Skocz do zawartości

530da brak mocy w całym zakresie obrotów po uszczelnieniu


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć, jestem nowy na forum, w wolnym czasie postanowiłem uszczelnić silnik i niestety auto przestało się rozpędzać.


Przed naprawą auto jeździło normalnie, miało zaślepiony EGR.

Wymieniałem uszczelkę pokrywy zaworów, miski olejowej, podstawy filtra, uszczelniacze wału, uszczelki montażowe turbiny, wężyki podciśnieniowe, podkładki pod wtryski, plecionki wydechu.

Auto odpaliło, pracowało normalnie prędkość maksymalna 140. Sprawdziłem manometrem ciśnienie paliwa wyniosło 1.6, podniosło się dopiero po założeniu regulatora ciśnienia na powrocie pompy, teraz wynosi 4,1 na wolnych obrotach i 4,05 pod obciążeniem, niestety nie pomogło.

Odpięcie zaworka turbiny powoduje jeszcze większy spadek mocy, a przepływomierza nie robi różnicy.

Turbina ma wyczuwalny luz wzdłużny i delikatnie puszcza olej

Dane z inpy:

zaślepiony egr, odłączona odma

Korekta wtryskiwaczy 1)1.25 2)0,19 3)-1,03 4)-0,12 5)-0,51 6)-0,50

RPM:.............................................751..2078..2559..3042..3375..(gaz do dechy)

Soll air mass:...................................433..434....584...646....716....933

ist air mass:....................................508...587...666....726....708....881

soll charge air pressure:.....................917...1208..1375..1632...1579..1999

act charge:...................................1053...1233..1356..1522...1515...1991

soll rail pressure:.............................296...573....706....992....788....1340

rate drift value for the rail pressure:.....286...562....696....736....767....1340

pre supply pressure:.........................4,22....................................4,05

rate main injection:.........................10,57.................................!56,18



Zrobiłem tak trasę 200 km, samochód rozpędza się (słabo) dopiero od 3 tyś poniżej można utrzymywać tylko prędkość, około 90km/h dało się w miarę normalnie podróżować, spalanie nie wzrosło.

Następnego dnia auto wkręca się tylko do 2500 rpm (na n i d) osiąga zawrotne 65km/h i słychać świst/gwizd uciekającego powietrza. Sprawdziłem szczelność dolotu zatykając rurę za wyjściem za turbiny i pompując powietrze kompresorem nie słyszałem nigdzie uciekającego powietrza, ciśnienie paliwa też jest ok


Teraz samochód stoi w garażu i czeka, nie wiem co jeszcze i w jaki sposób mogę sprawdzić.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jak załadowałeś powietrze z kompresora do dolotu to trzyma ciśnienie ? Gwizd to nie z turbiny przypadkiem ? To są pomiary pod obciążeniem ?
Opublikowano

Sprawdziłem ponownie szczelność i woda z płynem do naczyń pomogła :), przepuszcza na śrubie od dolotu (druga od rozrządu przy wtrysku), jak tylko wymienię uszczelki napiszę czy pomogło.

Wężyki mam podłączone poprawnie.

Opublikowano

Głównym powodem gwizdów i mam nadzieję rozwiązaniem problemu okazuje się turbosprężarka, która jest nieszczelna na muszli strony zimnej.

Wie ktoś jaki tam jest o-ring? Po nazwie (gt2556v) znajduję tylko kompletne zestawy naprawcze.

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Problem rozwiązany.

Uszkodzone były wtryskiwacze, wszystkie w taki sam sposób, na niskim ciśnieniu pracowały prawidłowo przy wyższym dawały za mało paliwa. Po wymianie turbosprężarki ustały również gwizdy, teraz auto przyspiesza jak nigdy wcześniej :)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wiesz co konkretnie było z turbiną ? Też mam jakiś gwizd na wysokich obrotach, jak z czajnika, a dolot szczelny.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Aha, dzięki. Trzeba się zaopatrzyć w jakieś uszczelki montażowe przy zakładaniu nowej, np. na wydech ? Zastanawiam się, czy samemu ją wytargać i dać do sprawdzenia (ma 30 tys. po regeneracji, poprzedni właściciel) czy oddać auto na wymont/zamont. Nie mam kanału. Trzeba jakoś specjalnie przeprowadzić pierwsze odpalenie ? Zalać olejem ?
Opublikowano
Do sprawdzenia zawsze warto dać. Swoją wymieniałem z kanału, ale myślę, że na podniesionym aucie też da radę. Tak potrzebny jest komplet uszczelek i klucz do odkręcenia turbiny, jedną śrubę odkręcisz płasko-oczkowym do dwóch potrzebna jest dwunastokątna nasadka chyba 12. Pierwsze odpalenie jest inne, instrukcje na pewno najdziesz. :D

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.