Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,


Specjalnie założyłem konto także liczę że ktoś z Was się spotkał już z takim problemem. Mianowicie, bmw e61 2006r 3.0d 231KM,dlugo kręci przy odpalaniu i to tylko po postoju kilkanaście godzin jak jest całkowicie zimny. Jak już raz zapali to mogę go zaraz zgasić i odpalę znowu i leci od strzała, to samo po postoju 6 czy 8h tak samo dobrze odpali. Co ciekawe problem zdarza się często ale nie za każdym razem i nie ma na to wpływu jak wcześniej rozgrzałem silnik czy jeździłem trasę czy miasto czy zimno czy ciepło na zewnątrz. Kręci długo czyli dokładnie 3-7 sekund i zawsze odpala a czasem tak jak mówię nawet po nocy zapali dobrze.

Teraz tak, na kompie żadnych błędów, cylindry świecie wtryski(robione były przelewy, wymienione oringi) nowy akumulator, czujnik położenia wału zmieniony, rozrusznik po regeneracji, cała linia od baku paliwowa przez filtr i tak dalej sprawdzona bo było podejrzenie że gdzieś zasysa powietrze może ale no nic nie widać.

Na kompie tak jak mówię wszystko gra nie można się przyczepić do jakiegokolwiek ciśnienia czy temperatur. Odpalany z rana i podpięty pod kompa podczas gdy długo kręci, zero błędów po prostu nic nie wyskakuje w tym czasie.Termostaty itp sprawne łapie temp docelową w 15min,po prostu No skończyły się pomysły co dalej robić żeby nie zacząć wymieniać wszystkiego po kolei bo no zostały wtryski wyjmować sprawdzać albo pompę paliwa może zaworek się przycina(częsty problem zdaje się).


Co więcej mogę dodać, żeby było ciekawiej to taki sam objaw miałem rok temu identycznie z tym że po podłączeniu do kompa okazało się że niskie ciśnienie paliwa więc wymieniliśmy filtr paliwowy i jak ręka odjął, teraz po roku problem wraca wygląda dokładnie tak samo z tym że filtr czysty wszystko posprawdzane podokręcane podejrzane oringi wymienione i oczywiście na kompie nie pokazuje żadnego niskiego ciśnienia jak tamtym razem.


Auto w 3 warsztatach było i nie mogą dojść co jest grane.

Opublikowano
Witam,


Specjalnie założyłem konto także liczę że ktoś z Was się spotkał już z takim problemem. Mianowicie, bmw e61 2006r 3.0d 231KM,dlugo kręci przy odpalaniu i to tylko po postoju kilkanaście godzin jak jest całkowicie zimny. Jak już raz zapali to mogę go zaraz zgasić i odpalę znowu i leci od strzała, to samo po postoju 6 czy 8h tak samo dobrze odpali. Co ciekawe problem zdarza się często ale nie za każdym razem i nie ma na to wpływu jak wcześniej rozgrzałem silnik czy jeździłem trasę czy miasto czy zimno czy ciepło na zewnątrz. Kręci długo czyli dokładnie 3-7 sekund i zawsze odpala a czasem tak jak mówię nawet po nocy zapali dobrze.

Teraz tak, na kompie żadnych błędów, cylindry świecie wtryski(robione były przelewy, wymienione oringi) nowy akumulator, czujnik położenia wału zmieniony, rozrusznik po regeneracji, cała linia od baku paliwowa przez filtr i tak dalej sprawdzona bo było podejrzenie że gdzieś zasysa powietrze może ale no nic nie widać.

Na kompie tak jak mówię wszystko gra nie można się przyczepić do jakiegokolwiek ciśnienia czy temperatur. Odpalany z rana i podpięty pod kompa podczas gdy długo kręci, zero błędów po prostu nic nie wyskakuje w tym czasie.Termostaty itp sprawne łapie temp docelową w 15min,po prostu No skończyły się pomysły co dalej robić żeby nie zacząć wymieniać wszystkiego po kolei bo no zostały wtryski wyjmować sprawdzać albo pompę paliwa może zaworek się przycina(częsty problem zdaje się).


Co więcej mogę dodać, żeby było ciekawiej to taki sam objaw miałem rok temu identycznie z tym że po podłączeniu do kompa okazało się że niskie ciśnienie paliwa więc wymieniliśmy filtr paliwowy i jak ręka odjął, teraz po roku problem wraca wygląda dokładnie tak samo z tym że filtr czysty wszystko posprawdzane podokręcane podejrzane oringi wymienione i oczywiście na kompie nie pokazuje żadnego niskiego ciśnienia jak tamtym razem.


Auto w 3 warsztatach było i nie mogą dojść co jest grane.

 

Sprawdź czy zalacza ci grzanie swiec żarowych juz na samym zaplonie przed rozruchem silnika. Ma sie pojawić ikona swiec żarowych na liczniku.

b28nl6U.png
Opublikowano

Czasami pojawia się ikona świec przy odpalaniu a czasami nie, różnie. Nie ma to wpływu na odpalanie tyle co zauważyłem.

Poza tym świece zdaje się włączają się od +3stopni a jeśli wyższa temp to nie grzeją. Tak czy siak miałem je całkowicie odłączone na próbę, sterownik też na próbę był włożony inny i problem dalej nie rozwiązany.

Opublikowano
Czasami pojawia się ikona świec przy odpalaniu a czasami nie, różnie. Nie ma to wpływu na odpalanie tyle co zauważyłem.

Poza tym świece zdaje się włączają się od +3stopni a jeśli wyższa temp to nie grzeją. Tak czy siak miałem je całkowicie odłączone na próbę, sterownik też na próbę był włożony inny i problem dalej nie rozwiązany.

 

Jak jest ponizej 0 stopni ma sie za kazdym razem pojawic - jak raz sie pokaze na 5 - 10 odpalen to znaczy, ze ty na cieplych swiecach raz odpalasz , a tak to na zimnych caly czas i bedzie ci telepac silnikiem przez 2-3 sekundy po odpaleniu i dluzej krecic by rozruch dac silnikowi.


Wloz kluczyk, naciskaj kilka razy start az wyskoczy grzanie swiec zarowych, jak nie wyjmij kluczyk wloz i od nowa az ikona sie pokaze. Wtedy dopiero nacisnij sprzeglo + START na cieplych swiecach zarowych - zapali na strzala moga przez 1 sekunde wzrosnac obroty, bo na zimnie na duzym ssaniu auto pracuje przez pierwsze kilka minut az obroty podbija lekko. Potem ssanie sie automatycznie zmniejsza obroty opadaja do standardowego poziomu.

b28nl6U.png
Opublikowano
Może i tak ale świece były sprawdzane, działają wszystko okej, sterownik tak samo okej. A odpala tak nie ważne czy jest 12stopni na plusie i 4 na minusie i to nie za każdym razem. Na 10razy przykładowo 7 odpala długo bez różnicy jaka jest temperatura.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Już od dawna w silnikach CR kontrolka świec żarowych nie odzwierciedla czasu ich grzania. Aby kontrolka się zaświeciła to temperatura cieczy chłodzącej musi spaść do odpowiednio niskiej temperatury i w tedy świece grzeją przez chwilkę mocniej i rozruch silnika jest wstrzymany przez komputer do momentu aż zgaśnie kontrolka, taka sytuacja występuje dość rzadko i trwa zazwyczaj nie całą sekundę chyba że mamy zużyte świece lub nie sprawny sterownik to dłużej, natomiast gdy kontrolka nie świeci to świece nadal są rozgrzewane ale mniej intensywnie i ich moc grzania zmniejsza się wraz ze wzrostem temp. cieczy chłodzącej, całkowite wyłączenie grzania następuje przy ok. 25 stopniach, twój problem na pewno nie jest związany z świecami i ich grzaniem.
Opublikowano
Już od dawna w silnikach CR kontrolka świec żarowych nie odzwierciedla czasu ich grzania. Aby kontrolka się zaświeciła to temperatura cieczy chłodzącej musi spaść do odpowiednio niskiej temperatury i w tedy świece grzeją przez chwilkę mocniej i rozruch silnika jest wstrzymany przez komputer do momentu aż zgaśnie kontrolka, taka sytuacja występuje dość rzadko i trwa zazwyczaj nie całą sekundę chyba że mamy zużyte świece lub nie sprawny sterownik to dłużej, natomiast gdy kontrolka nie świeci to świece nadal są rozgrzewane ale mniej intensywnie i ich moc grzania zmniejsza się wraz ze wzrostem temp. cieczy chłodzącej, całkowite wyłączenie grzania następuje przy ok. 25 stopniach, twój problem na pewno nie jest związany z świecami i ich grzaniem.

 

Ja włączam manualnie grzanie swiec żarowych kilka razy zanim odpalam auto. Wkładasz klucz dociskasz do srodka i 3 razy szybko naciskasz start bez sprzęgła - kilka razy tak załączam grzanie swiec i dopiero odpalam. Robie tak tylko gdy jest temperatura ponizej 0 stopni. Auto odpala lepiej mocniej i szybciej na gorących świecach żarowych.

b28nl6U.png
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jeśli lubisz taką zabawę to ok ale inżynierowie z bmw zrobili to tak że nie trzeba nic robić bo ecu zrobi to za nas.
Opublikowano
Jeśli lubisz taką zabawę to ok ale inżynierowie z bmw zrobili to tak że nie trzeba nic robić bo ecu zrobi to za nas.


I z tego co pisze masa osób czasami ecu o tym zapomina gdzie jest temp na minusie.

b28nl6U.png

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.