Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam,mam taki problem. Auto pod odpaleniu chodzi jak traktor i strasznie kopci aż nie można wytrzymać. Płynu nie ubywa, test na UPG negatywny. Świece po wykręceniu są całe w czarnej sadzy tak samo sondy. Inpa wyrzuca błędy : 202 fuel trim limit bank 1 , 203 fuel trim limit bank 2. Sondy podmieniane cztery komplety i to samo. Przepływomierz podmieniony nic to nie dało. Cewki podmienione nic to nie dało.Fajki od cewek nowe. Czujnik położenia wału i wałka rozrządu nowe ORI Siemens.Odma komplet nowy. Krokowiec podmieniony nic to nie dało. Gumy od dolotu całe, kolanko gumowe jest nowe. Nie wiem już gdzie szukać przyczyny.
Opublikowano
sprawdz dymem czy silnik nie ssie lewego powietrza gdzies..... (pokrywa zaworow, weze podcisnienia itp)
Opublikowano
Muszę tak zrobić, tylko nie wiem jak to wykombinować z tym dymem. Myślisz że to lewe powietrze ? od pokrywy zaworów nieszczelnej były by takie akcje ? jak sprawdzałem świece to w gniazdach świec jest trochę oleju. Niby uszczelka byłą wymieniana rok temu wraz z okularami(uszczelkami). Od lewego wszystkie świece były by czarne i tak by kopcił ?
Opublikowano
Muszę tak zrobić, tylko nie wiem jak to wykombinować z tym dymem. Myślisz że to lewe powietrze ? od pokrywy zaworów nieszczelnej były by takie akcje ? jak sprawdzałem świece to w gniazdach świec jest trochę oleju. Niby uszczelka była wymieniana rok temu wraz z okularami(uszczelkami). Od lewego wszystkie świece były by czarne i tak by kopcił ?

 

Coś podwójnie odpowiedz się dodała.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Odepnij przepływomierz i zobacz czy coś zmieniło. To samo z czujnikiem temperatury. Masz podgląd z inpy? Czas wtrysku, masa powietrza, parametry sond, temperatura silnika? Odepnij wężyk podciśnienia z regulatora na listwie wtryskowej i zobacz czy nie pluje paliwem z regulatora w czasie pracy silnika. Lewe powietrze bym wykluczył, jak dla mnie to go przelewa paliwem.
Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
Opublikowano
Odepnij przepływomierz i zobacz czy coś zmieniło. To samo z czujnikiem temperatury. Masz podgląd z inpy? Czas wtrysku, masa powietrza, parametry sond, temperatura silnika? Odepnij wężyk podciśnienia z regulatora na listwie wtryskowej i zobacz czy nie pluje paliwem z regulatora w czasie pracy silnika. Lewe powietrze bym wykluczył, jak dla mnie to go przelewa paliwem.

 

Pisałem że przepływomierz był podmieniany. Czujnik temp. na INPA pokazuje prawidłowe wartości. Cylindry pracują prawidłowo, masy powietrza równieżw normie , jeżeli chodzi o krokowiec i przepływomierz. W sondach grzałki działają. Jeżeli pluje paliwem z wężyka jak odepnę to o czym to świadczy ?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Że regulator uszkodzony, a przez wężyk dostaje się dodatkowe paliwo. Nie pisałem podmień przepływomierz tylko odepnij, co pokazuje vanos.
Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Sadza na swiecach jest sucha i matowa,czy mokra i szklista?

Tylko po odpaleniu chodzi jak traktor?

Jak z mocą?

Opublikowano
Że regulator uszkodzony, a przez wężyk dostaje się dodatkowe paliwo. Nie pisałem podmień przepływomierz tylko odepnij, co pokazuje vanos.

 

Rozumiem, u mnie chyba regulator ciśnienia jest z filtrem paliwa a on jest nowy , tzn ma pół roku. Sprawdzę ten wężyk. Vanos ? chodzi ci o położenie wałka rozrządu ?bo w inpie nie mam zakladki vanosa pomimo że mam nowszą wersje.

Opublikowano
Sadza na swiecach jest sucha i matowa,czy mokra i szklista?

Tylko po odpaleniu chodzi jak traktor?

Jak z mocą?

 

Tak jest sucha i matowa nie ma żadnej mazi, więc to nie olej. Jest slaby, ale to dlatego że świece okopci i jet iskra mniejsza. Jak przeczyszczę świece to chodzi lepiej ale telepie budą Jak auto odpalam, czy zimne czy ciepłe i daje gazu to kopci z wydechu takim gryzącym dymem,oraz jest takie popierdywanie w wydechu, chyba nie przepalone paliwo. Po nagrzaniu gdy odpalam auto to obroty falują 800-400.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Pokusiłbym się o sprawdzenie rozrządu.
Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Mnie jakoś ta pokrywa nie pasuje do tego co opisujesz,ale i tak musisz ją naprawić...

Osad jaki masz na świeczkach mówi,że w składzie mieszanki jest zbyt mało powietrza-proponuję Ci zmierzyć kompresje.Padła już propozycja kontroli rozrządu i objawy do tego pasują.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Pokrywa wymieniona , rozrząd sprawdzony problem dalej istnieje. Wczoraj w garażu postanowiłem w czasie nieprawidłowej pracy silnika odłączyć wtyczkę od czujniki (potencjometra) przepustnicy i auto zaczęło chodzić w miarę normalnie, przestało całkowicie falować. Czy to padnięty potencjometr przepustnicy ?
Opublikowano

czy tak samo zachowuje sie na LPG?

Odlacz calkowicie LPG i zobacz czy na benzynie bedzie lepiej (proponuje pojezdzic ze dwa dni na benzynie)

czy uszkodzony potencjometr przepustnicy? jesli odlaczyles go, komputer uruchamia auto w trybie ochrony (pseudo- awaryjnym) i dlatego auto moze lepiej chodzic. Najlepiej gdybys mogl caly element podmienic....

Opublikowano
Tak samo na LPG. To nie wina instalacji LPG, gazownik już sprawdzał i jeździłem na na samej benzynie. Błędy zgłaszają tylko sondy o nieprawidłowej mieszance paliwowo-powietrznej. Całe element ? piszesz o całej przepustnicy ? ona jest czysta i dobrze chodzi. Czy chodzi ci o potencjometr?
Opublikowano
Błędy zgłaszają tylko sondy o nieprawidłowej mieszance paliwowo-powietrznej.

zakladam, ze jak spytam o to czy rownoczesnie leje ci benzyne i gaz (ewentualnie stad, niewlasciwy sklad mieszanki) to pytanie jest niewlasciwe. Zreszta napisales ze jezdziles juz tylko na benzynie i nic nie bylo lepiej. Wychodzi na to wine ponosi powietrze - rury dolotowe (sa sztywne-twarde, czy elastyczne? przeplywomierz, podcisnienia...

Nie wiem czy ide dobra droga: w tym silniku sa 4 sondy. KTORE zglaszaja ten blad? Przed czy za katalizatorem?

czy sprawdzales tez obecnosc innych bledow, w innych modulach? Czasami jest tak ze dodatkowe bledy ulokowane gdzies indziej podpowiadaja rozwiazanie....

Całe element ? piszesz o całej przepustnicy ? ona jest czysta i dobrze chodzi. Czy chodzi ci o potencjometr?[/i]

chyba prosciej caly element, ale to wszystko zalezy od dostepnosci ( czy masz skad wziasc, pozyczyc...). Chodzi o wykluczenie elementu - albo sprawny, albo nie

Opublikowano
Rury dolotowe są powymieniane na nowe , test szczelności wykazał tylko pęknięta pokrywę zaworów po wymianie to samo. Może by powtórzyć test szczelności jeszcze raz? przepływomierz podmieniony na sprawny nic to nie dało. Sondy są dwie regulacyjne przed katalizatorem, czyli od strony kolektora wydechowego. Tylko błędy sond : 202 Fuel trim limit bank 1 i 203 Fuel trim limit bank 2 - czyli informacja o złej mieszance , sondy są też okopcone czarnym aksamitnym nalotem. Niestety nie mam od kogo pożyczyć, nikt mi nie wymontuje przepustnicy. Zakpiłem czujnik (potencjometr) i dzisiaj wymienię, zobaczymy czy coś pomoże.
Opublikowano

Zrobię jeszcze raz próbę dymu ale Panowie tutaj mam dwa filmy. Na jednym pokazane jest jak kopci spalinami i są tak gryzące że nie idzie wytrzymać. Na drugim filmie martwią mnie wskazania położenia wałka rozrządu 19/22 a powinny chyba być na 25.





Opublikowano
znalazlem w sieci info o podbnym problemie co u Ciebie. Winna okazala sie DISA. Wymontuj i sprawdz ten ruchomy element czy chodzi prawidlowo

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.