Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam. Samochód od ok. tygodnia stał w bezruchu, od kilku dni temp. w ciągu dnia oscylują między -17 a -25, więc wyszedłem na chwilę odpalić i podładować aku. W trakcie działania zauważyłem przy włączonym silniku, że zaczęło pluć olejem po wyjęciu bagnetu. Czytałem że odma mogła zamarznąć i to przez to. Po odkręceniu korka wlewu oleju, słychać syknięcie, jak przy otwieraniu butelki coli i ulatnia się para. Mam się bać i szykować na remont silnika? :( Ostatnio jak nim jeździłem ok. tygodnia temu gdy jeszcze były dodatnie temp, nie zauważyłem nic niepokojącego. Dodam, że silnik pracuje równo, nie dymi, zbiera się dobrze, tak jak normalnie. Silnik M52B28 pojedynczy Vanos, E38.
http://i.imgur.com/CgYlyQw.jpg
Opublikowano
Mogla zamarznac i pewnie zamarzla i jeszcze ten kanal mozesz miec zapchany:

https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=75&t=378797


Teraz trzeba poczekac az temperatury pojda na +

 

Dzięki za odpowiedź. A jeśli lekko odkręcę korek wlewu oleju i wysunę bagnet, to wtedy uda się pominąć odmę, żeby oleju nie wywalało? Chcę rozgrzać silnik, żeby odmarzła, potrzebuję samochodu a z prognoz pogody wychodzi że jeszcze kilka dni temp na Podlasiu będzie poniżej -15 :/

http://i.imgur.com/CgYlyQw.jpg
Opublikowano

Byla ona woogule wymieniana kiedys czy tam ori BMW siedzi?

Prubuj na postoju nic sie nie powinno stac.


Ale przestrzegam jezeli ona nie byla wymieniana to jest zabita na amen razem z kanalem w miarce oleju i nic jej juz nie pomoze.


Ja sie zbieralem,zbieralem z wymiana ,az sobie silnik zalatwilem.Wymienilem jak juz bylo za pozno :( Silnik chodzi jak zegarek,ale co z tego jak pije olej jak szalony.

Opublikowano
Z tego co wiem nigdy nie była wymieniana. Ale rozgrzałem silnik, zakręciłem korek i już olejem nie pluje. Ale uszczeliki pokrywy zaworów już do wymiany, bo dopiero zorientowałem się, że już zaczęło olej na kolektor wydechowy pluć. Ehh, wszystkie uszczelki do wymiany...
http://i.imgur.com/CgYlyQw.jpg
Opublikowano

Mialem to samo.Zamiast wszystko wymienic latem to sobie silnik zarznolem :(

Mam juz drugi,ale tamtego mi szkoda bo przez glupote tak doprowadzilem.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Mialem to samo.Zamiast wszystko wymienic latem to sobie silnik zarznolem :(

Mam juz drugi,ale tamtego mi szkoda bo przez glupote tak doprowadzilem.

 

Szkoda :( Póki co nie ruszam jej, postoi sobie aż będzie cieplej i podjadę na serwis do prof. Chrisa :) I tak muszę kilka zaległych rzeczy porobić, w tym wymianę wtryskiwaczy i sprzęgła (ślizgać się zaczyna).

http://i.imgur.com/CgYlyQw.jpg
  • 11 miesięcy temu...
Opublikowano
Byla ona woogule wymieniana kiedys czy tam ori BMW siedzi?

Prubuj na postoju nic sie nie powinno stac.


Ale przestrzegam jezeli ona nie byla wymieniana to jest zabita na amen razem z kanalem w miarce oleju i nic jej juz nie pomoze.


Ja sie zbieralem,zbieralem z wymiana ,az sobie silnik zalatwilem.Wymienilem jak juz bylo za pozno :( Silnik chodzi jak zegarek,ale co z tego jak pije olej jak szalony.

Tym razem przed zimą na wszelki wymieniłem. Okazało się, że oryginalna była jednak sprawna :) Nie zapominajcie przegonić w mrozy trochę samochodu. Podejrzewam że rok temu po prostu przez jeżdżenie na krótkich dystansach a później staniu kilka dni w dużych minusach, zamarzło masełko w przewoadach i w odmie :) Na szczęście silniczek dalej śmiga. No i przy okazji wymieniłem wszystkie uszczelki kolektora, a stara odma leży na półce, na wypadek jak by nowa padła :)

http://i.imgur.com/CgYlyQw.jpg
  • 3 miesiące temu...
Opublikowano
Może trochę odkopię temat, ale poniekąd mam ten sam problem. Padło również na odmę. Posiadam silnik m62b35 i nie mogę nigdzie znaleść informacji gdzie ta odma się znajduje. Raz czytam ze jest za kolektorem na podszybiu a znowu inni mówią E znajduje się za łańcuchem rozrządu i pół silnika trzeba rozebrać. Czy ktoś ma jakieś konkretne informacje bądź schemat?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
odma jest z tyłu, ale generalnie jak rozbabrasz przód silnika, za łańcuchem z prawej strony jest taki separator oleju, jest to część układu odmy, biegnie do tego rurka która jest pod kolektorem, ale problemy z odmą zaczynają się od membrany z tyłu kolektora, warto sprawdzić w pierwszej kolejności

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.