Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Dodam jeszcze ze jedna opona wskazuje 70N po kilkukrotnej optymalizacji. Pozostałe 60N, 55N, 20N.

Czy to może mieć wpływ? Jaka jest toleracja w BMW ?

 

Jak pamiętam 50N (poza bmw norma była 90N - takie opony bez problemu skutecznie reklamowałem w Dunlopie czy Michelin) . A jakie felgi?


Mam oryginalne koła zimowe BMW 18 z oponami Goodyear Ultra Grip 8 Performance ROF. Sprawdzałem po zakupie na hunterze w niezależnym zakładzie. Jedna opona miała też ok 65N po optymalizacji 55N. Na zagranicznych forach BMW znalazłem że powyżej 60N jest odczuwalne. Generalnie jeśli masz sprawdzone felgi, tarcze, piasty to zwróć uwagę czy felga ciasno siedzi na piaście (otwór centrujący felgi czy jest ciasno spasowany z kołnierzem piasty). Nawet oryginalne felgi BMW są dość luźne w G30/G31 (mam dwa komplety i jest widzę z tym problem). A np w G01 (X3 preLCI) siedzą ciasno że trzeba lekko uderzyć przy zmianie kół (a w G30 po dokręceniu śrub spadają z piasty).

 

Tarcze i klocki mam nowe, felgi sprawdzone ale dla pewności oddam jeszcze do jednego serwisu niech spojrzą.

Opona która miała wynikowo 70N miała przed optymalizacja bodajżę 120N !!

Ponizej 70N nie byli w stanie zejść.


Koła 18" oryginalne czarne model 662M. Opony byly na nich oryginalnie tez wlasnie goodyear performance i juz z oryginałami był minimalny problem ale tutaj jest wiekszy.


Obstawiam ze opona ktora daje 65N oraz druga 70N powodują właśnie te minimalne niedoskonałości.


Cenna wskazowka z tym luzem na piaście zwroce uwage mechanikowi jak bedzie montował.

Opublikowano


Tarcze i klocki mam nowe, felgi sprawdzone ale dla pewności oddam jeszcze do jednego serwisu niech spojrzą.

Opona która miała wynikowo 70N miała przed optymalizacja bodajżę 120N !!

Ponizej 70N nie byli w stanie zejść.


Koła 18" oryginalne czarne model 662M. Opony byly na nich oryginalnie tez wlasnie goodyear performance i juz z oryginałami był minimalny problem ale tutaj jest wiekszy.


Obstawiam ze opona ktora daje 65N oraz druga 70N powodują właśnie te minimalne niedoskonałości.


Cenna wskazowka z tym luzem na piaście zwroce uwage mechanikowi jak bedzie montował.

 

Czyli mamy te same koła. Jest tam luz na otworze centrującym- u mnie zmieścił się szczelinomierz po obwodzie (taśma) 0,12mm - czyli luz 0,24mm a to już podobno dużo.


Generalnie opona 120N to już kiepsko, co z tego że ułożysz że ma 70N jak pod obciążeniem i na "ciepło" może być inaczej.


Generalnie G30/G31 podatne na wibracje (ale nie każdy jest na to wrażliwy)


do poczytania dwa mega tematy:


https://www.motor-talk.de/forum/vibration-bei-130km-h-moegliche-loesung-t7293197.html?page=1#post63888681


https://g30.bimmerpost.com/forums/showthread.php?t=1512720&page=12

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Problem rozwiązany.

Wywaliłem te GoodYeary i założyłem nowe Michelin Alpin PA4 z gwiazdka bez RunFlat. Od razu jak sie przejechałem było 70% lepiej.

Natomiast wciąż był jeszcze jakiś niewielki problem. Pojechałem na hunter i jedna felga miała bardzo niewielkie podbicie co zostało wyprostowane.

Po wyważeniu kola odpowiednio 20, 30, 50N i jedna opona 70N. Opona 70N poszła na tył (była na przodzie) i teraz jest idealnie.

Myśle, ze problemem było 120N i ogólnie wada produkcyjna goodYear (opony zgłosiłem na reklamacje) oraz lekkie podbicie jednej felgi.


Nie zmienia to jednak faktu - co zaobserwowałem - auto niesamowicie przenosi wszelkie niedoskonałości asfaltu na karoserię.

Jazda po betonowej nawierzchni powoduje doznania na kierownicy a jazda po gładkim asfalcie jest po prostu bardzo komfortowa i brak jakichkolwiek negatywnych doznań.


Nie wiem dlaczego te piątki takie są , ale są cholernie wrażliwe i mocno przenoszą drogę na auto.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
BMW - ultimate driving machine dopiero po wywaleniu rft :cool2:

 

Nie zgodzę się. Na rtf maszyna śmiga jak marzenie. I nic nie wibruje, bo to nie kwestia rtf. Teraz w M550i też chciałem nawet zostawić standardowe koła 19", ale jak się dowiedziałem, że tam są zwykłe gumy, a nie rtf, to dobrałem felgi 20" z oponami rtf. Sztywniej i bezpieczniej. Hałas czy klejenie do podłoża w zasadzie to samo co w zwykłych oponach.

  • Moderatorzy
Opublikowano

Opony są cięższe, więcej przenosi pracy na zawieszenie niż wykonuje pracy sama opona.

Bez RFT jazda jest gładka i nie jest tak głośno. Nie słyszysz stuku na dziurze czy studzience. Auto miękko wybiera nierówności.

RFT są twarde, nie czuć dobrze drogi. Podzespoły zawiechy szybciej ci się zużyją na tych kamieniach.

Mają swoje plusy jak brak wanienki i możliwość powrotu kawałka na gumie podczas przebicia.

No, ale szkoda czasu na kolejne dywagacje rft vs non rft, niech każdy kupi co uważa :wink:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.