalać bezpiecznik ABS....jak wrócę do chaty się tym zajmę.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Witam. Tak dla potomnych by wątek nie został bezużytecznym..

W przypadku pełnego rozładowania w F01 bagażnik można otworzyć z kluczyka w pilocie, jak odskoczy to po prostu siłowo do góry...Wtedy wymiana na nowy aku lub reanimacja starego. U mnie udało się go wskrzesić w warsztacie po czym wykazuje jeszcze wysoką sprawność.

Co rozładowało aku jeszcze nie wiem, podejrzewam że klamka, lub ABS ponieważ po odpaleniu choinka nie chciała zniknąć z pulpitu. Czytałem że w tych modelach od mrozu potrafi wywalać bezpiecznik ABS....jak wrócę do chaty się tym zajmę.

Otwiera się maskę, tam podłącza się zasilanie do klem i bagażnik otwiera się normalnie. Wtedy wymiana aku.


PS: Akumulatora w F nie ładuje się poprzez podłączenie do zacisków aku (jeśli w aucie) tylko właśnie pod maską, żeby nie omijać elektroniki.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Otwiera się maskę, tam podłącza się zasilanie do klem i bagażnik otwiera się normalnie. Wtedy wymiana aku.


PS: Akumulatora w F nie ładuje się poprzez podłączenie do zacisków aku (jeśli w aucie) tylko właśnie pod maską, żeby nie omijać elektroniki.

 

Wszystko się zgadza, w moim przypadku aku był rozładowany do zera, nie dał się naładować poprzez terminale.

Pisałem tylko, że można to również zrobić bez drugiego aku oraz ładowarki.

  • 2 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Otwiera się maskę, tam podłącza się zasilanie do klem i bagażnik otwiera się normalnie. Wtedy wymiana aku.


PS: Akumulatora w F nie ładuje się poprzez podłączenie do zacisków aku (jeśli w aucie) tylko właśnie pod maską, żeby nie omijać elektroniki.

 

Wszystko się zgadza, w moim przypadku aku był rozładowany do zera, nie dał się naładować poprzez terminale.

Pisałem tylko, że można to również zrobić bez drugiego aku oraz ładowarki.

Przeczytaj co napisałem, od początku, do końca.


Pierwsza linijka mówi jak otworzyć bagażnik - zasilasz auto z klem pod maską


a w drugiej linijcie (PS) pisze dodatkową informacje dot. ladowania - Ciebie nie dotyczy w takiej sytuacji.

  • 8 miesięcy temu...
Opublikowano
Ja robiłem tak, że gdy padł mi aku, podpinałem sprawne aku pod zasilanie pod maską a do tego akumulatora ładowarkę. Ładowarka podładowała dwa akumulatory w tym ten wywalony do zera do poziomu widoczności. Potem odpinałem sprawny aku i pozostawiałem ładowarkę pod zasilaniem maski aby ładowała już wywalony aku. Nic demontować nie trzeba i nawet bagażnika nie musisz otwierać... Ważne jest aby wywalony aku do zera ładować kilka dni bez przerwy a potem po ładowaniu za kolejną dobę ponownie podłączyć na min 1 pełną dobę aby go doładował aby mieć pewność. Bo można zasiarczyć szybko dobry aku a aku AGM dobrze serwisowany będzie prawie dożywotni (mam jeden 15 letni AGM od e60 i do dziś służy ale jako zapasowy i żaden kwasowy tyle nie wytrzymał)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.