Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, mam takie pytanie dotyczące akumulatora. Ponieważ idą mrozy postanowiłem sprawdzić stan swojego aku :D Podczas jazdy mam około 14,5V Po zgaszeniu spada szybko do 12,7 12,5 V. Martwi mnie to że po całej nocy napięcie mam 11,4V (a przynajmniej według ukrytego menu ). Samochód rano odpala na strzała więc teoretycznie problemu nie ma ale tak się zastanawiam czy to nie jest za mało. Czy ktoś może się wypowiedzieć na ten temat ?


Dodam że czasem samochód stał cały tydzień w garażu i również nie było problemu z odpaleniem

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Podczas jazdy 14,5V - idealnie.

Po zgaszeniu 12,5V - idealnie.

Po nocy 11,4V - trochę mało...

Sprawdź jeszcze do ilu spada podczas odpalania. Nie powinno poniżej 10V.

Ja miałem 11,8V po nocy i dopiero co wymieniłem akumulator, bo dostawałem już komunikaty o niskim poziomie baterii, głęboko rozładowanej baterii i 2 razy zresetował mi się zegarek i komp. podróży. Czasem ringi po otwarciu auta się nie włączały. Palił od strzała zawsze ale i tak wymieniłem, bo podobno moduł świateł lubi się posypać od takiego stanu baterii.

Opublikowano

Przy odpalaniu miałem niecałe 9V


No to już wiem że do wymiany, a powiedz mi bo teraz mam 80ah 800a AGM Varta ale są dość drogie a ja nie mam systemu start stop, więc chyba powinien wystarczyć zwykły akumulator bez AGM czy jednak musi być taki sam

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Poniżej 9V przy odpaleniu to już śmietnik. Fakt, AGMy są drogie ale nie wiem czy można stosować zamiennie do BMW z systemem IBS. Ja start/stop też nie mam ale odzyskiwanie energii z hamowania już tak.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Zdekoduj sobie VIN to będziesz wiedział na pewno: https://www.mdecoder.com/

Ja Ci nie powiem czy możesz włożyć zwykły akumulator, bo nie wiem. Za 700zl kupiłem Centre AGM z twoimi parametrami, zwykły kupisz 2-3 stówki taniej to żadna różnica. Pamiętaj, żeby zresetować adaptację akumulatora po wymianie, a jak założysz inną pojemność to zakodować.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
podaj vin to sprawdzę jaki akumulator fabryka wsadziła do twojego samochodu.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Brake energy system to nie odzyskiwanie energii hamowania, bo niby jak w e90, jedynie odcinanie ladowania podczas przyspieszania. To tak dla zrozumienia. Zaloz "zwykla" Varte i bedzie dobrze.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Dokladnie to co napisalem. Nie ma zadnego odzyskiwania energi hamowania, niby jak? Brak ladowania podczas przyspieszania, to tyle.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Dokladnie to co napisalem. Nie ma zadnego odzyskiwania energi hamowania, niby jak? Brak ladowania podczas przyspieszania, to tyle.

 

Skąd masz takie informacje ? Ten system jest znany i stosowany przez bmw od 2007 r. i nie chodzi oczywiście o układ hamulcowy tylko o hamownie silnikiem czyli kiedy nie naciskamy pedału gazu, na filmie jest to świetnie pokazane i do tego jest wymagany akumulator AGM który jest odporny na przyjmowanie i oddawanie prądu o wysokim natężeniu.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Macie racje Panowie. Za bardzo skupilem sie w glowie na hamulcach, zapominajac o alternatorze. :duh:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.