Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, czy ktoś z was kombinował coś z układem wydechowym w silniku 3.0d 193km?

Mam zamiar wymienić końcówkę wydechu na podwójna prostą jak w benzynie bo wymieniam też zderzak tył na m pakietowy. Myślalem też nad wycięciem katow ale są różne opinie na ten temat. Nie chcę stracić na mocy

Opublikowano
Ja kupiłem swoje 530d już ze zrobionym "przelotem", szczerze mówiąc jest to dobra opcja jeśli chcesz żeby było Cię słychać z daleka, jednak u mnie jest od turbo aż po tłumik końcowy prosta rurka, w miejscu kata rozchodzi się na dwie potem znowu łączy w jedną i na końcu tłumik przelotowy z dwoma końcówkami, taka opcja wydaje się być sensowna jeśli chesz wydobyć z niego jakiś "fajny" dźwięk. Nie jestem do końca pewny jak to wygląda w przypadku zastąpienia samego tłumika końcowego czymś bardziej sportowym, ale w moim przypadku taki wydech jak mam zrobiony to fajna sprawa, dźwięk m57 przy jakiejś przegazówce czy mocniejszym przyspieszeniu jest na prawdę fajny i gdyby nie świst turbo można byłoby go pomylić z silnikiem wolnossącym benzynowym, przy czym w przeciwieństwie do benzyny nie trzeba się martwić o ból głowy po dłuższej jeździe, z zewnątrz jest dosyć głośno ale w środku natomiast całkiem cicho i przyjemnie, głośniej robi się przy prędkościach 110-130 ale nie delikatna muzyka z radia zagłusza wydech.
Opublikowano
Niestety nie mogłem tego sprawdzić bo już takiego kupiłem :/ dodatkowo podobno jest u mnie wgrana mapa na 211KM i 490NM więc nie wiem jak to się ma do mocy. Najlepiej przy zabawie z wydechem jeśli chcesz wymieniać cały układ potem jechać na hamownie i wystroić mapę żeby to miało ręce i nogi, lecz bez tego też nie powinno raczej mocy ubyć, w silniku benzynowym z turbo czym luźniejszy wydech tym lepiej, lecz nie wiem jak to się ma dokładnie do turbo diesla - zdania są podzielone.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Każda ingerencja w układ wydechowy zmienia jego impedancję akustyczną skutkiem czego dopasowanie energetyczne układu w stosunku do środowiska się zmienia. Dlatego energia emitowana razem ze spalinami może trafiać z powrotem do silnika co skutkuje jego dławieniem. Stąd się biorą spadki mocy. Nawet na pełnym przelocie wystarczy zmienić długość wydechu o kilka cm lub średnicę rury. Będzie ładnie burczeć, a stracisz 1KM to nie zauważysz.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Otóż to ! Zbyt dużo zmiennych, żeby robić metodą na chybił trafił. Może ci co robią dedykowane wydechy mają wiedzę porównywalną z projektantami w fabryce.
Opublikowano
myślałem też nad usunięciem ostatniego kata który ponoć nie pełni zbyt dużej roli + wymiana końcówki wydechu na podwójną
Opublikowano
Mój układ akurat był robiony u jakiegoś specjalisty "tłumikarza", brzmi bardzo ładnie, przy przyspieszaniu wręcz jak coś w stylu RB28 więc jak na diesla jest na prawdę bardzo ładnie. Nie wyczułem u siebie braku mocy z powodu luźniejszego wydechu. Szukałbym kogoś kto już nie raz robił takie rzeczy miedzy innymi w dieslach żeby było to zrobione dobrze i z głową, myślę, że tak czy siak "będzie Pan zadowolony"

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.