Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, posiadam e46 z silnikiem 2.2 170km


Dlugi czas problem bagatelizowalem, jednak przyszedł czas zeby się tym zając. Mianowicie polega on na tym, ze auto po odpaleniu ( na strzała) zaczyna od razu się dławić, obroty skaczą, wydaje dziwne dźwieki, jakby strzały z wydechu ? Reakcja na gaz praktycznie znikoma, przy przytrzymaniu pedału auto i tak gaśnie, jedynie przy pulsacyjnym wciskaniu jestem w stanie jakis czas utrzymac auto odpalone, lecz koniec końców i tak się dławi co skutkuje zgasnięciem. Dlugi czas jedzilem na odpiętym przepływomierzu - wtedy auto chodzi bez problemu, odpala , trzyma obroty, nie czuje jakis specjalnych braków w mocy. Co może być przyczyną ?


Dodam, że zanim zacząłem jezdzic na odpiętej przepływce, auto zachowywało się troche inaczej, po 2-3 razie odpalało, przy dodaniu gazu obroty lekko spadaly, dopiero po tej króciutkiej przerwie zwiększały się. Teraz nic, na zimnym zaraz sie dławił, probowalem rozgrzac silnik bez przepływki, po czym podpiąłem i sprobowalem odpalic - dalej nic , dlawi się i gaśnie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Podepnij pod kompa i sprawdź błędy.

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=161201 Zapraszam do galerii

Sprzedam

Przekaźniki modułu komfortu do E46 3-Seria, M3, E83 X3, E52 Z8 , Z4 E85, E53 X5 E39, M5 E38 - centralny zamek, podnośniki szyb)

Zdjęcia przekaźników w galerii

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Skasuj błędy, skasuj adaptacje, podmień przeplywkę jak masz skąd, takie dławienie to często problem któregoś czujnika wałków lub wału.
Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
Opublikowano

Jeśli faktycznie któryś z czujników jest walnięty to jest możliwe Zeby po wypięciu przepływki wszystko się normowało?


Wrzuciłem ori ECU Ale żadnej poprawy, wyskoczył natomiast check. przy okazji sprawdziłem błędy i wyszło ich o wiele więcej niż na tamtym sterowniku


Zaraz je wrzucę

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Przy odpiętej przepływce napewno jest lepiej jak masz nieszczelny dolot lub odmę.

Na ori ECU podepnij przepływkę, skasuj błędy i adaptacje, zapal i dopiero sprawdź co wyskoczy!

Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
Opublikowano

sprawdzilem bledy w kilku wariantach


Więc tak zaraz po wpieciu ori ECU byla masa bledów, sondy, wypadanie zaplonu, korekcje itp ale to raczej malo istotne, poprawcie mnie jesli się mylę


po skasowaniu błędów zrobilem kilka km na ODPIĘTEJ przepływce i wyskoczylo:

https://ibb.co/DLvf6P5


po ponownym skasowaniu błędów, skasowaniu adaptacji oraz podłączeniu przepływki odpalilem furkę, troszke ją potrzymalem na obrotach zeby nie zgasła i:

https://ibb.co/FJFN1VN


zaraz po tym zerknąłem jeszcze na sygnały lambd

https://ibb.co/TKxcQD6 i faktycznie napiecie nie jest takie jakie być powinno

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
To że sonda tak pokazuje nie koniecznie świadczy o jej uszkodzeniu, może to wynikać ze składu mieszanki, masz możliwość podejrzeć czas wtrysku na wolnych obrotach? Sprawdź ciśnienie paliwa bo na moje oko masz pompę do wymiany, lub filtr zapchany, błąd z mapą głoszenia to będzie uszkodzona grzałka w termostacie, przepływomierz do wymiany lub gdzieś instalacja uszkodzona.
Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
Opublikowano
Tak jest możliwość , tylko problem jest w tym ze nie jestem w stanie utrzymać auta oddalonego a co dopiero na równych , wolnych obrotach, chyba ze na podpiętej przepływie bo wtedy igła silnik chodzi, tylko czy to będzie miarodajne?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jak dasz radę to spróbuj, na rozgrzanym silniku, czas wtrysków.
Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
Opublikowano

Nie jestem w stanie zmierzyc tego z przepływomierzem, za bardzo wartosc skacze


znalazlem opcje zmierzenia czasu wtrysków ale ogólną, jest mozliwosc sprawdzenia każdego wtrysku z osobna? Komputer mam od nie dawna i jeszcze nie ogarniam, wydaje mi sie ze gdzies widzialem ale przejzalem wszystko i nic nie znalazlem

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
A czym to odczytujesz? Szkoda że z inpy nie korzystasz. Zmierz ciśnienie paliwa.
Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Pokaż korekty paliwowe i masę powietrza po rozgrzaniu, ponieważ zapewne masz nieszczelność w dolocie.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

nie mam jak sprawdzic cisnienia paliwa


jesli chodzi o mase powietrza to:


masa :11,3kg/h

czas trwania strysku: 2,4ms



Ogolnie po dobrym rozgrzaniu silnika i kilku minutach manewrowania gazem auto załapalo i utrzymało obroty, ale autem strasznie telepało , obroty wahały sie miedzy 650-750.



korekty zrobie jak bede mial chwile czasu bo zalatany jestem od kilku dni

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.