Skocz do zawartości

Odpowietrznik termostatu EGR a świecący płyn (3 termostaty)


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam pisałem już kiedyś o tym ale nie mogę odszukać tematu.Sprawa jest taka pierwszy termostat mój po kupnie auta to oe bmw główny i oe bmw egr.Temperatura w mieście była 88stopni pozniej coś się porobiło i temperatura w mieście była 86 stopni.Więc zmieniłem termostat egr na behra i nic sie nie zmieniło.Zmieniłem też korek zbiorniczka na oe bmw,nagrzewnicę na nissens,zbiorniczek wyrównawczy na meyle,elektrozawor z pompką na drugi z allegro i dalej nic się nie zmieniło.Układ odpowietrzany wiele razy tak jak w Tisie bmw pisało.Ogrzewanie działa,przelew w zbiorniczku jest idealny.

Więc postanowiłem reklamować termostat w bmw.Oczywiście reklamację odrzucono :roll: napisałem tam,że podczas jazdy termostat ma temperaturę 86stopni zamiast 88.Generalnie jest tak jak jadę wolno 80km/h 4 bieg temperatura waha się


85-86stopni


jak jadę szybciej około 110km/h 5 bieg temperatura waha się 86-87 stopni.Gdy na postoju wyłączę ogrzewanie to auto w ciągu 10 minut z tych 86 dobije sobie nawet do 91stopni ale z włączonym ogrzewaniem 21.5stopnia nawiew na minimum nie przekroczy na postoju 86 :roll:

Więc zamówiłem ponownie oe termostat bmw za 250zł wymieniłem odpowietrzyłem i trasa i w mieście zamiast 86 już było 88 a nawet 89 po dłuższym kręceniu się ale nie trwało to długo bo już w przeciągu 2 mc od montażu (zrobiłem około 1500km tylko) zauważyłem,że mimo iż na dworze jest 5,6 stopni temperatura już w mieście nie wskakuje na 88 tylko jak poprzednio 86 to co tu jest grane? oryginalny termostat bmw kupowany dwa razy był w dodatku przebieg bardzo mały na nim :roll:

Edytowane przez KeniT8
  • Odpowiedzi 54
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Za mocno patrzusz na te temperaturę według mnie. Jak zejdzie ponizej 82, to bym sie zaczął przejmować.
Opublikowano
nie wydaje mi sie zeby to było od tego ktoś ma jakiś pomysł jeszcze? bo po zamontowaniu nowego było pamiętam znów 88
Opublikowano
Musisz kupić nową głowice w ASO. Ta twoja jest już po przebiegu sporym i szybciej oddaje cieplo

 

co ty chłopie bredzisz? :duh:

Opublikowano
obecny termostat oe bmw ma równy rok.. ale poprzedni tez miał rok wysłałem na gwarancję,że podczas jazdy mam 86stopni zamiast 88 i odrzucili reklamację.. kupiłem mimo wszystko nowy wtedy i po zamontowaniu trasa i już w mieście gdzie miałem wahania 85,86 to tu wahania były 87 88 a na trasie 5 bieg 120km/h 90 stopni pięknie trzymał ale minęła zima przyszła lato i teraz kolejna zima i już widzę 86 to podczas jazdy w mieście 85 na 86 wahania a na postoju ja np wróce z trasy auto chodzi odpalone na podwórku a ja idę do domu to temperatura waha się miedzy 84 a 85 dodam ogrzewanie ustawione na 21.5stopnia nawiew na minimum.Jak wyłączę całkowicie ogrzewanie to i 90 dobije :roll:
Opublikowano
Musisz kupić nową głowice w ASO. Ta twoja jest już po przebiegu sporym i szybciej oddaje cieplo

 

co ty chłopie bredzisz? :duh:

 


Sarkazm. Chyba tylko mnie śmieszą takie tematy o 2 stopnie .

Opublikowano

co tu jest śmiesznego? a po drugie wyślij na gwarancję to odrzucą o te 2,3 stopnie :roll:


Po prostu temperatura otwarcia termostatu to 88stopni i tyle powinno być.Przy 88 stopniach otwiera się termostat i puszcza obieg na chłodnicę.Przy 86stopniach wąz jest pomiędzy letnim a zimnym całkowicie w dodatku spalanie na termostacie gdzie pokazywało 88stopni było około 7L natomiast teraz mam 8.5


Wkur.. jest to,ze to drugi OE BMW TERMOSTAT brany z zaufanego sklepu który ma równy rok dopiero.


Jeżeli auto stoi na postoju np na podwórku i temperatura waha się 86-85 przy 21.5 stopniach i nawiew na minimum dosłownie jedna kreska tylko to czemu po wymianie na nowy rok temu w mieście gdzie miałem 86 nagle było 88 a na trasie to już 90..


DODAM na termostacie zrobione góra 2tys km nie więcej.....

Opublikowano

A u mnie po wymianie obu termostatów też jest 86 i różnicy w spalaniu brak tylko ja liczę sam sobie spalanie bo to co pokazuje komputer to można sobie między bajki.

Ale ok auto autu nierówne może ja mam jakieś zepsute.

A i trzeba zwrócić uwagę na termostat EGR bo nieraz w sklepie dają od wersji 136 km a ten ma inną temperaturę otwarcia

Opublikowano
ceny termostatów też idą w górę.Lata do tyłu oe bmw główny kosztował tylko 160zł.. rok temu 250zł dziś jedynie na alledrogo 270zł a tak to ceny ponad 300zł..
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nawet BMW zlało te dwa stopnie. Spalanie ci wzrosło, bo się wolniej nagrzewa przez temperaturę na zewnątrz. Te dwa stopmie nie spiwodują, że będziesz miał 7 litrów spalania, tylko temperatura na zewnątrz. Drążysz bez sensu.
Opublikowano
Nawet BMW zlało te dwa stopnie. Spalanie ci wzrosło, bo się wolniej nagrzewa przez temperaturę na zewnątrz. Te dwa stopmie nie spiwodują, że będziesz miał 7 litrów spalania, tylko temperatura na zewnątrz. Drążysz bez sensu.

Dodam tylko na koniec że po odłączeniu dodatkowego podgrzewacza tej zimy pali mi około litr mniej( falowanie robił zwarcie zapewne) mimo że rozgrzewanie silnika zajmuje około 3-4 km dłużej. Nawet autorowi polecę odłączenie go dla testu spalania.

Opublikowano
Nawet BMW zlało te dwa stopnie. Spalanie ci wzrosło, bo się wolniej nagrzewa przez temperaturę na zewnątrz. Te dwa stopmie nie spiwodują, że będziesz miał 7 litrów spalania, tylko temperatura na zewnątrz. Drążysz bez sensu.

 

kolego Jack79 mi chodzi o takie porównanie ,że


przy temperaturach tydzień temu czyli 5,6 stopni na plusie na trasie uzyskałem 86stopni(jadąc szybciej tak 110km/h 6 bieg pojawiło się na chwilę 87.Jadąć normalnie 100km/h 5 bieg mam 86 redukując do czwartego biegu i prędkość okolo 80km/h waha się 85,86


i po wymianie termostatu na nowy rok temu gdzie temperatury były podobne bo około 8stopni na plusie nagle w mieście gdzie było 86 zawsze pojawiło się 87 na 4 biegu.. aż nie możliwe :shock: zrobiłem jeszcze 2,3 km po mieście 60-70km/h i 88 :shock: a trasa to i 90 się pokazało..


teraz nie ma opcji..86/85 miasto 86/87 trasa a goniąc 120km/h 6 bieg dłużej i 88 na chwilę


Tylko,ze długo to nie trwało.Może górą cały okres zimowy czyli styczeń luty marzec.W sumie pod koniec już tych mniejszych temperatur zauważyłem,że na nowym termostacie już coś od nowa nie halo bo nie idzie 88 uzyskać w mieście.Na forum drive.ru ktoś kupił nowy korek oe bmw zbiorniczka i w trasie miał 87stopni i dziwił się czemu nie może 90 uzyskać a wymienił wszystko termostaty pompę wody itp.Założył stary korek zbiorniczka i podskoczyło w trasie do 90 a na nowym oe bmw pokazywało 87,ale ja dwa korki sprawdziłem oe bmw mam + behr hella i na dwóch jest to samo.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Czytałem to już ze 4 razy w tym temacie. Skoro wymieniałeś termostat dwa razy i po wymianie miałeś te 88 stopni, to wniosek jest prosty. Po pierwsze reszta układu jest sprawna, po drugie to termostaty tracą parametry.

Reklamowałeś termostat i chłopaki w BMW stwierdzieli albo po opisie, że czepiasz się o 2 stopnie celcjusza i odesłali jako dobry. Albo i wrzucili go do gara z termometrem i zmierzyli, że otwiera się może przy 86, co też według nich iest git.

Skoro masz jeden luźny sprawny termostat to przeprowadź test w garze, kiedy się otwiera.

Opublikowano
właśnie nie mam bo tamten dawno wyrzucony a obecny roczny założony :roll: szkoda mi trochę wywalić 300zł na kolejny :roll:
Opublikowano
heh no dwa stopnie kosztowały 250zł rok temu mnie,ale patrzcie jak wyłącze ogrzewanie na postoju całkowicie to temperatura i do 90 dojdzie.. ale z ogrzewaniem już nie
Opublikowano
To ile wydałeś na te 2 stopnie? :lol:

 


kolego miturka18 też masz diesla? i dawno zmieniałeś te termostaty? mozesz zrobić dla mnie taki test zobaczyć podczas jazdy 100km/h 5 bieg i czy masz 86/87 czy więcej i to samo jak np staniesz czy temperatura spadnie np do 85,86


:)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
86 max na trasie a przy wolniejszej jeździe 84

To już zdecydowanie widać, że nie trzyma główny - do wymiany :wink:

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.