Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Koledzy,

Rozpaczliwie poszukuję przyczyny mojego problemu, który objawia się w następujący sposób. Pewnie od samego początku, ale czuć to dopiero mniej więcej od 40km/h auto zachowuje się tak, jakby miało garba na oponie. Przy większych prędkościach (ok 130km/h) czuć to trochę mniej, przy 80km/h trochę bardziej. Nie jest to bardzo odczuwalne, ale czuć, że auto nie ma idealnego komfortu. Wymieniłem opony, wyprostowałem felgi, sprawdziłem zawieszenie (nawet wymieniłem kilka części, tuleje pływające, wahacz, regeneracja maglownicy, nowe tarcze hamulcowe tył), zrobiłem również pełną geometrię i nadal jest to samo. Jakieś pomysły? Bo mi się skończyły. Dodam jeszcze, że auto NIE wpada w wibracje przy hamowaniu.


Dzięki

Opublikowano
Koledzy,

Rozpaczliwie poszukuję przyczyny mojego problemu, który objawia się w następujący sposób. Pewnie od samego początku, ale czuć to dopiero mniej więcej od 40km/h auto zachowuje się tak, jakby miało garba na oponie. Przy większych prędkościach (ok 130km/h) czuć to trochę mniej, przy 80km/h trochę bardziej. Nie jest to bardzo odczuwalne, ale czuć, że auto nie ma idealnego komfortu. Wymieniłem opony, wyprostowałem felgi, sprawdziłem zawieszenie (nawet wymieniłem kilka części, tuleje pływające, wahacz, regeneracja maglownicy, nowe tarcze hamulcowe tył), zrobiłem również pełną geometrię i nadal jest to samo. Jakieś pomysły? Bo mi się skończyły. Dodam jeszcze, że auto NIE wpada w wibracje przy hamowaniu.


Dzięki

 

Jak od 40 km/h to sie pojawia to na 300% uszkodzone kolo pasowe.

b28nl6U.png
Opublikowano
Czy to byłoby odczuwalne również przy większych prędkościach? Wymieniałem ostatnio sprzęgło....czy przy samej wymianie sprzęgła byłoby widać czy koło pąsowe jest również do wymiany? Bo nie wiem na ile mechanik jest do wymiany ;)
Opublikowano
Czy w jakiś sposób da się sprawdzić czy na 100% jest to wina koła pasowego?

 

Kolo pasowe jak jest uszkodzone czytaj ma duze luzy to powyzej 40 km/h przenosi duze drgania wibracje na cala karoserje auta elementy plastikowe itd.


Objawia sie to tym, ze jak osiagniesz predkosc 39 km/h wszystkie te drgania wibracje spadaja do 0 i nie ma ich wcale. Dobijesz do licznikowego 40 czy 41 i nagle to wszystko odczuwasz.


Kolejna sprawa to felgi. Jezeli jedna z twoich felg jest krzywa krytycznie to znaczy byla mocno zgieta nigdy jej nie wyprostujesz idealnie i nie pozbedziesz sie minimalnego bicia od niej.


Mialem w poprzednim samochodzie felge krzywa - prostowana byla 2 razy - bicie po prostowaniu bylo mniejsze ale bylo caly czas i zebys nie wiem gdzie to robil to takiej krzywej felgi nie zrobisz na stan nowej.


To ktora felga jest najbardziej uszkodzona i powoduje jakies bicie czy cos zauwazysz na kole do wywazania kol - tam bedzie widac jak opona lapie mega duze odchylenia podczas obracania sie. Na aucie tego w zyciu nie zauwazysz.


Z kolem pasowym jest taki problem, ze jak ci sie wysypie podczas jazdy calkiem to uszkodzisz tloki i glowice i rozrzad przeskoczy.

b28nl6U.png
Opublikowano
Czy jakbym rozpiął bieg w trakcie jazdy to trzęsie by ustało? Bo jak zrzucam na luz (automat) to nic się nie zmienia. Ja zakładam, że mogłyby to być Krzywe piasty albo Krzywe tarcze bo to nie jest trzęsienie tylko taka nieprzyjemna jazda jakbym miał lekkiego garba na oponiei
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

A coś się zmienia z obrotami, jak zmieniasz biegi na inne przy tej samej prędkości? Bo jeśli koło pasowe to od obrotów też by to było zależne.

To co opiujesz to strasznie dziwne, nie sprawdzali czy piasty całe jak w zawiasie grzebali?


Może też coś z wałem - łącznik lub podpora.


Bo jak piszesz na różnych felgach to samo? A to jakie fele, ori dedykowane? Problemy kiedyś miałem z telepaniem, jak koleś założył mi koło nie sprawdzając czy pierścień sentrujący zszedł razem z poprzednią felgą.

Opublikowano

Żeby sprawdzić czy piasty są proste to chyba trzeba je zdjąć a conajmniej ściągnąć tarcze i wtedy specjalnym przyrządem do pomiaru sprawdzić czy proste. Tego jeszcze nie robiłem.

Sprawdzałem na tylko jednych felgach ale na różnych oponach bo zmieniłem z lata ma zimę (kupiłem nowe opony). Felgi zaraz po tym od razu oddałem do prostowania. Wały, zawieszenie były sprawdzane i wszystko jest ok. Obroty nie falują, tutaj wszystko jest git

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano
Koło pasowe wymienione, obie piasty przednie również. Do tego ponownie wyważone koła....i nadal delikatnie go buja. Co mogę jeszcze sprawdzić bo już nie mam pomysłu?
Opublikowano
Koło pasowe wymienione, obie piasty przednie również. Do tego ponownie wyważone koła....i nadal delikatnie go buja. Co mogę jeszcze sprawdzić bo już nie mam pomysłu?

 

Poduszki silnika i skrzyni biegow.

b28nl6U.png
Opublikowano

Dzięki, sprawdzę!

Mam jeszcze pytanie, jeśli tarcze hamulcowe przednie są Krzywe to czuć to podczas jazdy bez hamowania? Przy hamowaniu delikatnie czuje, że są Krzywe

  • 5 miesięcy temu...
Opublikowano
Po wielu wizytach w warsztacie w końcu udało się ustalić co było przyczyną telepania się auta. Wine ponoszą felgi! Nie brałem ich wcześniej pod uwagę bo felgi były dopiero co prostowane w serwisie.... Serwis prostujący totalnie nie wykonał swojej pracy. Także, jeśli masz taki problem to pierwsze od czego zacznij to wymiana kół na inne! Po ponownym prostowaniu wszystko jest idealnie!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.