Skocz do zawartości

[E61] LCI 530XD 235KM kilka pytań nowego użytkownika


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witajcie,

mam klika pytań do użytkowników e60/e61. Autem jeżdżę od niedawna i jest kilka rzeczy które mnie nurtują:


1. Zabrudzone lampy

Ostatnio były na polerce i zewnętrzna powłoka jest ok, ale widoczne są zabrudzenia od wewnątrz. Da się to jakoś samemu wyciągnąć, rozkleić i wyczyścić? Gdzieś w internecie widziałem serwis który wycina dziury w plastikach, czyści a później skleja na nowo. To jedna opcja? Nie da się ich rozkleić?


2. Ringi

Z racji że mam ksenony to chciałem zmienić sobie ringi i brewkę na białe ledowe, ewentualnie ledowe pomarańczone, te oryginalne mają jakiś taki dziwny kolor i nijak się nie komponują z ksenonami. Na co zwrócić uwagę przy kupnie nowych, ledowych żarówek?

Czy wymiana ich na ledowe nie spowoduje wyłączenia świateł powitalnych? Wszystko będzie działało jak na oryginalnych żarówkach?


3. Parowanie lamp przednich

Zauważyłem też parowanie lamp, da się je jakoś uszczelnić? Zrobiłbym to przy okazji czyszczenia kloszy.


4. Klosze przednich lamp przeciwmgielnych

Są matowe, nie wygląda to estetycznie. Chodzi o zwykle, nie z mpakietu. Da się wymienić same klosze? Szukałem po internecie ale nie mogę nic znaleźć.


5. Skrzynia biegów

Mam automat i zauważyłem że bardzo przeciąga 5ty bieg. Przy 90km/h potrafi jechać cały czas na 5tym biegu. To normalne dla tej skrzyni? Da się ją zresetować żeby nauczyła się mojego stylu jazdy? Ostatnio jechałem 100km na "manualu" i jechało się o wiele ekonomiczniej.


6. Kreski na obrotomierzu

Podobno miały świadczyć o temperaturze oleju albo płynu chłodzącego, u mnie się nic nie dzieje. Dlaczego?


7. Journey Computer

Podobno po 4-godzinnym postoju miał się resetować i pokazywać dane z ostatniej podróży. U mnie to chyba nie działa i pokazuje jakieś inne wartości. Dlaczego? Zresetować go ręcznie?


8. Webasto

Mam u siebie webasto i na postoju, przy wyłączonym silniku mogę włączyć sobie ogrzewanie lub klimatyzacje, tak jak i zaplanować ogrzewanie o konkretnej godzinie. Czy dokupienie pilota sprawi że będę mógł sobie z niego odpalać webasto na życzenie?


9. Koła

Mam xdrive, czy wszystkie 3 felgi muszą mieć takie samo ET? Taką samość szerokość?

Chciałbym włożyć 19" na lato.

Oryginalne ET wynosi 43, czy zjechanie do ET30 będzie nie będzie powodowało problemów?



Nie wiem czy napisałem wszystko o co chciałem zapytać, ale będę wdzięczny za pomoc.


Pozdrawiam :)

Opublikowano

1. Da sie rozkleić klosze bez cięcia plastiku,lecz potrzeba tutaj małych zdolności manualnych i dużo cierpliwości, ja jej nie mam więc wysłałem lampy na regeneracje od A-Z i ktoś zrobił to za mnie.

2.Masz polift więc zwróć uwagę na moc. W przedlifcie przepływ światła ogranicza konstrukcja tego światłowodu, więc co by nie założyć efekt i tak będzie mizerny. w LCI działa to na zasadzie im mocniejsza żarówka tym lepsze światło

3. Podpunkt 1 się kłania, firmy regeneracyjne po przeprowadzeniu renowacji zalecają wymianę kapsli za lampą, okrągły i duży "kwadratowy". Ja je mam wporządku ale i tak lampa przy -10, lub mega wilgoci potrafi zaparować na jakiś czas. Nie walczę z tym bo lampy były robione a kapsle są ok, więc albo tak ma być albo regeneracja spartolona

4. Na "alli" są klosze chyba sztuka za niecałą stówkę, do M pakietu oczywiście ale przedlift. Orientuje się bo takowego posiadam. Koszt tych kloszy jest tak niski że nie opłaca się jakakolwiek polerka starych

5.Mi w przedlifcie 6 bieg wrzuca przy 85-87kmh, a skrzynia nauczona jest ekonomicznego trybu, bo na prostej drodze wrzuca wyzszy bieg 1500-1700obr(diesel)

6.Kreski działają tylko w przedlifcie, w polifcie jest to tylko element ozdobny, więc normalną rzeczą jest że stoją w miejscu


Więcej nie będe Ci mącił bo nie mam xdrive, nie mam webasto to nie będe się mądrzył :D

Opublikowano
1. Da sie rozkleić klosze bez cięcia plastiku,lecz potrzeba tutaj małych zdolności manualnych i dużo cierpliwości, ja jej nie mam więc wysłałem lampy na regeneracje od A-Z i ktoś zrobił to za mnie.

2.Masz polift więc zwróć uwagę na moc. W przedlifcie przepływ światła ogranicza konstrukcja tego światłowodu, więc co by nie założyć efekt i tak będzie mizerny. w LCI działa to na zasadzie im mocniejsza żarówka tym lepsze światło

3. Podpunkt 1 się kłania, firmy regeneracyjne po przeprowadzeniu renowacji zalecają wymianę kapsli za lampą, okrągły i duży "kwadratowy". Ja je mam wporządku ale i tak lampa przy -10, lub mega wilgoci potrafi zaparować na jakiś czas. Nie walczę z tym bo lampy były robione a kapsle są ok, więc albo tak ma być albo regeneracja spartolona

4. Na "alli" są klosze chyba sztuka za niecałą stówkę, do M pakietu oczywiście ale przedlift. Orientuje się bo takowego posiadam. Koszt tych kloszy jest tak niski że nie opłaca się jakakolwiek polerka starych

5.Mi w przedlifcie 6 bieg wrzuca przy 85-87kmh, a skrzynia nauczona jest ekonomicznego trybu, bo na prostej drodze wrzuca wyzszy bieg 1500-1700obr(diesel)

6.Kreski działają tylko w przedlifcie, w polifcie jest to tylko element ozdobny, więc normalną rzeczą jest że stoją w miejscu


Więcej nie będe Ci mącił bo nie mam xdrive, nie mam webasto to nie będe się mądrzył :D

 

1. Ile Cie to kosztowało?

2. Rozumiem, dzięki. Czy światła powitalne będą działały przy zmianie żarówek na ledowe? Czy zbyt duża moc (tych ledowych) nie uszkodzi czegoś w lampie?

4. Szukałem na ali i komplet można kupić za 100-200 zł, także chyba po prostu kupie całe lampy i wymienię.

5. Resetowałeś skrzynie żeby ona nauczyła się takiego trybu jazdy czy tak po prostu miała? Da się ją w ogóle zresetować?

Opublikowano
Kosztowało mnie to 1500 zł. W skład tej regeneracji wchodziły : "nowe" polakierowane bezbarwnym klosze, regeneracja odbłyśników i czyszczenie lampy wewnątrz. W niczym to nie przeszkadza, jeszcze jak będziesz szukał "ringów" to kup takie z canbusem, jeżeli nie będą posiadały canbusa będziesz miał ciągle błąd na desce od spalonych żarówek postojówek, a tego chcemy uniknąć. W samochodzie mam drugą skrzynię. Pierwszą właśnie według mnie zabiłem resetem. A może nie zabiłem ale o kilkanaście tysięcy km skróciłem jej żywot. Zacząłem narzekać że mi zmienia biegi na wyzszych obrotach, że jest ospała. Zrobiłem reset "kompem" a bo co, wszyscy mówili że nikomu nie zaszkodziło wręcz pomogło. No niestety ja jestem jednym z tych któremu sie to nie udało. Skrzynia po tym resecie już do końca swojego żywota (jezdzilem chyba jeszcze z 3000km) nie umiała wrzucić 6 biegu, 6 bieg wchodził z uderzeniem a jeżeli miałem obroty żeby 6 miała wejść to nawet nie wchodził bieg tylko skrzynia wydawała z siebie uderzenia. Na końcu zaczęła wpadać w tryb awaryjny diagnoza-panewki w skrzyni. usłyszałem że przy takich przebiegach czegoś takiego jak usuwanie adaptacji się nie robi, musiała sie skrzynia na nowo nauczyć luzów na sprzęgłach, nie ruszane jeszcze by jeździło. Rozmawiałem ze znajomym który jest mechanikiem w ASO co prawda innej marki, ale też z wyższej klasy, to mówił że zawsze przy tych wyższych przebiegach klient podpisuje coś w stylu- jazda adaptacyjna na własną odpowiedzialność. Nauczyło mnie to tyle, że nigdy już nie dotknę adaptacji skrzyni. Zakupiłem używkę, założyłem usunąłem błędy zalałem olejem i jeżdżę. Nawiasy mówiąc jest coś takiego jak usunięcie tej adaptacji, po tym powinniśmy odbyć jazde adaptacyjną, są procedury producenta skrzyni jak to wygląda. Trzeba prostą drogę i najlepiej mały ruch bo tam są różne zadania (np. rozpędź auto do 80 i pozwól mu zwolnić do 30 bez używania hamulca) wiele osób wykonuje to na ekspresowej drodze nocą. Jest taka możliwość robisz to na własne ryzyko, bynajmniej ja nie polecam
Opublikowano
Kosztowało mnie to 1500 zł. W skład tej regeneracji wchodziły : "nowe" polakierowane bezbarwnym klosze, regeneracja odbłyśników i czyszczenie lampy wewnątrz. W niczym to nie przeszkadza, jeszcze jak będziesz szukał "ringów" to kup takie z canbusem, jeżeli nie będą posiadały canbusa będziesz miał ciągle błąd na desce od spalonych żarówek postojówek, a tego chcemy uniknąć. W samochodzie mam drugą skrzynię. Pierwszą właśnie według mnie zabiłem resetem. A może nie zabiłem ale o kilkanaście tysięcy km skróciłem jej żywot. Zacząłem narzekać że mi zmienia biegi na wyzszych obrotach, że jest ospała. Zrobiłem reset "kompem" a bo co, wszyscy mówili że nikomu nie zaszkodziło wręcz pomogło. No niestety ja jestem jednym z tych któremu sie to nie udało. Skrzynia po tym resecie już do końca swojego żywota (jezdzilem chyba jeszcze z 3000km) nie umiała wrzucić 6 biegu, 6 bieg wchodził z uderzeniem a jeżeli miałem obroty żeby 6 miała wejść to nawet nie wchodził bieg tylko skrzynia wydawała z siebie uderzenia. Na końcu zaczęła wpadać w tryb awaryjny diagnoza-panewki w skrzyni. usłyszałem że przy takich przebiegach czegoś takiego jak usuwanie adaptacji się nie robi, musiała sie skrzynia na nowo nauczyć luzów na sprzęgłach, nie ruszane jeszcze by jeździło. Rozmawiałem ze znajomym który jest mechanikiem w ASO co prawda innej marki, ale też z wyższej klasy, to mówił że zawsze przy tych wyższych przebiegach klient podpisuje coś w stylu- jazda adaptacyjna na własną odpowiedzialność. Nauczyło mnie to tyle, że nigdy już nie dotknę adaptacji skrzyni. Zakupiłem używkę, założyłem usunąłem błędy zalałem olejem i jeżdżę. Nawiasy mówiąc jest coś takiego jak usunięcie tej adaptacji, po tym powinniśmy odbyć jazde adaptacyjną, są procedury producenta skrzyni jak to wygląda. Trzeba prostą drogę i najlepiej mały ruch bo tam są różne zadania (np. rozpędź auto do 80 i pozwól mu zwolnić do 30 bez używania hamulca) wiele osób wykonuje to na ekspresowej drodze nocą. Jest taka możliwość robisz to na własne ryzyko, bynajmniej ja nie polecam

 

Ciekawe jak u mnie z odbłyśnikami..

Ostatnio byłem na regulacji wysokości położenia świateł na stacji diagnostycznej i zauważyłem że prawa lampa świeci zdecydowanie gorzej niż lewa. To bardziej problem właśnie z odbłyśnikiem, czy po prostu "żarówka" pada?


Przy jakim przebiegu resetowałeś skrzynie? To ciekawe co piszesz, będę musiał doczytać o tym, bo z tego co piszesz to większości się udaje to zrobić bez problemu. Na pewno wszystko poszło dobrze u Ciebie?

Opublikowano
Możliwe że xenon jeden już nie domaga. U mnie jeden świeci mocniej już ponad rok, słysze właśnie że "niedlugo Ci zarnik padnie" ale jeszcze na razie trzyma sie to kupy . Przy przebiegu 280tys km. Jazda adaptacyjna to już była męka, skrzynia wbijała biegi z uderzeniem szarpała, zrobiłem jazdę adaptacyjną, później 50km i został tylko ten objaw uderzania przy wbijaniu 6 biegu i objaw przyhamowywania samochodu, jakbym miał przyczepkę która uderzała by mnie przy stałej prędkości. No też właśnie tak myślałem, co się może stać jak nikt nigdy nie napisał że mu to zaszkodziło. Ba, nawet niektórzy tylko usuwali adaptacje i jeździli spokojnie przez 50-100km bez szaleństw i procedur adaptacyjnych a i tak im to pomagało
Opublikowano
Możliwe że xenon jeden już nie domaga. U mnie jeden świeci mocniej już ponad rok, słysze właśnie że "niedlugo Ci zarnik padnie" ale jeszcze na razie trzyma sie to kupy . Przy przebiegu 280tys km. Jazda adaptacyjna to już była męka, skrzynia wbijała biegi z uderzeniem szarpała, zrobiłem jazdę adaptacyjną, później 50km i został tylko ten objaw uderzania przy wbijaniu 6 biegu i objaw przyhamowywania samochodu, jakbym miał przyczepkę która uderzała by mnie przy stałej prędkości. No też właśnie tak myślałem, co się może stać jak nikt nigdy nie napisał że mu to zaszkodziło. Ba, nawet niektórzy tylko usuwali adaptacje i jeździli spokojnie przez 50-100km bez szaleństw i procedur adaptacyjnych a i tak im to pomagało

Co do skrzyni, ktoś Ci stwierdził usterkę na podstawie diagnozy komputerem? Tak z ciekawości pytam, bo dla mnie to objaw jakby Ci padł elektrozawór od 6 biegu. Ja miałem takie objawy przy zmianie chyba na 4 albo 5 już nie pamiętam, takie uderzenie, brak biegu, tryb awaryjny. Wymiana elektrozaworu od danego biegu załatwiła problem.

Opublikowano
Tak tak. Wszystko było diagnozowane komputerem. Występował solo błąd 4f85 od kosza E. Dopóki nie podłączyłem komputera łudziłem się że to mechatronika, zrzuce ją wymienię z zaworami i święto. Niestety przy wysypanej mechatronice występuje 4f85 wraz z 4f8a, kontrolą przełożenia 4,5 biegu. U mnie drugiego błędu nie było i usłyszałem od mechaników od automatów że nie ma sensu inwestować w mechatronikę bo 4f85 wystepujące jako jedyny błąd są to po prostu panewki w skrzyni
Opublikowano

9. Koła

Mam taki sam problem... aktualnie mam założony styling 138/ 7,5x17 ET43. Zamierzam zmienić felgi na styling 128/r19 tylko nie mam bladego pojęcia jakie szerokości i et szukać. Chciałbym żeby to miało "ręce i nogi" czy można przy 4x4 założyć różne szerokości? czy xDrive nie będzie świrował?

Opublikowano
Możliwe że xenon jeden już nie domaga. U mnie jeden świeci mocniej już ponad rok, słysze właśnie że "niedlugo Ci zarnik padnie" ale jeszcze na razie trzyma sie to kupy . Przy przebiegu 280tys km. Jazda adaptacyjna to już była męka, skrzynia wbijała biegi z uderzeniem szarpała, zrobiłem jazdę adaptacyjną, później 50km i został tylko ten objaw uderzania przy wbijaniu 6 biegu i objaw przyhamowywania samochodu, jakbym miał przyczepkę która uderzała by mnie przy stałej prędkości. No też właśnie tak myślałem, co się może stać jak nikt nigdy nie napisał że mu to zaszkodziło. Ba, nawet niektórzy tylko usuwali adaptacje i jeździli spokojnie przez 50-100km bez szaleństw i procedur adaptacyjnych a i tak im to pomagało

 

muszę w takim wypadku zgłębić temat, ale dzięki za ostrzeżenie

 

9. Koła

Mam taki sam problem... aktualnie mam założony styling 138/ 7,5x17 ET43. Zamierzam zmienić felgi na styling 128/r19 tylko nie mam bladego pojęcia jakie szerokości i et szukać. Chciałbym żeby to miało "ręce i nogi" czy można przy 4x4 założyć różne szerokości? czy xDrive nie będzie świrował?

 

wszystkie obecne felgi masz tej samej szerokości?

Z tego co wyczytałem lepiej mieć te same szerokości przy xdrive, ale zobaczę u siebie jak to wygląda i dam znać

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.