Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,


Od jakiegoś czasu zmagam się z problemem... tylko nie wiem czy z poważnym czy nie...




Dziwne odgłosy podczas dodawania Gazu. Nie wywala żadnych błędów.


Jest dosyć głośno dlatego, że miałem zdjętą pokrywę silnika.


Wcześniej miałem problem z wypadaniem zapłonu ale wymieniłem komplet nowych oryginalnych wtryskiwaczy, cewek i świec NGK.


Teraz znowu wymieniłem cewki i świece bo od czasu do czasu były poszapywania ale nie ważne.


Wydaje mi się, że jest głosniej niż wcześniej a że żona jeździ autem to wiadomo jak to kobieta...


Czy ktoś się spotkał z takim czymś?


Co radzicie?

Opublikowano
brzmi to troche jak pierdzenie, dziura w wydechu czy jakaś nieszczelność. Na filmiku ciężko coś zdiagnozować.
Opublikowano

Tylko zdarzyło się tak że czasami szarpnęło...


Wtryskiwacze kupione nowe oryginalne BMW ok. 30 tys temu.

Miesiąc temu nowe cewki i świece NGK.


Czytałem na forum, że pomaga wymiana na nowy czujnik położenia wałka ale nie wiem w czym problem, że wydaje takie odgłosy...

Opublikowano
a sprawdzałeś błąd katalizatora lub NOX? ogólnie brzmi to troche jak wypadanie zapłonu też chociaż to by od razu check świecił
Opublikowano

Nie wyskakuja błędy od momentu kiedy jeszcze wcześniej wymieniałem cewki i świece. Może jakaś pierdoła ale kurde nie daje mi to spokoju. N43 nie są idealne i wiem, że na zimnym chodzą jak traktor...



A i kata już nie mam z 5 lat... Jest zaprogramowane tak, że niby jest. Błędy nie wyskakują.

Opublikowano

Nic z nim nie robiłem. Mam dokładnie 226 tys przebiegu.

Czytałem że powinno się wymieniać napinacz łańcucha ale nie wiem kiedy bo nie wiem jakie są objawy, że się go powinno wymienić...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
To wymieniaj czym predzej. Nie napinacz bo to jakies internetowe bzdury, caly zestaw. Bedziesz mial szczescie jesli juz sie nie rozsypal i lancuch sobie lata a czesci prowadnic sa w misce olejowej...
Opublikowano
Najpierw to ja muszę sprawdzić co to dokładnie a nie sobie strzelać moze rozrząd a może co innego... Tylko gdzie znaleźć zaufanego mechanika w okolicach Pruszcza gdańskiego...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Oczywiscie. Kazdy filmik z YouTube to beda tylko domysly. Rozrzad i tak zmieniaj abys nie dolaczyl do szerokiego grona posiadaczy n43 z zatartym silnikiem.
Opublikowano
Ja u siebie wymieniłem rozrząd przy 92tys km. Jeśli przy tym przebiegu nie robiłeś to nawet bym się nie zastanawiał czy to to czy to nie to a od razu bym wymienił tym bardziej, że nie jest to kosztowna robota
Opublikowano

Musiałbym sprawdzić czy wcześniejszy właściciel to robił. Auto kupiłem przy przebiegu podajże 173 sty.


A jak sprawdzić łańcuch ? Na zimnym ? Na ciepłym ?


Na zimnym sprawdzałem to nie la luzów, jest mocno napięty.

Opublikowano

Witam .

Jestem nowy na grupie i proszę o pomoc w diagnozie ...


Od prawie roku czasu zmagam się z problemem typu :

Posiadam BMW E90 2.0i 150km LPG, po kupnie auta wymieniłem;

-rozrząd

-świece

auto zaczęło szarpać wiec wymieniłem;

-cewki

auto brało olej więc wymieniłem;

-odme

auto gasło na skrzyżowaniu wymieniłem;

-przepływomierz

a teraz borykam się z problemem szarpania samochodu .Sondy lambda sprawdzane i są ok . Uszczelniłem układ ssący (w tym też wymieniłem Valvetronic) oraz zrobiłem jego adaptację, ale problem dalej jest ten sam. Czy ktoś z użytkowników na forum miał podobny problem i może mi pomóc ?Dodam jeszcze że przy dodawaniu gazu zaczął głośniej chodzić jakby był zatkany układ wydechowy albo jakas dziura w ssącym i wgl nie ma siły ....

Opublikowano

@_12pablo55_

Masz N46, a ten wątek jest o N43 - to kompletnie inne jednostki.


@Pawulon1987

Na 95% masz rozrząd do wymiany. Ja miałem takie oznaki: (wymiana przy ok 180-190kkm, koszt jakieś 1200zł)

- dźwięk, który przy zdjętej pokrywie jest baardzo wyraźny

- podszarpywanie w zakresie 2000-3000 obrotów zwłaszcza przy mocniejszym przyspieszaniu

- sporadyczne misfire

- adaptacja jednego z vanosów ledwo mieściła się w zakresie -10/+10


Łańcucha przez korek nie sprawdzisz - jest to powielany mit na tym forum. Wymiana napinacza nic nie zmieni.

Jeśli chcesz mieć 100% pewności, to i tak musisz otwierać silnik i weryfikować stan łańcucha.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Rozrząd wymieniony + Uszczelki pokrywy zaworów + Uszczelniacz wału korbowego


Za robociznę zapłaciłem 1 200 zł a za części 700 zł.


Wszystko wymienione przy 226 269 km i tak naprawę nie było oznak wymiany ale trudno...


Odnośnie dziwnych głosów przy dodawaniu gazu okazało się cytuję:


" wyrwany gwint z głowicy przy kolektorze wydechowym i nie ma jednej śruby "


Jak temu zaradzić?


Więc kompletnie nie miało to związku z rozrządem bo problem po wymianie nadal występuje...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nigdy nie ma oznak do wymiany, przeciez nie zbadasz twardosci starego plastiku i podatnosci na pekniecie, a o to tutaj chodzi. 2tys to nie jest duza kwota, zobacz po ile chodza te silniki. Brak jeden sroby w glowicy nie robi zadnej roznicy. To nie to. Moze katalizator dzwoni? A moze to nie jest silnikowo? Ten dzwiek jest rowniez na postoju?
Opublikowano
Jak nie to jak tak mechanik powiedział?


Nie, w szczególności jak jest zimny silnik potem trochę ciszej... Przy dodawaniu gazu tak od 2 tys obrotów.

 

Jeżeli ten dźwięk wzrasta wraz z zadanym obciążeniem (mocniej wciskasz gaz) to może być nieszczelność w układzie wydechowym, ktoś nawet wyżej wspomniał.

Niemniej jednak skoro usterka jest widoczna to też należałoby to naprawić. Należy ściągnąć kolektor, naprawić uszkodzony gwint (to nie strasznego, czasami się zdarza) i nastepnie złożyć wszystko z nową uszczelką.

Ponadto przy pracującym silniku i otwartej masce powinieneś czuć smród spalin jeżeli to większa nieszczelność.


To też może być jakieś pęknięcie, elementy metalowe podczas rozgrzewania rozszerzają się, pęknięcia stają się odrobinkę ciaśniejsze więc mniej spalin może wtedy uciekać.


A rozrząd bardzo dobrze że zrobiłeś, cud że to jeździło. To nie jest tak że strzela łańcuch bo jest luźny. Problem był również ze ślizgami które bez żadnego objawu pracowały do ostatniego obrotu silnika. Później pękały i z silnika została mielonka.

Opublikowano

Ostatnio oglądałem na YouTube jak gosc zmieniał rozrząd

Przy 116 tys... Tam też był N43 ale ten 1.6.

Łańcuch przy takim przebiegu? Słabo...


Muszę się tym zająć tym bardziej, że auto mam już 6 lat i nie mam zamiaru go sprzedawac :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.