Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam męczy mnie o jakiegoś czasu jedna rzecz mianowicie czy na seryjnym sofcie z IC Wagnera i hybrydowym turbo stage2 normalne jest że nowy dpf czesciej sie wypala?

powidzmy ze srednio co 200km

Turbo wstaję ladnie ale rzeczywiste doladowanie delikatnie odbiega od zadanego o jakies 150-250mbar tak do 2250rpm

czyli w zakresie w jakim silnik pracuje obecnie 95% czasu (auto głównie użytkowane w cyklu pozamiejskim dojazd donpracy ok 25km w jedną stronę)

hybryda(wiadomo ciut ujmując z dołu dodaję trochę w gornym zakresie obrotów) plus zwiekszenie pojemnosci układu doładowania przez wiekszy IC na logike moze dac taki efekt ze filtr zbiera troche wiecej sadzy, czyż nie?

Do tego zauważyłem ze jak ograniczę do testów softem egr (wiecej spalin podeje na zmienną geometrię i turbo ssybciej się budzi) to filtr wypala sie inok 50-100km rzadziej

Turbo wstaję ladnie ale rzeczywiste doladowanie delikatnie odbiega od zadanego o jakies 150-250mbar tak do 2250rpm

Dodam że turbo z renomowanej i polecanej tu na forum jak i przez kolegów z TC firmy

Jack_Strong-
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Załadowałem u siebie replikę IC Wagnera, też mam soft standardowy póki co i nie mam problemów z wypalaniem. Wcześniej miałem, ale przy okazji zdecydowałem się na oddanie DPFa do prania - od tego czasu zero problemó z DPF.
Opublikowano

dzięki już coś pomogłeś właśnie sie zastanawiam czy cale to polaczenie wiekszej/wolniej wystającej sprezarki z zwiększoną pojemnością ukladu doladowania może spowodować takie objawy czy poprostu filtr dpf który kupilem jest marnej jakosci dodam ze posiada certyfikat oem approved :nienie: widocznie nie do konca tak jest.

Podczasnlohowania doladowania widać jak delikatnie doladowanie rzeczywisye odbiega od zadanego na wolnych obrotach (kierownice w turbo zamkniete na max ).

A wiadomo sterownik silkika pozwała przy sadzic z dołu żeby rozpędzić sprężarkę stąd tez mozliwe częstsze regenerację.

Pytam bo zastanawiam bsie czy warto spróbować oryginalnego filtra po myciu i tracić na to dodatkowe pieniadze i czas a potem bsie okaże ze i tak befzie tak samo albo bardzo podobne.

Pozdrawiam

Jack_Strong-
Opublikowano
Załadowałem u siebie replikę IC Wagnera, też mam soft standardowy póki co i nie mam problemów z wypalaniem. Wcześniej miałem, ale przy okazji zdecydowałem się na oddanie DPFa do prania - od tego czasu zero problemó z DPF.

co ile ci się wypala teraz filtr i w jakich warunkach drogowych?

Jack_Strong-
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jakiego DPF i czy warto znowu podmieniać to niestety Ci nie odpowiem, jedynie jak u mnie walka wyglądała:

- 240k było mycie DPF na samochodzie przy wymianie termostatów i przepustnicy - czyli nie wiadomo jak długo się nie wypalał przed moim zakupem

- 250k regeneracja turbo

- 270k przy wypalaniu uruchomionym ręcznie wjechałem w korek, z rury poszedł dym jakby fura miała się spalić :mrgreen: i od tego czasu już uruchomić nie mogłem i miałem stały błąd, który udało mi się usunąć dopiero po kilkukrotnym kasowaniu i uruchamianiu DPF, ale ilość popiołu się utrzymywała na wysokim poziomie.

- 295k intercooler i pranie DPF (wysłane do profesjonalnej firmy któa tylko się tym zajmuje) zdecydowałem się na to bo czytałem, że DPFy ogólnie to są dożywotnie jeśli odpowiednio działają...


Teraz mam 305k, przez kilka tysięcy sprawdzałem parametry i wyglądało, że wypala się w trasie bez uruchamiana programu, więc już od dłużeszego czasu nie zaglądałem. Teraz musiałbym sprawdzić jak wygląda, ale pewnie lipa, bo mało jeździmy ostatnio i głównie krótkie trasy. Może w weekend się zabiorę za mycie i diagnozę prewencyjną to dam znać.

Opublikowano

dzieki dzięki ja od jakiegoś pół roku jeżdżę z uruchomioną apk'ą wiec coś tam już zaobserwowałem.

Robię ok 300km w tygodniu komputer co ok 200 km uruchamia regenerację aktywną tak na ok 10 max 15min ale nie zakańcza i nie resetuje dystansu od regeneracji,

dopiero przy trzeciej próbie doprowadza regenerację do końca resetując licznik regeneracji.

Jack_Strong-

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.