Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Hej wszystkim,


Dzisiaj jadać samochodem pokonałem pierwsze 2-3 km bez problemu, gdy zwiększyłem obroty i wrzuciłem na 5 bieg autem zaczeło szarpać przy dodawaniu gazu - miałem uczucie jakby się dławił, następnie wyskoczył mi na żółto komunikat "Błąd napędu, pełna moc silnika niedostępna, jedź wolno, skontaktuj się z serwisem". Zatrzymałem się na parkingu, uruchomiłem samochód ponownie i kontrolka znikneła lecz "szarpanie" silnikiem zostało, szczególnie na niskich biegach gdy rozpędzałem samochód na 1,2 biegu, poźniej gdy delikatnie bez żyłowania wrzuciłem kolejne biegi dochodząc aż do 5ki problem jakby zniknął. Uruchomiłem auto raz jeszcze lecz problem powrócił.

Samochód F20 116i twinrubo , 72tys km przebiegu - na dniach skontaktuje się z mechanikiem lecz chciałem zapytać czy ktoś z was miał podobne przejścia lub wiedze, dzięki której mógłby mi podpowiedzieć jaka może być potencjalna przyczyna?

Dodam, że samochód ostatnio sporo stoi - jeżdze nim średnio raz na tydzień więc jest mało co eskploatowany.

Opublikowano
z tematów na forum wynika, że jest to cewka, świecie lub pompa płynu chłodzącego turbosprężarki - ktoś ma jeszcze jakiś inny pomysł? :?
Opublikowano
W moim przypadku ten błąd powiązany był z luźnym łańcucchem rozrządu. Uszkodzony był napinacz i pracy silnika towarzyszyło stukanie znane z 1.9 tdi. Jeśli nie miałeś wymienianego łańcucha warto sprawdzić również tą opcje. U mnie wydarzyło się to przy 52 tys.
Opublikowano
W moim przypadku ten błąd powiązany był z luźnym łańcucchem rozrządu. Uszkodzony był napinacz i pracy silnika towarzyszyło stukanie znane z 1.9 tdi. Jeśli nie miałeś wymienianego łańcucha warto sprawdzić również tą opcje. U mnie wydarzyło się to przy 52 tys.

Masakra, łańcuch przy 52tyś. Ja w swoim wymieniłem przy 180tyś.

Opublikowano
Z tego co dowiedziałem się od znajomego mechanika, który zna N13 na wylot w początkowych rocznikach łańcuchy były z innego materiału i poprawiono je w pewnym momencie. Jako normalna część eksploatacyjna powinno się je wymieniać co 100 tys. Był też problem z wytrzymałością plastikowych ślizgów, które z czasem kruszały. Uroki współpracy z Francuzami :)
Opublikowano
W moim przypadku ten błąd powiązany był z luźnym łańcucchem rozrządu. Uszkodzony był napinacz i pracy silnika towarzyszyło stukanie znane z 1.9 tdi. Jeśli nie miałeś wymienianego łańcucha warto sprawdzić również tą opcje. U mnie wydarzyło się to przy 52 tys.

 

Hej, ile Cie wyszla naprawa? odpalilem auto wczoraj, normalnie przejechalem okolo 5km szarpnelo mnie tylko raz/2 razy..

Opublikowano
Po znajomości i przy dużym rabacie na Intercars wyszło około tysiąca zł. Do samego łańcucha, napinacza i ślizgów trzeba doliczyć jeszcze uszczelkę pokrywy zaworów.
Opublikowano

Hej, jestem po wizycie u mechanika i mam kiepskie wieści - wymieniliśmy świece, podmienione cewki i wyszedł brak iskry na pierwszym cylindrze, jest ciśnienie ale iskry brak.. najprawdopodobniej kwestia sterownika, skontaktowałem się wstępnie z M Punkt w Krakowie (czy ktoś się u nich serwisował?) z tego co wiem nowy steronik 5-7tysiecy ale robi się tak zwany "klon" na używce więc wychodzi dużo taniej..

Załamka, że takie rzeczy się dzieją w aucie co ma przejechane 70 tyś... czy ktoś ma jakieś jeszcze sugestie / jakiegoś dobrego eloktromechanika w Krakowie lub okolicach, który podejmuje sie takich tematów?

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Kolego i jak sytuacja ze sterownikiem?

U mnie ten sam problem - błąd na trzecim cewce.

Wymieniona + świece. Sprawdzone okablowanie, wtryski.

Niestety - padł sterownik.

Nowy widziałem za ponad 6 tyś + kodowanie.

Używany taniej.

Można spróbować naprawy.

Ktoś próbował?

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Hej, jestem po wizycie u mechanika i mam kiepskie wieści - wymieniliśmy świece, podmienione cewki i wyszedł brak iskry na pierwszym cylindrze, jest ciśnienie ale iskry brak.. najprawdopodobniej kwestia sterownika, skontaktowałem się wstępnie z M Punkt w Krakowie (czy ktoś się u nich serwisował?) z tego co wiem nowy steronik 5-7tysiecy ale robi się tak zwany "klon" na używce więc wychodzi dużo taniej..

Załamka, że takie rzeczy się dzieją w aucie co ma przejechane 70 tyś... czy ktoś ma jakieś jeszcze sugestie / jakiegoś dobrego eloktromechanika w Krakowie lub okolicach, który podejmuje sie takich tematów?

 

Z tego co dowiedziałem się od mojego mechanika, to uszkodzona cewka może spowodować uszkodzenie sterownika. Cewki w tych silnikach powinny być wymieniane średnio co około 60kkm. Mało kto to robi. Świece wytrzymują niewiele więcej.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.