Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Dobry wieczór,


Jestem po wymianie regeneracji "zregenerowanej" turbiny. Serwis turbosprężarek stwierdził, że winnym był sterownik elektroniczny. Zlogowałem przejazd na 4tym biegu:

https://log.tunezilla.com/s/dvfv2zLY

Niestety, nie byłem w stanie dojechać do 4tys obrotów - brakło mi jezdni.

Co o tym myślicie?

W między czasie zauważyłem, że dpf zaplanował regenerację (poziom sadzy 28,3g, ciśn wsteczne na biegu jałowym 22,9hpa, ost. reg. 220km temu).

Jutro wypalę dpfa i wykonam ponownie pomiary.

Zastanawia mnie jedna rzecz - oczekiwane doładowanie jest 2439mbar, a maksymalne osiągnięte rzeczywiste to 2340mbar. Czy taka różnica jest dopuszczalna?

 

Taka różnica nie wynika już z uszkodzonej turbiny a z dpf-a który blokuję jej moc. Po kasacji dpf byś mi 2439 oczekiwane a rzeczywiste 2438 czy 2437. Wtedy auto jest silniejsze to raz a dwa ma lepszą reakcje na gaz. Stary dpf nawet jak wypalisz to i tak do końca go nie wyczyści. Jest zasyfiony już i tłumi turbo.

b28nl6U.png
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Też stawiam że to wina DPF-a, najłatwiej to go zdemontuj dla testu tym bardziej że jest do niego łatwy dostęp bo nie siedzi w jednej puszce z katalizatorem za turbiną tylko jest w oddzielnej dużej puszce w połowie długości samochodu.
Opublikowano

Odkręcę cały wydech między katem a turbiną i zrobię test air-mass system w ista.


Do tej pory wygląda to tak:


Zregenerowana turbina, ale niewyregulowana:

boost pressure 1: 1589 | min value 1 : 1739 | max value : 2389

boost pressure 2: 1662 | min value 2 : 1819


Zregenerowana turbina, poprawiony nastawnik, zapchany dpf (ecu zaplanował regeneracje):

boost pressure 1: 1653 | min value 1 : 1726 | max value: 2376

boost pressure 2: 1722 | min value 2 : 1806


Zregenerowana turbina, poprawiony nastawnik, dpf wypalony (ciśnienie na jałowym 9mbar):

boost pressure 1: 1717 | min value 1 : 1728 | max value: 2378

boost pressure 2: 1790 | min value 2 : 1808

Opublikowano

Sytuacja wygląda następująco:

Zdjąłem katalizator, odpaliłem air-mass system test. W połowie testu słychać było uderzenie jakby wyrwało któryś z przewodów od turbiny.

Z tego co ista zdążyła zmierzyć to wynik jest taki:

Boost pressure 1: 1893 | min value 1 : 1726 | max value: 2376

Boost pressure 2: 2017 | min value 2 : 1806

Widać, że zdjęcie wydechu pomogło i muszę wyczyścić dpf i katalizator.

Wszystkie przewody były na miejscu więc postanowiłem zajrzeć do turbiny od strony ciepłej i oto co zobaczyłem:

IMG-8537.jpg

IMG-8538.jpg

IMG-8539.jpg

Olej dosłownie wylewał się i kapał na opuszczony katalizator.

Po zdjęciu górnego węża również był widoczny olej:

IMG-8534.jpg

P.S. Gdy odkręcałem turbinę w celu reklamacji nastawnika przy górnym przewodzie również były podobne ilości oleju. Zakład regenerujący turbiny stwierdził, że to nic.


Co robić w tym momencie? Czy taka ilość oleju na stronie ciepłej jest spowodowana niesprawną turbosprężarką? (w moim przypadku źle zregenerowaną?) Reklamować kolejny raz?

Opublikowano

@edit


DPF poszedł do czyszczenia. Przy sprawdzaniu pokazało ciśnienie 11 mbar i serwis powiedział, że jest z nim wszystko w porządku.

Zobaczymy ile pokaże turbina na wypranym filtrze.

  • 3 lata później...
Opublikowano

Cześć. Udało Ci się znaleść rozwiązanie problemu? U mnie to samo. Ja mam ten sam silnik. Zaczęło się od jednego błędu nastawnika 3F57 który włączał tryb awaryjny ograniczenia mocy (działo się to zawsze podczas wypalania DPF-a). Oddałem turbinę wraz z nastawnikiem do regeneracji. Zrobili kompletną regenerację turbo plus nowa obudowa żeliwna bo stara była pęknięta… Do tego wymiana przekładni w nastawniku. Podobno elektronika była w porządku. Oczywiście zrobiłem także od razu pranie DPF-a. Powiedzieli że wszystko z nim w porządku. Poskładałem auto i wymieniłem jeszcze czujnik MAP w kolektorze bo wg testu ISTA odbiegał trochę pd wartości poprawnej. Po tym wszystkim raz jeszcze miałem błąd 3F57 z trybem serwisowym natomiast po skasowaniu i dużej trasie już więcej się nie pojawił. Wydawało mi się, że może jednak jeszcze elektronika się przegrzewa podczas wypalania albo faktycznie zapchany był DPF. Ale to narazie ustało. Ale za to mam teraz to samo co Ty błąd doładowania 4530. Odnoszę też wrażenie, że są momenty, że auto jest słabsze przy wyższych prędkościach. Poniżej wkleiłem odczyt parametrów w momencie wystąpienia błędu. Już działam z tym autem ponad rok a szkoda mi go sprzedać bo jest w moim posiadaniu od 13 lat i kupę kasy tam doinwestowałem. Ale nigdy nie miałem takiego tematu żebym nie mógł dać mu rady jak teraz…

Jeśli Tobie się udało coś podziałać to bede wdzięczny za podpowiedź. Bo problem jakby jest bardzo podobny.
 

 

82586EE2-9069-4CD6-AB22-5E3AC39725F4.jpeg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.