Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam otwieram nowy temat ponieważ jak podpisałem się pod stare nie otrzymałem odpowiedzi

Problem taki jak mam wyłączone nawiewu ciepłego powietrza to w miarę szybko się nagrzewa i wskazówka dochodzi do pionu jak tylkovwlacze ciepłe powietrze to temperatura silnika diametralnie spada i już nie chce się podnieść jakieś konkretne pomysły?

Od razu powiem nie ma termostatu na egr główny raczej trzyma bo wszystkie węże gorące A ten do chłodnicy zimny jedyny wpływ na temp to włączanie ogrzewania :/

Opublikowano
Podczas mroźnej zimy to normalne. Ogrzewanie odbiera więcej ciepła niż generuje silnik. Mam tak samo, włączając nadmuch na max to temp. silnika spada.
Opublikowano
No ja rozumie że wtedy odbiera ale wystarczy że z najniższej temperatury podniose o 2 stopnie i w ciągu 3 sekund temp spada na połowę i już się nie podniesie dopóki znowu nie wylacze ciepłego nadmuchu
Opublikowano
No ja rozumie że wtedy odbiera ale wystarczy że z najniższej temperatury podniose o 2 stopnie i w ciągu 3 sekund temp spada na połowę i już się nie podniesie dopóki znowu nie wylacze ciepłego nadmuchu

 

A termostaty masz na pewno sprawne?

--

Pozdrawiam,


deebee (Darek)

Opublikowano
Główny raczej sprawny bo po długiej jeździe wszystkie węże są gorące A ten co idzie do chłodnicy jest zimny ale dowiedziałem się że jest jeszcze termostat w obudowie wentylatora i jego zamierzam wymienić bo na egr u mnie nie ma
Opublikowano
No ja rozumie że wtedy odbiera ale wystarczy że z najniższej temperatury podniose o 2 stopnie i w ciągu 3 sekund temp spada na połowę i już się nie podniesie dopóki znowu nie wylacze ciepłego nadmuchu

Na jakim zakresie pracuję nadmuch (wentylator) w tym czasie ?

Opublikowano
Nadmuch może pracować na Maxa chodzi o temperature ustawiona na klimatroniku jeżeli jest na minimum silnik się szybko nagrzewa i wskazówka dochodzi do pionu jeżeli podniose chociaż o 2 stopnie w ciągu kilku sekund wskazówka spada o połowę i tak już zostaje chyba że znowu wylacze grzanie tovz powrotem idzie do góry
Opublikowano
Przy minimalnej temp. na klimatroniku zawór nagrzewnicy jest zamknięty. Gdy podnosisz temp to otwiera się zawór i ten zimny płyn z nagrzewnicy ochładza silnik. Jak masz nadmuch na max to w mroźne dni silnik nie dogrzeje się. Zmniejsz nadmuch poniżej połowy i daj znać czy będzie wzrastać temp.
Opublikowano
Przy minimalnej temp. na klimatroniku zawór nagrzewnicy jest zamknięty. Gdy podnosisz temp to otwiera się zawór i ten zimny płyn z nagrzewnicy ochładza silnik. Jak masz nadmuch na max to w mroźne dni silnik nie dogrzeje się. Zmniejsz nadmuch poniżej połowy i daj znać czy będzie wzrastać temp.

 

Dzięki za naprowadzanie bo to właśnie chyba o ten elektrozawor z dodatkową pompka wody chodzi też podobno się psują i nawet by pasowało do objawów bo on steruje przepływem płynu do nagrzewnic :D

Opublikowano

No mega to jest ciekawostka ...

U ciebie jest tak że płyn się nagrzewa do 90 stopni po czym kiedy otwierasz obieg na nagrzewnicę spada pod niebieskie .. czyli na logikę termostat główny kiedy spadnie temperatura płynu ( wymiesza się z zimnym w nagrzewnicy ) powinien przymknąć obieg DUŻY na chłodnicę żeby silnik dogrzał płyn wymieszany z tym z nagrzewnic ... a u ciebie tego nie ma ... Tak jakby otwarcie zaworu od ogrzewania kabiny powodowało od razu włączenie obiegu na chłodnicę za zderzakiem z pominięciem pracy termostatu głównego ... czarna magia :mrgreen: .

Auto masz od nowości ? Nie było w nim jakiegoś dzwonka i ktoś nie zapomniał czegoś założyć albo założył z innego ?

Pewien jesteś że ten termostat koło wentylatora jest tylko w wersji z AT ??

Opublikowano

Teraz mnie olśniło , ja mam odłączony elektryczny podgrzewacz i dlatego spada temp silnika wraz ze wzrostem nadmuchu ogrzewania. Sprawdź ten dogrzewacz.

Zawór nagrzewnicy moim zdaniem masz sprawny skoro otwiera i zamyka dopływ płynu.

Opublikowano
No mega to jest ciekawostka ...

U ciebie jest tak że płyn się nagrzewa do 90 stopni po czym kiedy otwierasz obieg na nagrzewnicę spada pod niebieskie .. czyli na logikę termostat główny kiedy spadnie temperatura płynu ( wymiesza się z zimnym w nagrzewnicy ) powinien przymknąć obieg DUŻY na chłodnicę żeby silnik dogrzał płyn wymieszany z tym z nagrzewnic ... a u ciebie tego nie ma ... Tak jakby otwarcie zaworu od ogrzewania kabiny powodowało od razu włączenie obiegu na chłodnicę za zderzakiem z pominięciem pracy termostatu głównego ... czarna magia :mrgreen: .

Auto masz od nowości ? Nie było w nim jakiegoś dzwonka i ktoś nie zapomniał czegoś założyć albo założył z innego ?

Pewien jesteś że ten termostat koło wentylatora jest tylko w wersji z AT ??

Tak jestem pewien że ten termostat koło wentylatora jest tylko w wersji AT w serwisie byłem i po Vinie rozebral cały układ na schemacie samochód jak kupowałem był 3 letni wymieniłem w nim silnik jakieś 3 lata temu A ostatnio robiłem rozrząd i może wtedy coś pojebali

Opublikowano
Teraz mnie olśniło , ja mam odłączony elektryczny podgrzewacz i dlatego spada temp silnika wraz ze wzrostem nadmuchu ogrzewania. Sprawdź ten dogrzewacz.

Zawór nagrzewnicy moim zdaniem masz sprawny skoro otwiera i zamyka dopływ płynu.

 

A czemu masz to odlaczonego ?

Tzn że on odpowiada za podgrzewanie płynu który idzie na nagrzewnice lub z nagrzewnicy?

Opublikowano
Teraz mnie olśniło , ja mam odłączony elektryczny podgrzewacz i dlatego spada temp silnika wraz ze wzrostem nadmuchu ogrzewania. Sprawdź ten dogrzewacz.

Zawór nagrzewnicy moim zdaniem masz sprawny skoro otwiera i zamyka dopływ płynu.

 

A czemu masz to odlaczonego ?

Tzn że on odpowiada za podgrzewanie płynu który idzie na nagrzewnice lub z nagrzewnicy?

 

https://www.realoem.com/bmw/pl/showparts?id=PE11-EUR-02-2008-E83N-BMW-X3_20d&diagId=64_1405


To jest podgrzewacz przepływowy - czyli urządzenie najbardziej ulubione w X3 przez moją żonę, zaraz po podgrzewanych siedzeniach - sprawia, że w aucie robi się szybko ciepło. Ale po osiągnięciu odpowiedniej temperatury cieczy chłodzącej on się wyłącza, więc nie wiem, czy akurat jego wymiana rozwiąże problem.

--

Pozdrawiam,


deebee (Darek)

Opublikowano

To jest podgrzewacz przepływowy - czyli urządzenie najbardziej ulubione w X3 przez moją żonę, zaraz po podgrzewanych siedzeniach - sprawia, że w aucie robi się szybko ciepło.

 

Uroczyście i przy wszystkich zapewniam że się z Żoną nie znamy :mrgreen: .. ale w tym temacie to mam zupełną jednomyślność :lol: :lol:

Opublikowano
Teraz mnie olśniło , ja mam odłączony elektryczny podgrzewacz i dlatego spada temp silnika wraz ze wzrostem nadmuchu ogrzewania. Sprawdź ten dogrzewacz.

Zawór nagrzewnicy moim zdaniem masz sprawny skoro otwiera i zamyka dopływ płynu.

 

A czemu masz to odlaczonego ?

Tzn że on odpowiada za podgrzewanie płynu który idzie na nagrzewnice lub z nagrzewnicy?

Odłączyłem bo to pobiera bardzo dużo prądu, nawet 100 A. Mam webasto które lepiej się sprawdza.

Tak ten podgrzewacz grzeje płyn przed nagrzewnicą, byś miał ciepło w samochodzie zanim silnik się nagrzeje.

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.