Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć,


Mam G30 LCI, produkcja listopad 2020, 530ix.

Auto przyszło na letnich Michelin PS3 RFT 20", ale pojeździłem na nich 2 tygodnie, więc nie wiem jak one pracują przy wyższych prędkościach.

Na zimę założyłem oryginalny komplet 18" z Goodyear RFT.

W zakresie 100-140km/h czuć delikatne drżenie na kierownicy, jakby czuć kręcące się koła/drogę. Powyżej 140 jest OK, poniżej 100 też OK.

Zmienialem opony na Pirelli Sottozero 3 RFT, ale problem wciaz wystepuje. Kola wywazane na hunter dwukrotnie. Bez zmian.


Czy to typowe dla G30? Czy coś mozna zrobic w tej materii?


Zastanawiam sie czy:


- to moze byc problem agresywniejszego bieznika zimowego vs RFT - twardo i czuć na kierownicy

- uszkodzona felga ??

- dalej szukać winy w złym wyważeniu?

- fabryczne 20" na lato vs 18" - duza roznica - rozwazyc 19" zima?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
No bez jaj, to nie Trabant, żeby coś drżało. Nic nie powinno drżeć ani na zimówkach ani na letnich. U siebie testowałem zakres prędkości 0-300 i nic nie wibruje. Rozmiar w tym przypadku nie ma znaczenia. Przyczyny szukałabym w pierwszej kolejności albo w wyważeniu albo w wadliwych oponach/felgach.
Opublikowano
No bez jaj, to nie Trabant, żeby coś drżało. Nic nie powinno drżeć ani na zimówkach ani na letnich. U siebie testowałem zakres prędkości 0-300 i nic nie wibruje. Rozmiar w tym przypadku nie ma znaczenia. Przyczyny szukałabym w pierwszej kolejności albo w wyważeniu albo w wadliwych oponach/felgach.

 

Dokładnie. Wibracji / drżenia nie widać gołym okien. Tylko je czuć pod ręką, są one niewielkie jednak wyczuwalne.

Zastanawiam się, skoro opony były wymienione na nowe to problem musi leżeć w felgach. Czy wówczas się wyważa całą felgę z oponą czy wykonuje się inny test ?



Bylem w 2 roznych ASO, wywazali na hunterze i wracali z informacją "Auto jest bezpieczne". Sprawdzalem gdzie testowali zakres 100-150 i widac bylo jak robią rundy dookoła ASO, gdzie jest ograczenie do 50 .... :duh: :mad2: :mad2:

Opublikowano (edytowane)
Przejedź się z kimś z serwisu i pokaż w czym jest problem. Samochód na gwarancji, koła od nich. Po co się doktoryzować? Edytowane przez speedofsound
Opublikowano
Miałem to w F30. Problemem były zawsze opony RFT. Dwa komplety zimowe. Zamienialiśmy wtedy opony na kołach ( tył przód, lewa prawa ) ponieważ okazało się, że przynosi to efekty. Najgorszy był pierwszy komplet kupiony z kołami w Bawaria - 3 miesiące reklamacja trwała, potwierdzona wada. Dwa kolejne też było czuć, ale manewrowanie znacząco ograniczało zjawisko.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Od czasów F10 kupuje tylko całe, oryginalne koła i mam spokój. Kiedyś jak kupowałem opony to zawsze jakieś przeboje były. Jednej zimy wydałem prawie 2000zł na Huntery, wyważanie, testy drogowe. I teraz tak: oponiarz mówił, że wadliwe są opony (ponoć zdarza się co raz częściej i mowa o markach premium). Jak reklamowałem opony to albo zwalali winę na felgi albo uznawali reklamację tylko jednej sztuki, choć pozostałe również pozostawiały wiele do życzenia, jeśli chodzi o tzw. bicie. To pokazuje, że sama opona lub jej nieumiejętny montaż lub wyważenie mogą powodować problemy. Odkąd kupuję kompletne koła od BMW problemy się skończyły nawet jak sam je montuję (mam już awersję do oponiarzy, którzy albo porysują felgi albo przynajmniej je pobrudzą albo nieumiejętnie wyważą koła). No a do tego u mnie ASO życzy sobie 600zł za wymianę RFT.


Jeśli u Ciebie problem dotyczy oryginałów BMW to bym się nie pierd...lił w tańcu tylko zgłosił reklamację i tyle.

Opublikowano
Miałem to w F30. Problemem były zawsze opony RFT. Dwa komplety zimowe. Zamienialiśmy wtedy opony na kołach ( tył przód, lewa prawa ) ponieważ okazało się, że przynosi to efekty. Najgorszy był pierwszy komplet kupiony z kołami w Bawaria - 3 miesiące reklamacja trwała, potwierdzona wada. Dwa kolejne też było czuć, ale manewrowanie znacząco ograniczało zjawisko.

 

Czyli co wymieniać w oryginalnym komplecie BMW opony RFT na non RFT?

 

Od czasów F10 kupuje tylko całe, oryginalne koła i mam spokój. Kiedyś jak kupowałem opony to zawsze jakieś przeboje były. Jednej zimy wydałem prawie 2000zł na Huntery, wyważanie, testy drogowe. I teraz tak: oponiarz mówił, że wadliwe są opony (ponoć zdarza się co raz częściej i mowa o markach premium). Jak reklamowałem opony to albo zwalali winę na felgi albo uznawali reklamację tylko jednej sztuki, choć pozostałe również pozostawiały wiele do życzenia, jeśli chodzi o tzw. bicie. To pokazuje, że sama opona lub jej nieumiejętny montaż lub wyważenie mogą powodować problemy. Odkąd kupuję kompletne koła od BMW problemy się skończyły nawet jak sam je montuję (mam już awersję do oponiarzy, którzy albo porysują felgi albo przynajmniej je pobrudzą albo nieumiejętnie wyważą koła). No a do tego u mnie ASO życzy sobie 600zł za wymianę RFT.


Jeśli u Ciebie problem dotyczy oryginałów BMW to bym się nie pierd...lił w tańcu tylko zgłosił reklamację i tyle.

 

No ja zawsze tak robiłem. Zawsze kupowalem oryginalny zestaw kół. Ale tym razem takie akcje. Niestety juz oryginalne goodyear z tego zestawu sprzedalem bo uznalem ze to one sa winne i zalozylem nowe pirelli sottozer 3 z gwiazdka. I jest to samo.

Opublikowano


Czyli co wymieniać w oryginalnym komplecie BMW opony RFT na non RFT?

 

 

Dla mnie taka była konsekwencja jak kupowałem G31. Nie chcę ich widzieć więcej. Nadmienię, że zawsze miałem wszystko oryginalne z serwisu, a serwis umywał zawsze ręce...

Opublikowano


Czyli co wymieniać w oryginalnym komplecie BMW opony RFT na non RFT?

 

 

Dla mnie taka była konsekwencja jak kupowałem G31. Nie chcę ich widzieć więcej. Nadmienię, że zawsze miałem wszystko oryginalne z serwisu, a serwis umywał zawsze ręce...

 

W ostatnim aucie (X4 G02) mialem zimowe Pirelli BEZ runflat - oryginalny zestaw. Byc moze dlatego nie bylo problemu.

Opublikowano
No bez jaj, to nie Trabant, żeby coś drżało. Nic nie powinno drżeć ani na zimówkach ani na letnich. U siebie testowałem zakres prędkości 0-300 i nic nie wibruje. Rozmiar w tym przypadku nie ma znaczenia. Przyczyny szukałabym w pierwszej kolejności albo w wyważeniu albo w wadliwych oponach/felgach.

 

Jakie masz kola zimowe i opony ?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jeżdżę drugą zimę na good yearach rof 19` i idzie gładko, jak po stole.

Nawet lepiej niż na letnich, które akurat mam do wymiany...

Opublikowano

U mnie na 18 calach mam zimowe Pirelli Sottozero 3 RFT - i jest idealnie.

Felgi łatwo sprawdzić, czy nie biją, z oponami ciężej, ale na dokładnej maszynie wszystko powinni wychwycić - te nie magia. Ewentualnie sprawdź wyważenie w innym warsztacie.

Opublikowano

Problem z biciem w przedziale 120-140 km/h jest stary jak świat i niestety trudny do zdiagnozowania (wpisz w google takie zdanie a wyskoczy tysiąc wątków).

Problem przeważnie leży w złym wyważeniu.

Zbyt duża tolerancja błędu, często pomaga przesuniecie opony na feldze ale to jest zabawa i trzeba dużo cierpliwości.

Można stosowac również wyważanie dynamiczne.

Trudny temat niestety...

Opublikowano
U mnie na 18 calach mam zimowe Pirelli Sottozero 3 RFT - i jest idealnie.

Felgi łatwo sprawdzić, czy nie biją, z oponami ciężej, ale na dokładnej maszynie wszystko powinni wychwycić - te nie magia. Ewentualnie sprawdź wyważenie w innym warsztacie.

 

Dokładnie. Potrzebna jest cierpliwość...


Miałem podobne problemy w F30. Wymieniłem nawet komplet opon na nowe (premium). Hunter nie pomógł, jak zresztą dwa ASO BMW. Sądzę teraz że nie potrzebnie bo przejechałem na nich ok 10 tys. km.


Musisz pamiętać, że jak nałożysz nową oponę na felgę lub nawet przesuniesz przy optymalizacji na Hunterze, to trzeba przejechać kilkadziesiąt km żeby opona się ułożyła. Szczególnie od 18 cali w górę. Potem ponowne wyważanie bez Huntera i przesuwania opon na feldze. Musi być GIT. Jeśli nie, to opony są wadliwe. Bicie pionowe przy RFT nie powinno być w BMW większe niż 5-6 kg, a nie 11 jak to jest na Hunterze ustawione. BMW bardziej przenosi drgania, a RFT tylko to wzmacnia.


Dlatego w BMW warto mieć dwa komplety kół, a nie bawić się w wyważanie min. podwójne dwa razy w roku....


Zmień też warsztat, ponieważ niektóre mają dawno skalibrowane maszyny i nigdy u nich dobrze kół nie wyważysz....


Życzę cierpliwości :-) . Dobrze Ciebie rozumiem, bo ja też muszę mieć idealnie gładko ;-)

Opublikowano

Temat został rozwiązany. Teraz jest idealnie gładko :-)

Jedna z felg była wgnieciona od strony wewnętrznej i zostało to rozpoznane w niezależnym warsztacie zajmującym się tylko oponami i felgami.

Felga naprawiona, opony przesunięte.

Wszystko git nawet na rft.

Szef zakładu powiedział aby nigdy nie zmieniać opon z rft na zwykle jeśli fabrycznie były rft.

Do felgi nie rft musi być odpowiednia felga, do rft również.

Pozdrawiam i szerokości !

  • Moderatorzy
Opublikowano

Szef zakładu powiedział aby nigdy nie zmieniać opon z rft na zwykle jeśli fabrycznie były rft.

A majster powiedział chociaż czemu?

Zawieszenie nie zmienia się niezależnie od tego czy auto wyjedzie z fabryki na run flatach czy normalnych oponach. Więc dziadek niech bzdur nie opowiada.

Opublikowano
Szef zakładu powiedział aby nigdy nie zmieniać opon z rft na zwykle jeśli fabrycznie były rft.

A majster powiedział chociaż czemu?

Zawieszenie nie zmienia się niezależnie od tego czy auto wyjedzie z fabryki na run flatach czy normalnych oponach. Więc dziadek niech bzdur nie opowiada.

 

Nie chodzi o zawieszenie tylko o typ zastosowanej felgi - tak jak koledzy wyżej wspomnieli. Wiele ludzi dokonuje zmiany a potem "auto pływa" , bo opona nie pracuje właściwie na feldze ..

Opublikowano
Felga do Rft ma wyższy rant zapobiegający zsunięciu się opony po przebiciu. Nie ma to żadnego wpływu na pływanie. Opona Rft ma sztywniejsze boki więc odczucia mogą być z tego powodu
  • 2 lata później...
Opublikowano

Cześć,


Otwieram ponownie temat. Przy przebiegu 65.000km znowu temat poczucia drogi/kręcacych się kół wrócił.

Tym razem nie ma znaczenia czy jadę 200 czy 100. Czuć koła/drogę na kierownicy.

Nie są to wibracje/drżenie jest to bardziej efekt tego, że czuje "drogę" na kierownicy. Nie jest to bardzo męczące, ale poniżej 90km/h nie czuć nic na kierownicy.

Ostatnio wymieniłem tarcze, klocki, opony, wyprostowałem felgi, wyważyłem na hunterze, testy drogowe porobione.


Co jeszcze można sprawdzic a może ten typ tak ma i na zimowych będzie tak efekt?


Auto 530i xdrive, koła zimowe 18" RunFlat Goodyear UG Performance.

Opublikowano

Dodam jeszcze ze jedna opona wskazuje 70N po kilkukrotnej optymalizacji. Pozostałe 60N, 55N, 20N.

Czy to może mieć wpływ? Jaka jest toleracja w BMW ?

Opublikowano
Dodam jeszcze ze jedna opona wskazuje 70N po kilkukrotnej optymalizacji. Pozostałe 60N, 55N, 20N.

Czy to może mieć wpływ? Jaka jest toleracja w BMW ?

 

Jak pamiętam 50N (poza bmw norma była 90N - takie opony bez problemu skutecznie reklamowałem w Dunlopie czy Michelin) . A jakie felgi?


Mam oryginalne koła zimowe BMW 18 z oponami Goodyear Ultra Grip 8 Performance ROF. Sprawdzałem po zakupie na hunterze w niezależnym zakładzie. Jedna opona miała też ok 65N po optymalizacji 55N. Na zagranicznych forach BMW znalazłem że powyżej 60N jest odczuwalne. Generalnie jeśli masz sprawdzone felgi, tarcze, piasty to zwróć uwagę czy felga ciasno siedzi na piaście (otwór centrujący felgi czy jest ciasno spasowany z kołnierzem piasty). Nawet oryginalne felgi BMW są dość luźne w G30/G31 (mam dwa komplety i jest widzę z tym problem). A np w G01 (X3 preLCI) siedzą ciasno że trzeba lekko uderzyć przy zmianie kół (a w G30 po dokręceniu śrub spadają z piasty).

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.