Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam, od niedawna moja dziewczyna posiada BMW E81 118D 2009. Ostatnio zwróciłem uwagę na to, że po zgaszeniu silnika (kluczyk nie wyjęty ze stacyjki) radio gra przez ok. 3 minuty po czym zapala się kontrolka akumulatora na pomarańczowo i odcina zapłon. Wystarczy włączyć znowu zaplon i wszystko śmiga bez problemu. Akumulator sprawdzony, doładowany, ładowanie sprawdzone i wszystko jest ok.

Myslalem że to tryb oszczędzania energii, bo działa podobnie jak u mojego taty w Citroenie.


Kolejny problem jest ze skasowaniem serwisu (samochód na podnośniku przy odpalaniu na pomarańczowo). Kasuje przez guzik na zegarach, tak jak w moim e90, wszystko zrestartowane a po ponownym odpaleniu komunikat powraca.


Trzeci i mam nadzieje ostatni problem jest z drzwiami przy mrozie. Ostatnio przy minusowych temperaturach drzwi otworzyły się bez problemu, ale nie dało się ich zamknąć od środka. Dodatkowo klamka w środku zrobiła się luźna. Wystarczyło przejechać się kawałek, żeby nagrzalo sie w srodku i wszystko wróciło do normy. Obstawiałem ze przymarza linka od klamki, ale wole sie upewnić. Widziałem że temat był już przerabiany, ale nie znalazłem konkretnej odpowiedzi.

Edytowane przez benekbmx
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Pierwsze dwa, związane sa z akumulatorem. Ayto uważa, że jego sprawność jest poniżej 40% zakodowanej pojemności, dlatego wyświetla te błędy. Według mnie to przyszedł na niego czas. To, że kręci dobrze to w tych autkach nie wystarczy. Podejrzewam, że grzanie tylnej szyby też nue działa oraz światła powitalne oraz system STAR/STOP. Po wymianie na nowy trzeba go zarejestrować, jeśli jest identyczny jak zakodowany. Jeśli jest inny to zakodować odpowiedni i zarejestrować wymianę. W tym aucie z tego co pamiętam piwinien być 80Ah AGM.
Opublikowano
Pierwsze dwa, związane sa z akumulatorem. Ayto uważa, że jego sprawność jest poniżej 40% zakodowanej pojemności, dlatego wyświetla te błędy. Według mnie to przyszedł na niego czas. To, że kręci dobrze to w tych autkach nie wystarczy. Podejrzewam, że grzanie tylnej szyby też nue działa oraz światła powitalne oraz system STAR/STOP. Po wymianie na nowy trzeba go zarejestrować, jeśli jest identyczny jak zakodowany. Jeśli jest inny to zakodować odpowiedni i zarejestrować wymianę. W tym aucie z tego co pamiętam piwinien być 80Ah AGM.

 


Nie wiem czy grzanie tylnej szyby działa, ale światła powitalne działają. Akumulator sprawdzałem testerem i pokazało że akumulator jest jeszcze dobry.

Start/stop nie działa bo jest wykodowane dzisiaj to sprawdzałem. Akumulator jest taki jak piszesz.


Może wystarczy zakodowac i zarejestrować ten co jest teraz. Może poprzedni wlasciciel o tym zapomnial.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Możesz spróbować z kodowaniem. Zawsze mnie to dziwiło, że skoro auto ma klemę IBS, która monitoruje stan baterii i wie jaki jest akumulator to czemu jest z tym tyle problemu i zachodu.
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Witam

A jakim programem to zrobić czy ista d da radę?

 

Ja wszystko robie z telefonu. Kupujesz kostkę bluetooth do OBD i do tego aplikacja Bimmer Tool (tylko płatna wersja ma możliwość kodowania akumulatora)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.