Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, Krystian posiadacz e46 od roku, silnik m54b30 skrzynia automatyczna.

Problem polega na tym ze gdzieś uciekał plyn chlodniczy wymieniony został oring pod czujnikiem plynu bo tam było jakies rozszczelnienie, mechanik spuścił cały plyn i zalał nowy i zaczęła sie cala przygoda, w desce rozdzielczej słychać było jakby sie cos przelewało, stwierdził ze to zapowietrzenie chociaż ogrzewanie było normalne i kazał ustawić temp na 32 i powiedział ze odpowietrzy sie samo, po dwóch tygodniach przestało bulgotac i wszytsko było okej, ale ostatnio popadało śniegu i postanowiłem troszke poupalac :D nagle temperatura 130 stopni, gdzieś wywaliło płyn, zapaliła sie lampka, żeby upewnić sie czy napewno temperatura jest wysoka test 7. to samo 130 stopni, a kontrolka plynu pokazała ze jest zero i rzeczywiście po odkreceniu korka nie było nic, a jak dolalem z 1l to był stan, zauważyłem ze nie przelewa sie w zbiorniczku- wcześniej przelewało, temperatura od zera do pionu grzeje sie w 5 minut od odpalenia silnika, pozniej juz leci do 130, nie ma ani troche ogrzewania a na dolnej ochronie silnika jest delikatnie mokro, chociaż nie widac rozszczelnienia na rzut okiem, auto nie kopci, po wymienie plynu trzymało dobrze pion i nie było nic, dopiero po lekkim upalaniu padło, nie wiem co robić na forum duzo tematów ale nie ma jeszcze tak sklejonego zeby mogło to wszystko wyjaśnić. Licze na wasza pomoc, pozdrawiam. :cry:

Opublikowano
Ty nie patrz na patyczek na gorącym silniku jak dolewasz płyn. Poziom płynu patyczkiem sprawdzisz TYLKO jak silnik jest całkowicie zimny, stoi wiele godzin nie odpalany, np. po nocy. Jak już silnik zacznie pracować, płyn jest w obiegu, robi się ciśnienie itp nie sprawdzisz nim poziomu, i mogło tak być że do gorącego silnika wlałeś litr i zaczęło go wywalać do góry, a płynu było mało i dalej gotowałeś silnik. Weź na całkowicie zimnym silniku odkręć odpowietrzniki i dolewaj płynu aż koniec patyczka zacznie wystawać ok centymetr ponad gwint wlewu. Zakręć odpowietrzniki i wlew, odpal silnik i się przejedź, będziesz widział czy trzyma pion. Jak trochę pojeździsz, wskazówka będzie w pionie, będziesz miał pewność, że termostat się otworzył (oba węże od chłodnicy gorące) to możesz dać ogrzewanie na 32 stopnie i spróbować odpowietrzyć. I ponownie dopiero następnego dnia jak silnik jest całkowicie zimny odkręcasz korek i w razie potrzeby dolewasz płynu aby wskaźnik lekko wystawał. Nie wiem czy robiłeś to tak jak napisałem... Jeśli tak a dalej wskazówka leci na czerwone pole to hmmm :roll:
Opublikowano
Ty nie patrz na patyczek na gorącym silniku jak dolewasz płyn. Poziom płynu patyczkiem sprawdzisz TYLKO jak silnik jest całkowicie zimny, stoi wiele godzin nie odpalany, np. po nocy. Jak już silnik zacznie pracować, płyn jest w obiegu, robi się ciśnienie itp nie sprawdzisz nim poziomu, i mogło tak być że do gorącego silnika wlałeś litr i zaczęło go wywalać do góry, a płynu było mało i dalej gotowałeś silnik. Weź na całkowicie zimnym silniku odkręć odpowietrzniki i dolewaj płynu aż koniec patyczka zacznie wystawać ok centymetr ponad gwint wlewu. Zakręć odpowietrzniki i wlew, odpal silnik i się przejedź, będziesz widział czy trzyma pion. Jak trochę pojeździsz, wskazówka będzie w pionie, będziesz miał pewność, że termostat się otworzył (oba węże od chłodnicy gorące) to możesz dać ogrzewanie na 32 stopnie i spróbować odpowietrzyć. I ponownie dopiero następnego dnia jak silnik jest całkowicie zimny odkręcasz korek i w razie potrzeby dolewasz płynu aby wskaźnik lekko wystawał. Nie wiem czy robiłeś to tak jak napisałem... Jeśli tak a dalej wskazówka leci na czerwone pole to hmmm :roll:

 

Sprawdziłem rano na zimnym i patyczek między max a min, wiec chyba nie zrobiło to dużej różnicy, problem dalej tkwi w tym ze przy dodaniu gazu nie przelewa w zbiorniczku a na goracym nie wywala płynu nawet, dosłownie jakby sie plyn nie ruszał, a ogrzewania całkiem brak

Opublikowano
Hmmm to może pompę szlak trafił... Bo jak poziom jest, a ogrzewania brak, silnik się przegrzewa, mówisz że płyn jakby stoi nie ruchomo to może faktycznie się gdzieś wirnik rozsypał albo coś i nie obraca płynem... Pompa w sumie nie najdroższa rzecz, mógłbyś ją wymienić, wymiana też dość prosta. Jak byś wymieniał to szukaj z metalowym śmigłem może, a przynajmniej jakiejś firmy znanej a nie najpodlejszy syf.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nie bierz z metalowym wirnikiem, jak będzie chciał się urwać to i ten to zrobi a wtedy będzie średnio przyjemnie. Pion absolutnie nic nie oznacza, ponieważ to zakres ok 70-115 stopni. Odpowietrzanie układu tylko i wyłącznie z komputerem lub uruchomionym testem 7.0. Skoro nie ma przelewu to albo płynu jest za mało (poduszka powietrza może coś takiego spowodować) lub pompa wody jest nieprawna. A jak ciśniesz auto to polecam zawsze uruchamiać test 7.0, te 130 na pewno odbiło się na silniku.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Nie bierz z metalowym wirnikiem, jak będzie chciał się urwać to i ten to zrobi a wtedy będzie średnio przyjemnie. Pion absolutnie nic nie oznacza, ponieważ to zakres ok 70-115 stopni. Odpowietrzanie układu tylko i wyłącznie z komputerem lub uruchomionym testem 7.0. Skoro nie ma przelewu to albo płynu jest za mało (poduszka powietrza może coś takiego spowodować) lub pompa wody jest nieprawna. A jak ciśniesz auto to polecam zawsze uruchamiać test 7.0, te 130 na pewno odbiło się na silniku.

 

Dzięki za odpowiedź, odbiło sie na silniku to znaczy co głowica? Płyn na zimnym pokazuje ze jest na max, po odpaleniu nie zmienia sie jego stan ani nie przelewa w zbiorniczku , mowiac o pionie to po zmienieniu plynu na nowy i głównego przewodu do chlodnicy jeździłem na teście 7.0 i temperatura trzymała cały czas 89-90 po mieście przy temp zewnętrznej 0 stopni. Więc wszytsko było w jak najlepszym porządku.

Nieciekawi mnie fakt ze silnik zagotował sie momentalnie plus pokazała sie kontrolka od plynu w tym samym momencie co czerwona lampka od temperatury, a po zgaszeniu silnika w desce było słychać bulgotanie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Czy głowica czy dół, nawet chwilowe przegrzanie r6 może spowodować spore straty.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Czy głowica czy dół, nawet chwilowe przegrzanie r6 może spowodować spore straty.

 

Zauważyłem ze po odpaleniu auta włącza sie wiatrak na zimnym silniku, poza tym przystąpiłem do odpowietrzania ku mojemu zdziwieniu po 5 minutach pod autem była kałuza plynu ktory wlałem a układ nie ma kompletnie żadnego cisnienia i obiegu płynu, moze byc to spowodowane tym ze plyn sie gdzies wydostaje i dlatego nie ma cisnienia? Co z wiatrakiem? Juz nie wiem co robić, nie widac gdzie leci ale wydaje mi sie ze to moze cos z chlodnicy.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Skoro pod autem jest kałuża to zdecydowanie jest wyciek :roll: który trzeba zlokalizować, usunąć, odpowietrzyć układ i testować dalej.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

  • 5 miesięcy temu...
Opublikowano
Wracam troszkę odświeżyć, rozszczelnienie chłodnicy gdzieś przy korku, po sprawdzeniu całego układu chłodzenia i odpowietrzaniu silnik już pół roku sprawuje sie bardzo dobrze, nie przegrzewa sie i nie czuc żadnych spadków mocy - na szczęście kilkukrotne przegrzanie nie odbiło się na silniku, pozdrawiam
Opublikowano
To całe szczęście. Mi zniknął płyn (nie będę rozpisywał się dlaczego, bo długa historia) i mimo iż autko dość szybko zatrzymane jak wskazówka zaczęła poza pion wychodzić, to po kilku miesiącach od tego zdarzenia znikło kompletnie ciśnienie na dwóch cylindrach. Od razu zacząłem obstawiać wypaloną uszczelkę pomiędzy garami i tak też było. A nowa uszczelka Erlinga chwilę wczesniej założona i szlak ją trafił...
Opublikowano
To całe szczęście. Mi zniknął płyn (nie będę rozpisywał się dlaczego, bo długa historia) i mimo iż autko dość szybko zatrzymane jak wskazówka zaczęła poza pion wychodzić, to po kilku miesiącach od tego zdarzenia znikło kompletnie ciśnienie na dwóch cylindrach. Od razu zacząłem obstawiać wypaloną uszczelkę pomiędzy garami i tak też było. A nowa uszczelka Erlinga chwilę wczesniej założona i szlak ją trafił...

Jakie objawy zauważyłeś najpierw?

Opublikowano

Pisz dokładniej, bo nie wiem, czy Ci chodzi o objawy PRZED zniknięciem płynu, czy przed przepaleniem uszczelki :mrgreen:

Uszczelka poleciała z sekundy na sekundę. Odpaliłem wraka, przejechałem spokojnie z 10 KM, aż nagłe łup łup łup łup - słyszę, że na dwóch garach chodzi. Po rozebraniu silnika idealnie rowek na jakieś 1,5 cm pomiedzy dwoma cylindrami wykopcony.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.