Skocz do zawartości

Lambda i krokowiec e39 528


MrSiekacz

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Mam pare pytań:

1. Czy napięcie sondy lambdy w inpie na wolnych obrotach ma stać w miejscu? u mnie jest 4.83 V na wolnych i jak dodam gazu to do ilu powinno spaść napięcie?

2. Jak sprawdzić silniczek krokowy? jak pokazuje w inpie wykaz silniczka krokowego na 15-20 a norma od 0 do 10 to jest uszkodzony? Jak sie dostać wgl do tego krokowca?

3. Jak mam uszkodzony czujnik abs, czyli nie działa abs i trakcja to będą problemy z jazdą w takich warunkach jak są teraz na dworze?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Sonda powinna oscylować między 0-1v. (Lub 0-5v). Zregóły jest to ok 0.25v-0.75v (lub 0.25-4.75v) w zależności od silnika i zastosowanej sondy.

Krokowy jeżeli pokazuje zawyżone parametry może wymagać wyczyszczenia.

Dobry kierowca poradzi sobie bez systemów wspomagających, ale [BAD] będzie fruwać ;)

Z tym uszkodzonym czujnikiem to może się okazać że uszkodzony sterownik pompy, najlepiej podpiąć się oscyloskopem i sprawdzić sam czujnik, lub zamienić czujniki stronami i sprawdzić w inpie czy błąd pozostał na tym samym kole (uszkodzony sterownik) czy przeszedł na drugą stronę (uszkodzony czujnik) oczywiście jeszcze może być uszkodzony przewód lub zaśniedziała wtyczka.

Edytowane przez szumrak
Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi na wolnych obrotach napięcie sondy stoi na 4.8 V jak dodam gazu to sie ruszy w doł i potem wskakuje na ~4.8 ale nie oscyluje nic na jałowym.

Co trzeba zdemontować żeby wyjąć krokowca?

Właśnie dziś nie mogłem pod lekką górkę podjechać i się zastanawiałem czy to wina braku abs i trakcji czy wina ciulowych opon

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Ale jeżeli weźmiemy pod uwagę że sonda jest sprawna, i pokazuje taki wysoki parametr to szukaj lewego powietrza, psiknij samostartem po kolektorze, rurach między przepływomierzem a kolektorem i po odmie, jest pod kolektorem obok alternatora. Jak obroty wzrosną to w miejscu psiknięcia masz nieszczelność.

Co do wjazdu pod górę kontrola trakcji troszkę pomoże, ale nie oszukujmy się w tym aucie potrzebne dobre opony.

Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupiłem ten motostart, ale guzik tym znalazlem .. lepiej byloby chyba psikac gazem do zapalczniczek. Robiłem kiedyś dymem papierosowym ale też nie mogłem znaleźć.

Sprawa wygląda tak, na zimnym falują obroty i przygasa, gaśnie nawet. gdy na zimnym odepne przepływke to chodzi równo ale obroty są dosyć wysokie, blisko 1000

Jak się troche silnik nagrzeje to pracuje już równo. Jak odkręce korek wlewu oleju to zasysa telepie i pracuje tak samo jak na zimnym silniku czyli ( łu u u u u .. )

Jak wyjme bagnet to też kuleje i słychać takie siorbanie . Tak ma byc?

nawet jak tak nie jest rozgrzany to dym z rury nie leci jednolicie tylko tak z mikorprzerwami, jakby ktos z karabinu strzelał

Zaobserwowałem też jak śnieg miałem pod wydechem że jak dodam gazu to się troche czarny śnieg robił

Jak zgasze auto to przez pare sek słychać takie syczenie jakby powietrze z koła uchodziło, słuychać to w okolicy koletora

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Zobacz w jakim stanie jest krokowiec, jak nie pomoże czyszczenie sprawdź ciśnienie paliwa. Bo masz skład mieszanki zbyt ubogi, może filtr paliwa zapchany.
Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Sonda twierdzi że mieszanka uboga, trzeba zdemontować przepustnicę i dopiero dostaniesz się do krokowca w kolektor jest na wcisk, a świece wszystkie palą?
Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Ja nie wiem, tak sobie dedukuję, nie mam benzyniaka. Obejrzyjcie te kilka filmów od Garażowe Hobby. On tam naprawdę łopatologicznie tłumaczy co mówią korekty, sondy, itp. Lepiej posiedzieć kilka godzin przed ekranem niż metodą macajewa wymieniać jedno za drugim.

https://www.youtube.com/channel/UCMnrY_kF7jsPr8XO59F9nVQ/search?query=korekty

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja Ci powiem jak to wyglądało w moim aucie ( 320i ) Sondy miałem uwalone obie, oscylowały w okolicach 4.80V i prawie w ogóle się nie ruszały. Po wymianie, silnik zimny, zaczęły pracę od ok 4.80V i z momentem nagrzewania się sond i silnika te wartości spadały. Po rozgrzaniu auta zakresy obu sond oscylowały wokół niskich wartości napięcia, po dodawaniu gazu wartości te zawsze rosły a po spadku obrotów adekwatnie spadały.

Wydaje mi się że to prawidłowa ich praca.


Jeśli chodzi o bulgotanie po wyjęciu miarki to normalne zjawisko, a po odkręceniu korka jak silnik kuleje to też jest dobrze, czasem może nawet zgasnąć.



Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

BMW - Bardzo Mądry Wybór ;-)

http://forum-lines.ru/rez/ab278744.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.