Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Stoję przed dylematem wyboru silnika do mojego nowego X5. Różnica w cenie dość duża a na papierze to tylko 0,3 sek mniej do setki. Pytanie czy różnice są aż tak duże żeby wchodzić w M50d? Dodam, że 70% czasu jezdzę po mieście a 30% trasa. Do tej pory jezdziłem M550. Do tej pory nie jezdziłem SUVami. Zależy mi na dynamice ale nie wiem czy do tak dużego i wysokiego auta pakować ok 80k PLN wiecej za 0,3 sek to warto?

  • Odpowiedzi 79
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
M50D jeździ dużo lepiej od 40d jak jeździłeś M550 to 40d będzie mało to jest duży ciężki suv ewentualnie 40d plus program ale i tak charakterystyką nie dorówna M50d. Pamiętaj że M50D już nie kupisz nowego z końcem roku wszystkie trzeba było zarejestrować.
Opublikowano
Osobiście brałbym M50d. I nie patrz na te 0,3s różnicy 0-100 . Różnica mocy i momentu przydaje się przy wyprzedzaniu przy większych prędkościach. Tam gdzie 40d już łapie zadyszkę , M50d dalej ciągnie do przodu. Oczywiście wszystko zależne od posiadanego budżetu, jeżeli takowy jest, bierz M50d :D .
http://images.spritmonitor.de/1244128.png - ekologia pełną gębą :lol:
Opublikowano

Silników nie należy tylko 0-100 porównywać bo to tylko jeden z parametrów :)

50d kupić sie juz chyba nie da, do września bylynosttanie zamówienia i potem już tylko stocki, ale od stycznia już jest nowa norma więc wszystkie musiałybyc zarejestrowane, chyba, że mowa o używanym.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
60KM to zdecydowanie odczuwalna roznica jednak chyba jakiejs przepaści miedzy osiagami 40d a 50d nie ma. Roznica w cenie to jednak nie 80k a po zrownaniu wyposazenia maksymalnie 50k minus rabat. Tak jak koledzy pisza M50d już tylko ze stocku i to zarejestrowane.
Opublikowano

Różnica jest znacząca. W M50d masz dużo lepsze wyposażenie w standardzie i te 80k w cenie szybko się zmniejsza, po wybraniu kilku opcji w 40d.

Dodatkowo robiące robotę oznaczenia M, sportowy dyferencjał, utwardzone (w stosunku do 40d) zawieszenie, czy wzmocniony dźwięk wydechu. W osiągach czuć te 60 km więcej.

Opublikowano
Ja zwróciłbym uwagę na inną rzecz. W poprzednim aucie o oznaczeniu 40i (BMW6gt) nie brakowało mi samej mocy, ale szybkości jej dostępności - reakcji na natychmiastowe naciśnięcie gazu, np przy szybkim wyprzedzaniu. w 50i, które użytkuje obecnie różnica jest ogromna właśnie w natychmiastowej reakcji. Wydaje mi się więc, że ważne też jest oprogramowanie skrzyni, które jest zupełnie inne w samochodach z dopiska "m" i na to ja zwróciłbym uwagę. Kolejny więc głos za 50d :)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Z tą dostępnością mocy to prawda. Pewnie dzieki 4 turbinom nie ma mowy o turbodziurze a moc dostarczana jest natychmiast, niezależnie od obrotów silnika. To wszystko są plusy a w zasadzie minusów silnika M50d poza ceną nie da się wskazać.
Opublikowano

No właśnie 50d zostały tylko ze stocku, wypasione ale tez bez opcji na których mi zależy. ~Różnica w cenie jest 80k PLN i nie przekonujcie mnie proszę ze jest inaczej bo mam oferty przed sobą. Plus dla 40d jest taki ze konfiguruje tylko pod siebie. Wychodzi mi cena ok 500k, natomiast ze tego co zostało z 50d to ceny są ok 600k PLN i maja dodatki np jak masaż czego nie potrzebuje. reasumując różnica po trąbach to nadal ok 80k PLN, 40d - jest skonfigurowane jak chce a 50d ma wodotryski ale brakuje mu np HiFi na jakim mi zależy. Pewnie macie racje z tym przyspieszeniem do 100tki ale z drugiej strony zastanawiam sie czy mając tego typu auto to nim sie tak zapier...dziela ze robi to taką różnice? Bo w cenie jest znacząco.

gdyby było tylko 40k PLN to bym sie nie zastanawiam i przymknął oko na braki w wyposażeniu jakich nie ma w 50d.

Opublikowano
Pojeździłem w zeszła sobotę X6 40d i X5 50d w Inchcape, i powiem szczerze, że ja nie odczułem jakiejś znaczącej różnicy w przyspieszaniu. Obywda silniki fajnie się zbierają. Jeśli zależy ci na wyposażeniu pod siebie, to ja bym się nie zastanawiał ani sekundy i brał 40d. Jeśli te 0,3s do setki ma dla ciebie znaczenie to szukaj 50d
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jeśli na stockowe, juz zarejestrowane, rocznik 2020 M50d nie oferują Ci lepszego rabatu niż na 40d do produkcji to nie ma się nad czym zastanawiać. Napewno ta różnica w mocy nie jest warta aż 80k pln.
Opublikowano
Generalnie bierz co Ci serce podpowiada, bo tak realnie to nie da się tego czysto na rozum przepracować, każdy z nas podaje Ci swoje subiektywne oceny i wartościowanie a fura będziesz jeździć Ty:)
Opublikowano
Bierz robione pod siebie bo zawsze Cię będzie wkurzac ze tego nie zrobiłeś. Własny konfig, nawet jeśli skromny to zawsze frajda.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nie patrz na 0-100 bo w tym zakresie można porównać fiata pande. Od 0-100 to nawet X5 z 2.0d jest dynamiczne i wystarczające ale między 40d a 50d powyżej 100km różnica jest bardzo duża stawiam że od 100 do 200 około 7-8s róznicy i w trasie całkiem inaczej sie wyprzedza a to główny problem ciężkiego nie opływowego suva. Druga sprawa że m50d to nie tylko lepsy silnik ale też sportowy dyfer z którym.auto jeździ inaczej, lepsze chłodzenie przez co nie puchnie w lato, większe hamulce itd itd. W miescie nie ma znaczenia w trasie duża różnica.
Opublikowano
Nie patrz na 0-100 bo w tym zakresie można porównać fiata pande. Od 0-100 to nawet X5 z 2.0d jest dynamiczne i wystarczające ale między 40d a 50d powyżej 100km różnica jest bardzo duża stawiam że od 100 do 200 około 7-8s róznicy i w trasie całkiem inaczej sie wyprzedza a to główny problem ciężkiego nie opływowego suva. Druga sprawa że m50d to nie tylko lepsy silnik ale też sportowy dyfer z którym.auto jeździ inaczej, lepsze chłodzenie przez co nie puchnie w lato, większe hamulce itd itd. W miescie nie ma znaczenia w trasie duża różnica.

 

Jesteś pewien tych danych? Hamulce wedle mojej wiedzy są takie same jeśli zamówi M-pakiet. Lepsze chłodzenie? M50D ma inne chłodzenie (pytam, bo nie wiem a zamawiając hak też masz lepsze chłodzenie ;) )? Bo sam silnik 40D jest mniej upakowany pod maską a to zawsze generuje problemy z temperaturą.


Odnośnie samego czasu 100-200 to różnica moim zdaniem będzie bardziej na poziomie 2-3s.


40D to fajny silnik w jeszcze rozsądnej cenie. Jeśli szukał bym naprawdę mocnego diesla, to wybrałbym jednak SQ7 z jego beznadziejnymi ekranami - 8 cylindrów, większy zasięg (większy bak) i pewnie ostatnia szansa na 8 cylindrowego diesla bo z tego co ktoś pisał na forum tak samo jak M50D jest wycofywany.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nie ma mowy żeby równica w zakresie 100-200 była mniejsza niż okolice 5s ale stawiam na okolice 7s.

Nie jestem w stanie odszukać danych 40d G05 w tym zakresie jednak nawet X3 40d ważące prawie 400kg mniej ma osiągi na poziomie x5 m50D nawet trochę słabsze także X5 vs X5 to będzie przepaść.

Trzeba dodać że już X5 M50D nie jest demonem bo 100-200 robi w ok 15s a to poziom G20 330i także 40d będzie na poziomie 320i chyba jednak mało... ale co kto lubi.

Opublikowano

Oj, chyba się mylisz. Za Zeperfs:


M50D:

0-200: 21,8s


X3 M40d (326 KM):

0-200: 20,8


Pisanie, że 40D będzie jeździć jak 320i pozostawię bez komentarza... ;)


Moim zdaniem 40D będzie jeździło do 100-120 lepiej/podobnie jak 330i, a powyżej 330i będzie powoli odjeżdżało 40d z różnicą przy 200 na poziomie 1-2s. Dokładnie tak jest z 40i, a 40D będzie jeździło pewnie podobnie.


I nie mam 40D, nie bronię tego silnika, etc. - opieram się na danych.

Opublikowano

OMG co ja tu wyczytuje na forum... 40d to nie jedzie, a 25d to super rakieta... bez przesady Panowie.

Między M50d a 40d nie będzie takiej przepaści jak tu niektórzy piszą :mad2:


Tu jest porównanie 5 G30 z silnikami 40d 320KM ( starszy - nowy ma 340KM, 700Nm i miękką hybrydę) a M550d 400KM, bo na tej stronie nie ma danych wersji X5 40d

https://zeperfs.com/en/duel8166-7173.htm

i jak widać przepaści nie ma.


Tu ewentualnie filmik przyśpieszania 520d, 530d, 540d, M550d



Zatrzymując klatkę jak 530d ma 100km/h

520d - 87 km/h

530d - 100 km/h

540d - 108 km/h

M550d - 123 km/h


Zatrzymując klatkę jak 530d ma 199 km/h

520d - 171 km/h

530d - 199 km/h

540d - 207 km/h

M550d - 228 km/h

(Wynik ten jednak bym trochę skorygował, bo w 7s widać ewidentnie, że wskazówka M550d drgnęła pierwsza - nie do końca udało im się zsynchronizować wyświetleń przyśpieszenia - wszystkie równo nie wystartowały.)

M550d ma wyraźną przewagę, ale nie nazwał bym tego przepaścią - tym bardziej że nowsze silniki 30d ma 286KM z miękką hybrydą, a 40d ma 340KM z miękką hybrydą i trochę poprawiły by powyższe wyniki.

Pozdrawiam

KrzychoM

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
(pytam, bo nie wiem a zamawiając hak też masz lepsze chłodzenie ;) )

Z tego co wiem to tak. Zdaje się, że jest inna osłona chłodnicy?

Opublikowano

Dokładnie, kilka dni temu jeździłem, jeden po drugim, X6 i X5 z tymi silnikami, nie ma co się spuszczać nad M50d, bo 40d jedzie naprawdę porównywalnie, a wyścigówki z tych aut i tak żadne.

(subiektywnie nie odczułem w ogóle różnicy, no ale tez nie włączałem stopera :mrgreen: )

Na miejscu autora tematu wziąłbym 40d bez zastanawiania i konfiguracje pod siebie + zaoszczędzone 80k zl


A bede niedługo tez przed podobnym wyborem, jesli pozostane przy BMW :D

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Też bym pewnie teraz brał 40d (jednak duża rożnica w cenie) a najwiekszą niedogodność związaną z tym wyborem widzę w permanentnym StartStop. Dodajac Mpakiet + aktywny wydech rożnica w kwestii wyposażenia do m50d pozostaje w sportowym dyferencjale i chyba utwardzonym zawieszeniu. Mamy jeszcze pare emblematów "M" wiecej ale o lepszym chłodzeniu nic nie słyszałem.

60KM to tyle ile daje zwykle chiptuning (+15-20%). Ludzie mowią po takim zabiegu, że jakby dostali " inny samochód" ale jednak płacą za to 2-3k pln a nie kilkadziesiąt tys pln.

Wszystko jak zwykle sprowadza się do pieniędzy.

Czy teraz salony dają jednak takie same rabaty na samochody do produkcji jak na stockowe M50d? Rabatowanie mogłoby istotnie zmienić punkt widzenia odnośnie opłacalności w naszym porównaniu...

Opublikowano

Różnica w cenie to ok 55tyś biorąc pod uwagę, że porównywać należy 40d w wersji M-Paket, której cena startuje od 383k. Jeśli dodasz do tego kilka gadżetów, które w M50d masz w standardzie, to masz właśnie tę różnicę.

Minusem jest fakt, że możesz już tylko wybierać z modeli stockowych, bo w produkcji M50d już nie ma.

To oczywiście oznacza, że musisz brać to co jest. A jest dokładnie tak jak mówisz. Zostały albo mocno wypasione modele, albo z dziwnymi konfiguracjami typu bez audio Harmana, które w wersji M50d jest 2 razy tańsze od mniejszych opcji silnikowych. Albo bez dostępu komfortowego (ktoś miał paranoję?) za to z pełnym pakietem innowacji, wentylacją i masażami foteli.

Jak poszukiwałem auta dla siebie kilka tygodni temu, to na M50d otrzymywałem większy rabat, niż na 40d. Nie wiem, jak jest teraz.

Jeśli rozpatrywać auto tylko w kontekście osiągów, to myślę, że 40d da niewiele mniejszą frajdę z jazdy do 50d.

Pytanie tylko, jak sytuacja będzie wyglądała przy odsprzedaży. Może być tak, że skoro tych silników w kolejnych latach nie będzie już w produkcji, to obecne egzemplarze będą traciły mniej na wartości ze względu na ich ograniczoną ilość.

Z drugiej strony w 2020 dealerzy zostali zalani tymi 50d i nie było poza autami do produkcji wielkiego wyboru w silnikach 30d i 40d.


Moim zdaniem wybór nie jest taki oczywisty.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.