Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Czesc, wczoraj podczas próby aktywacji i wgrania aux’a przez ncs expert wyskoczył mi błąd :


coapi-2020: SG antwortet nicht IF-0009. SG nicht angeschlossen oder meldet sich nicht CCCA60.



Jak się później okazało , bateria była na blisko padnięciu. Nie wiem czy to mogło mieć wpływ, zgaduje ze tak. Efekt taki, ze na ekranie pokazuje się logo BMW, słychać jak chodzi navi czy płyty i resetuje się. I tak zapętliło się. Pliki przed wgraniem sobie skopiowałem w razie W. Czy ktoś może miał taka sytuacje ? Czy istnieje szansa ze jak naładuje się bateria, to po wgraniu plików z przed backupu będzie ok?


Miałem wcześniej e53 i już tam wygrywałem sobie różne rzeczy, niedawno wymieniłem na E60 i chciałem sobie tez pozmienIc co nie co, to była 1 próba wgrania czegokolwiek w tym aucie przeze mnie. Przed tym jedynie INPA patrzalem , ale tam działało bez zarzutu wszystko


E60, 04 rok, navi pro , ccc


Korzystałem z spdaten v66

Edytowane przez mateusz0708
Opublikowano
Na moje szczęście , wystarczyło żeby naśladowała się bateria do końca i normalnie się uruchamia menu. Natomiast jak klikam opcje AUX (pojawiła się mino wszystko w menu) to wtedy zaczyna się pętli. Myślicie żeby powtórzyć z wczoraj kodowanie na naładowanym w pełni akumulatorze ?
Opublikowano
Podłączyłem , zakodowalem. Ale mam problem taki, ze po podłączeniu czegokolwiek pod Aux jest tylko cisza.. patrzalem piny, są pod 2,7,8 podłączone, gdzie 8 to masa
Opublikowano
Odrazu tez tak pomyślałem i zrobiłem ,przełączyłem na FM dla pewności i radio ładnie na full grało , a wracając spowrotem do AUXa cisza, może kabel felerny ?
Opublikowano
Odrazu tez tak pomyślałem i zrobiłem ,przełączyłem na FM dla pewności i radio ładnie na full grało , a wracając spowrotem do AUXa cisza, może kabel felerny ?

 

Radio nie ma nic do auxa. Zakodowałeś to wszystko ?


Dodajemy w FA:

+NAUX


Moduł: CAPPL

AUX_CONFIG

mounted


Moduł: CAUDI

INPUT_SCALING_SUB2

wert_02


Kodowanie CAUDI jest ważne, a nie ma tego w wielu opisach. Fabrycznie aux jest przyciszony dość mocno. Dopiero ustawienie wert_02 dodaje 7db i mniej więcej wyrównuje głośność aux-a z resztą mediów. A jak zakodowałeś poprawnie i nic nie ma kompletnie teraz z auxa to albo kabel abo inna hartwarowa usterka.

Opublikowano
Witam mam ten sam problem zakodowałem auxa i mam całkowity brak dźwięku tylko szum dodam że mam małą navi ale słyszałem że w tych też powinno działać więc nie wiem co jest nie tak kabel mam z bluetooth.
Opublikowano

Niestety, kodowanie CAUDI nic nie dało. Zrobiłem na nowo, pierw zakodowalem not_mounted, potem jeszcze raz bez not_ i ... teraz jak włożę był jaki kabel aux to zawiesza się system i resetuje w kolko dopóki nie wyciągnę kabla aux z gniazdka. Myślałem ze może gdzieś uwalono masa bo w sumie wyciągam go, wkładam, to od nowa zrobiłem kabel , wykorzystałem tylko z tamtego kabla z Allegro wejścia aux in, ale problem dalej ten sam. Czy realne jest, aby reset powodował aux in ? Już powoli mi się pomysły kończą..


Kabel zrobiłem wg tego schematu :

3993505700_1405415672.jpg

Opublikowano

@mateusz0708


Mój kabel aux to tego typu kabel


https://allegro.pl/oferta/baseus-kabel-aux-audio-2x-mini-jack-3-5mm-1-5m-10031411423


Kupiłem podobny kabel dobrej jakości 2 metry, przeciąłem na pół, wlutowałem na ucięte końcówki konektory z wejścia USB na płytę komputera. Żadnych oporników i innych udziwnień. Konektory włożone w oryginalną wtyczkę i to wpięte w kostkę i w CCC. Zrobiłem z tego dwa kable aux. Jeden jest u mnie, drugi u kumpla. Obydwa CCC przedlift poszły od strzału. Mój chodził kilka lat z telefonem. Teraz działa z androidem na pokładzie. Zero problemów, szumów czy innego badziewia. Po to się koduje CAUDI bo w CCC BMW już wlutowało jakieś oporniki na wejściu aby AUX wyciszyć. Wert_2 podnosi głośność o 7 DB. Zobacz sobie w ncs dummy opis tej funkcji jak najedziesz myszą. Wszystko jest opisane do czego służy każda opcja i co robi. Nie ma potrzeby niczego lutować poza końcówkami do wpięcia. Zrób tak jak napisałem z dowolnego kabla Jack 3.5mm, wepnij we wtyczkę i tyle. Możesz ten co masz tylko wywal wszystko co tam wlutowałeś dodatkowo. To musi działać o ile CCC jest sprawne. Nie ma innej opcji. Jak robiłem swoje posiłkowałem się tym zdjęciem kostki


widokKostki-1-1.jpg

Opublikowano

@darek63


Okej, spróbuję dziś jak mówisz i odezwę się z wynikiem. Ten kabel zostawię w spokoju z tymi opornikami, jakiś gotowy Jak Ty utnę końcówkę i dorzucę do kostki go z konektorkami.




Mam pytanie jeszcze odnośnie SPDATEN, na której wersji programujecie swoje e60?

Opublikowano

Niestety, błąd dalej taki sam. Jak podłączę pod kabel jakikolwiek telefon, to CCC świruje i się resetuje. Postanowiłem na nowo wyczyścić INPE, NCS bo może coś nie pykło i teraz borykam się z takim problemem podczas wgrywania do CAPPL pliku .MAN,



SP DATEN od Ciebie @darek63 sobie wgrałem gdy pierwszy raz ten błąd wyskoczył, ale efekt taki sam po podmianie




HPXx78.jpg

Opublikowano

@mateusz0708


Nie wiem skąd masz inpę i jak to masz zainstalowane. Pociągnij stąd inpę i rozpakuj w/g instrukcji wszystko bo działa dobrze


https://bimmerpark.pl/inpa-f/


Po tym najnowsze sp-daten.


Jeśli masz kabel K-can Ftdi wiele z nich miało problemy w różnej postaci i sypały błędami. Przeprogramuj kabel moim wsadem. Ja mam 2004 rok łączy się z wszystkim i koduje bez problemu z tym wsadem. Opis tam masz


https://chomikuj.pl/daromega/BMW_INPA_DIS_POD_WINXP/Interfejs+OBD+II+FTDI+do+2007+roku


Przed instalacją nowego sterownika usuń stare sterowniki tym


https://info.kmtronic.com/how-to-remove-ftdi-drivers.html


Nowe sterowniki pod dany system stąd


https://ftdichip.com/drivers/


Dopóki tego wsadu nie zapodałem do mojego kabla od Viakena też miałem różnego typu jazdy.


Jeśli masz jakiś inny kabel na innym chipie niż Ftdi to te rady nie pomogą. Trzeba by na innym kablu sprawdzić. A jeśli dalej będzie lipa to nie wiem. Ja wszystko robię jeśli chodzi o inpe i ncs na WinXP na Dell-u 630.


I na koniec ja koduję tak


Pusty plik FSW_PSW.MAN


Profil expert modus - ustawienie profilu tutaj




F1

F3 wybrać model wybrać CAS

F6 Back


F4 Proces ECU wybraĆ moduł do kodowania XXX


f2 wybrać CODIREN lESEN


f3 Execute Job


ZMIANY


Otworzyć FSW_PSW.TRC

Dokonać zmian

Zapisać jako FSW_PSW.MAN


F2 wybrać SG Codiren


F3 Execute Job


F6 Back

Opublikowano
Jeśli chodzi o BMW standard tools, zrobiłem wg. Kroków Twoich, łącznie z kabelkiem od Viakena , który tez posiadam i wszystko ładnie chodzi, bez problemu odmontowalem i ponownie zamontowałem aux. Ale CcC dalej świruje , w kolko się resetuje jeśli mam podłączony kabel. Może u mnie jakos inaczej jest z pinami niż 2,7,8 .. co do kabla , nie chce mi się wierzyć ze takiego pecha mam i 3 x 3 różne żyły były uszkodzone. Już mi powoli łapska opadają z bezradności
Opublikowano
Podpatrzyłem na Inpie, ze w momencie podłączenia kabla, i gdy się ekran zawiesza wyskakuje mi błąd w MOSTGW o kodzie e18c, co wskazuje na błąd Bluetooth i faktycznie, Bluetooth mi nie działa. Nie znajduje telefonów w pobliżu , ale czy to może być powiązane ze w momencie podłączenia AUXa CCC się zawiesza i ma pętle restartow?
Opublikowano
Podpatrzyłem na Inpie, ze w momencie podłączenia kabla, i gdy się ekran zawiesza wyskakuje mi błąd w MOSTGW o kodzie e18c, co wskazuje na błąd Bluetooth i faktycznie, Bluetooth mi nie działa. Nie znajduje telefonów w pobliżu , ale czy to może być powiązane ze w momencie podłączenia AUXa CCC się zawiesza i ma pętle restartow?

 

Głowy nie dam, ale może być. Aux fabrycznie wychodził też z mulfa jeśli była taka opcja. On może być przyczyną, że coś krzaczy. Wypnij / odłącz go i sprawdź. Wtyczka i światłowód. Jeśli masz pętlę załóż na światłowód mulfa choć i bez tego powinieneś sprawdzić jeśli to on krzaczy.


Jeszcze taką fotę na lapku miałem. Widok jak to jest już we wtyczce od tyłu. Jeśli tak masz to jest OK.


1.jpg

Opublikowano
No to tak, odłączyłem BT, cud - zaczęło grać z AUXa, a CCC przestał się rebootowac w kółko. Dla pewności, ze to na pewno powodowało ten błąd, ponownie podłączyłem BT pod zasilanie, podociskalem kable. Wlaczylem ponownie i muzyka z AUXa dalej gra. Co prawda BT wciąż jest martwe, nie znajduje żadnych urządzeń ale wejście aux póki co działa poprawnie. Muzyka u mnie cicho grała, ale po zakodowaniu CAUDI jak zalecił @darek63 , głośność podskoczyła do takiego poziomu jak w Cd czy FM . Także póki co sukces, dzięki za pomoc ! :D
Opublikowano (edytowane)

Jeśli Mulf jest w jakiś sposób uwalony to sieje po MOST i wtedy jest zwyczajnym szkodnikiem mówiąc delikatnie. Tym bardziej te przedliftowe ULF to w ogóle padaka jest. Oni dopiero z tym eksperymentowali / raczkowali, bo to były pierwsze początki blutu w Bawarach, więc nie było to dopracowane 18 lat temu, a my użytkownicy tą śmietankę spijamy.


Jest zimno i nie chce mi się teraz kopać w aucie, ale mój mulf też świruje i jeśli zrobi się lekko cieplej, zacznie przerywać muza z auxa po jakichś 10 minutach. Mam już petlę na światłowód, i jak się zrobi cieplej to go wywalę i wykoduję go całkiem z auta, bo do niczego mi już nie jest potrzebny przy Androidzie. Jak zacznie świrować u Ciebie to wiesz przynajmniej co powoduje te problemy i co robić. Ważne że działa i wiesz na czym stoisz.


Z tym wert_2 tu jest temat o tym


https://forum.bmw5.co.uk/topic/143927-aux-volume-level/


I na filmie dobrze pokazane w NCS Dummy o co w tym chodzi - minuta 5.40


Edytowane przez darek63

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.