Skocz do zawartości

Trzymanie sie drogi i komfort jazdy


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam wszystkich mam dylemat który mnie dreczy. Zakupiłem niedługi czas temu sobie 320d z 2003 roczniczka. Samochod z zewnatrz wewnatrz jak marzenie. Wczesniej byłem posiadaczen nowego seacika ibize rowniez w dislu którego niestety ukradli. I teraz ta bmw porównuje do tamtego seacika. Niestety jakos na przód naped lepiej spisywał sie na naszych polskich drogach raczej koleinach. Na autostradzie w bmw jest niezle trzyma sie . Posiadam w niej oponki 17/225/45. Jednak gdy mamy gorsza droga musze jej pilnować nie ma komfortu jazdy myszkuje w tych koleinach trzeba mocno trzymac kierownice. Moja piekna żona to sie boii za kierownica jedzic i mi mówi ze seat był lepszy. I mam pytanie czy to moze byc cos z zawieszeniem chociaz nic nie stuka nic nie puka.(80.000km przebieg) a moze to wina szerokich oponek jak zmienie na wezsze bedzie sie lepiej jezdzilo. A moze to bmw tak ma ze naped na tył pcha go i taka sytuacja jest normalna. Pomóżcie doradzcie co zrobić by było to autko komfortowe. Z góry dziekuje
Opublikowano
Generalnie to trudno jest znalezc samochod taki, ktory jezdzi lepiej niz jakiekolwiek BMW :). Nie porownuj tego z seatem bo padne. W seacie miales nie szersze niz 205. Na 100%. Beemki maja szerokie opony, wiec koleiny to jest duzy problem. Tak bedzie auto sie zachowywac. Zmien je na 205 to bedzie o niebo lepiej. Tylni naped nic nie zmienia, napewno masz ASC, wiec jest tak samo bezpiecznie jak na przod. A tylni naped jest tylko w autach wysokiej klasy (BMW :)), nie nawidze napedu na przod, to jest tak jak chodzic na rekach. Pomysl jakbys sie czul chodzac na rekach. To jest tylko wina opon. Kazdy uzytkownik Ci to powie. Pozdrawiam.

_____________________

Sprzedam nowy filtr powietrza MANN C31143 BMW E60 E61 E63 E64 - 90 zł z wysyłką

Opublikowano
Dokładnie mam identyczne porównanie wcześniej jeździłem octavia (opony 195/65 15) i prowadziła się bardzo dobrze tzn nie musiałem trzymac kierownicy obiema rękami i "pilnować" auta. Przy swojej E46 mam opony 225/50 16 i borykam się z identycznym problemem na ładnej drodze jest igła (takich mało u nas :() na kiepskich jest tragedia. Rozmawiałem ze znajomymi i mówili żę przekonam się że to wina opon jak przejde na zimówki(weższa opona). Raesumując wygląd kosztem komfortu. Bmw na oponach 195 zbyt ciekawie nie wygląda.
Opublikowano

To ze przod samochodu plywa po drodze moze swiadczyc o zuzytych wahaczach przednich. Przy przebiegu 80tys km prawdopodobnie przyszedl czas na ich wymiane.

Zostaw oryginalne opony 225x45x17, samochod na nich jezdzi i wyglada zdecydowanie lepiej.

 

Jezeli Seat Ibiza lepiej sie prowadzi niz twoje E46 to swiadczy to o niesprawnosci w zawieszeniu.

Seat Ibiza to wogole nie ta klasa samochodu :duh: bardziej mozna go porownac do VV Golfa.

 

Dla przykladu 2007 Mazda 3 (z praktycznie zerowym przebiegiem) prowadzi sie niebo gorzej niz moje bez mala szescioletnie E46. :mrgreen:

Opublikowano

.......A dajcie chlopakowi Swiety Spo.....ja kupujac BMW rowniez mialem nadzieje ze wszytsko bedzie pieknie,jednak tzreba sie do wszytskiego przyzwyczaic( mialem Opla Tigre i mialem zludzenie ze przez przeniesienie napedu na przednie kola po nierownoasciach bylu troszke lepiej-generalnie uklad keirowniczy w BMW przez to ze naped jest na tyl jest bardziej zywotny i chyba w inny spospb odczawalne sa łaty na drogach -to tylko moj aopinia)Przy wjezdzaniu na podjazd mam mala roznice w wysokosci nawierzchni i np.Tigra przez przedni naped"wciagala "auto na to a BMW "wpycha" liej bylo w przypadku 1-aleneich mi nikt nie mowi , ze amortyzatory iteg typu sprawy mam wymienic bo juz zrobilem wszystko co tylko mozna wymnienic i w koncu w zasadzie musialbym kupic inna maszyne

FAK NA SZEROKICH KOLACH PROWADZENIE SPRAWIA WIELE WIECEJ TRUDNOSCI

http://img314.imageshack.us/img314/9448/pawlazdjecia012fa6.th.jpg

Opublikowano
Nosi Cie przez opony ... ja mam na przodzie 215/40 i na tyle 235/40 i jest masakra. Niestety tu jest kompromis pomiedzy fajnym wygladem a prowadzeniem auta..
www.rc-trial.pl ----> ZAPRASZAM
Opublikowano
Witam,jak czytałem opis Twojego problemu to tak jakbym ja to napisał :D Mam Ibize tdi i od niedawna E46 320d na takich samych kołach jak Ty i od początku auto jeżdziło po koleinach jak wściekłe ,wymieniliśmy praktycznie całe zawieszenie z przodu,póżniej zrobiona była zbieżność i nic BMW jak jeżdzilo tak jezdzi.W końcu na próbe założyłem zimowe koła 15/195/60, i sie uspokoiło,teraz planuje zmienić opony na węższe ,podobno 205 to najwęższa opona jaką da sie założyć na felge 17 ,75 cala.
Opublikowano
to samo mialem jak Ty Sebek auto szalalo po drodze jakby nie dalo sie okiełznać mialem wtedy 17" 235/45 katastrofa jechac 80 na godzine przez te koleiny musialem jezdzic, zmienilem na 16 obrecze do tego 205/55 i jak reką odiął 205-ki mieszcza sie dopiero w koleiny i jest ok.
Opublikowano
Ja wahacze wymieniłem-nadal jest tak samo. To wina ogumienia.

 

 

potwierdzam. Po wymianie wachaczy problem z koleinami pozostaje choć w mniejszym stopniu. Opony 225/45 17

Opublikowano

Potwierdzam.

Na zimówkach 205/55/16 nie ma problemu na koleinach.

Letnie koła 225/45/17 - trzeba być czujnym.

Titansilber metallic


http://img344.imageshack.us/img344/9427/328wp0.jpg

Opublikowano
A wiec czhyba wspólnie doszliśmy do wniosku że nasze wspaniałe bmw psuja poprostu szerokie opony ups najwiecej to psuja ja koleiny bo na autostradzie jest igła. A nasze piękne wozy produkuje sie W pieknym panstwie Germany gdzie podmiejskie drogi sa jak nasze autostrady. A wiec zmieniamy opony na wezsze i 200km/h w koleinach. Powodzenia wszystkim i dziekuje.
Opublikowano
A wiec czhyba wspólnie doszliśmy do wniosku że nasze wspaniałe bmw psuja poprostu szerokie opony ups najwiecej to psuja ja koleiny bo na autostradzie jest igła. A nasze piękne wozy produkuje sie W pieknym panstwie Germany gdzie podmiejskie drogi sa jak nasze autostrady. A wiec zmieniamy opony na wezsze i 200km/h w koleinach. Powodzenia wszystkim i dziekuje.

 

Dokładnie , ale nie tylko BMW bo w Audi miałem na początku 205/55/16 a wiosną dałem 225/45/17 i strach było wyprzedzać a tak to można sobie na 16'' śmigać bez stresu - o np. tak

http://img521.imageshack.us/my.php?image=zdjcie3an2.jpg

Opublikowano

Też miałem z tym problem który rozwiązał sam się i przez przypadek.

Sprawa wyglądała tak. Moje obuwie na 4 kołach to Continental Premiumcontact 225/55/16 i ten sam problem co u was. Auto w koleinach samo skręcało. Paskudny dyskomfort, a momentami było groźnie bo zmiany kierunku następowały tak szybko, że groziły samorzutną zmianą pasa ruchu i zarzuceniem po mojej zbyt nerwowej reakcji. Było niebezpiecznie.

Dwie gumki nieco się poddarły więc kupiłem nowe przy czym zupełnie przypadkowo trafiły mi się tanie Uniroyal raylly 540 również 225/55/16. Poszły na przód i jak ręką odjął. Auto normalnie jeździ w koleinach. Niesamowite, ale pomogło. Nie mam pojęcia dlaczego, ale podejrzewam, że przyczyna tkwi w różnicy budowy tych gum. Uniroyalle o kierunkowej rzeźbie bieżnika mają mniejszą w porównaniu do asymetrycznych Continentali powierzchnię styku bieżnika z nawierzchnią . Idąc dalej tym tropem można zaryzykować twierdzenie, ze gdyby zamiast 225 założyć np. 215 to też mogłoby pomóc. Oczywiście to tylko moja hipoteza dodajmy niesprawdzona i być może te wnioski nie potwierdzą się w praktyce, ale jest bezspornym faktem, że zmiana opon o jakiej wspomniałem na początku zupełnie zmieniła moje auto. Dodam, że dla sprawdzenia przerzuciłem z powrotem Continentale na przód i samochód znowu zaczął sam wybierać tor jazdy co potwierdziło ostatecznie prawidłowość mojej tezy.

Opublikowano

jeszcze jeden minus szerokich opon - hałas

 

BMW;300;2.0d na oponach 225/45 R 17 przy prędkości 130km/h ma 74;74" Db

 

a na oponach 195/65/15' przy 130m/h jest już tylko 69;69"Db więc 2x ciszej !!

Opublikowano

Panowie,

 

Nie porównujcie Ibizy do BMW. Moja Żonka jeździ Ibizą i jak mam w nią wsiąść, to az mnie rzuca. Porównanie komfortu, właściwości jezdnych, hałasu, czy czegokolwiek innego - nawet zużycia paliwa jest pozbawione sensu.

 

Ja jeżdżę na 225 i nic mi nie dolega, nie ciąga w koleinach, nie wyrywa kierownicy z rąk.

 

Niechęć kobiet do prowadzenia bmw nie polega na tym, że boją się złego prowadzenia samochodu. Mogą co najwyżej obawiać się gabarytów fury i jadą w panice bojąc się o wszystko.

 

I nie mówcie mi, że przedni napęd jest lepszy.

 

Pzdr,

Opublikowano
Panowie,

 

 

Ja jeżdżę na 225 i nic mi nie dolega, nie ciąga w koleinach, nie wyrywa kierownicy z rąk.

 

I nie mówcie mi, że przedni napęd jest lepszy.

 

Pzdr,

 

:cool2: Na prowadzenie samochodu w koleinach wplyw ma rowniez rodzaj zastosowanej opony. Przy tej samej szerokosci niektore w koleinach prowadza sie dobrze, inne zdecydowanie gorzej.

Opublikowano

Tak, to, co ja mogę stwierdzić, to i guma i rozmiar ma znaczenie :)

 

Miałem 245 z tyłu i 235 z przodu (16''). Masakra... głośno i nierówno, musiałem trzymać kierownicę obiema rękami mocno. Zimówki, jak fabryka każe, czyli 195 - jazda IDEALNA, cicha. Schodziłem z rozmiarem letnich, za każdym razem lepiej. Aktualnie mam komplet 205 - wreszcie jest dobrze. Dodatkowo miałem Continentale - jechało się strasznie głośno i na koleinach ciągło. Po założeniu Michelinów - jak ręką odjął.

Kai
Opublikowano

Na pewno rodzaj opon jest istotny. Ja mam 225/55/16, więc tak na prawdę jest na nich duużo "mięsa" i może dlaczego tak nie ciąga w koleinach. 225 nie jest równe 225. Na pewno w moim przypadku byłoby o wiele gorzej, jak miałbym 225 na feldze 17", czy 18" i profil typu "brak profilu".

 

Co do rodzaju opon, to moje są z serii oszczędzających paliwo chyba Dunlopa, może to też mieć jakiś wpływ.

 

Podziwiam te osoby, które założą sobie koła o kilka numerów za duże, utwardzą zawieszenie i płaczą, że nie da się jeździć. Obecnie przejeżdżam rocznie ponad 60tys km i jak przy wyprzedzaniu miałbym się zastanawiać, czy wyrwie mi kierownicę z rąk, czy nie, to po tyodniu bym sobie odpuścił.

 

Duże koła + polskie drogi = tylko i wyłącznie LANS (dodatkowych zalet brak).

 

Uprzedzając odpowiedzi o wyższości profilu poniżej 40 - powyższa wypowiedź była tylko i wyłącznie moją opinią, a każdy niech robi jak chce.

 

Pozdrawiam,

Opublikowano

Kształt opon ma duży wpływ na prowadzenie, w przypadku kolein łatwiej prowadzi się na oponach które są jakby ścięte czyli delikatnie schodzą się go góry w stronę bieżnika, natomiast walcowate można określić bardziej "kanciaste" brzegi będą prowadziły się paskudnie.

Mam porównanie w aucie z napędem na przód, rozm. opon był 205/50/16 i niby wszystko ok, ale po wymianie opon z goodyear'ów na yokohama

(bardziej walcowate), prowadziło się duzo gorzej. Właśnie różnica tkwiła w kształcie opony.

Opublikowano

 

Podziwiam te osoby, które założą sobie koła o kilka numerów za duże, utwardzą zawieszenie i płaczą, że nie da się jeździć. Obecnie przejeżdżam rocznie ponad 60tys km i jak przy wyprzedzaniu miałbym się zastanawiać, czy wyrwie mi kierownicę z rąk, czy nie, to po tyodniu bym sobie odpuścił.

 

Pozdrawiam,

 

Mam samochod obnizony 60/40, felgi 16 cali, z przodu 7,5 szerokosci opony 205/45 ZR16 GOOD YEAR z tylu 9 cali szerokosci i 225/45 ZR16 Fulda i nie mam najmniejszych problemow z utrzymaniem samochodu na drodze. Niektorzy mowili ze szerokie opony halasuja, jakos tego nie zauwazylem. Opona oponie nie rowna.

 

Pozdrawiam.

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
odpowiedz jest prosta masz za szerokie opony na nasze drogi optymalny rozmiar to 195/60/15(powiedzmy) jesli zalaoysz szersze np. 205;215 itp.itd. to prowadzenie auta jak i komfort jazdy spada do poziomu fiata!!!!!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.