Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Mam następujący przypadek. W czasie spokojnej jazdy wskoczylo info Jedź wolno itd.. oraz błąd 244C00. To ogólny błąd układu podciśnienia.

Jestem w trakcie sprawdzania i wygląda to tak.

1. Wymieniłem wszystkie wężyki podciśnienia.

2. Sprawdzilem trzy elektrozawory i są ok, przełączają i są szczelne.

3. Sprawdzilem dwa przetworniki ciśnienia i tu mam chyba uszkodzenie, bo przepuszczają ciśnienie i nie trzymają podciśnienia.

4. Sprawdziłem siłowniki, te plastikowe, od egr, obejścia u sterowania turbo - są trzy i wszystkie pracują. Strzykawką robie próżnię i potem tłok cofa się samoczynnie. Podobnie jak siłownik od wastgate, choć skok jest tu mniejszy.

5. Sprawdzałem duży silownik, ten gorny od głównego sterowania turbo i zachowuje się dziwnie. Niby pracuje i steruje jakieś 1,5 cm gora dół, ale strzykawką się nie cofa po zrobieniu próżni. I tu pytanie czy tak ma być. Może ktoś ma z was taką wiedzę. Proszę o jakieś wskazówki.

Opublikowano
Ten kod dotyczy ciśnienia doładowania. Warto też sprawdzić kolektor dolotowy i MAP sensor, czy nie jest zawalony nagarem i czy nie oszukuje.
Opublikowano (edytowane)

Poradziłem sobie z tematem. Wymieniłem przetwornik ciśnienia od sterowania turbo, oraz przy okazji wyczyściłem kolektor dolotowy i czujnik MAP (był przypchany), wcześniej wymieniłem wszystkie wężyki podciśnienia. Teraz mam podciśnienie w układzie -85kPa, czyli jak ktoś woli -850 mbar, czyli książkowo. Ale nie mam pewności co na 100% było przyczyną. Przy okazji miałem okazję szczegółowo zapoznać się z newtis :D i sprawdzić wszystkie sterowania siłowników (gruszek).

Teraz doładowanie wstaje natychmiast i osiąga w maksie nawet 3400 mbar


Czujnik MAP nr 14

http://pl.bmwfans.info/parts-catalog/F11/Europe/525d-N47S1/2011/browse/engine/intake_manifold_agr_with_flap_control/


I przetwornik nr 1, ten od prawej

http://pl.bmwfans.info/parts-catalog/F11/Europe/525d-N47S1/2011/browse/engine/vacum_control_engine_turbo_charger/

Edytowane przez aadam75
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Elegancko kolego....

Problem rozwiązany i temat doprowadzony do końca co na tym forum nie jest tak oczywiste.....

Gratuluję... :cool2:

  • 2 lata później...
Opublikowano
W dniu 2.01.2021 o 20:32, aadam75 napisał(a):

 

 

2. Sprawdzilem trzy elektrozawory i są ok, przełączają i są szczelne.

3. Sprawdzilem dwa przetworniki ciśnienia i tu mam chyba uszkodzenie, bo przepuszczają ciśnienie i nie trzymają podciśnienia.

4. Sprawdziłem siłowniki, te plastikowe, od egr, obejścia u sterowania turbo - są trzy i wszystkie pracują. Strzykawką robie próżnię i potem tłok cofa się samoczynnie. Podobnie jak siłownik od wastgate, choć skok jest tu mniejszy.

5. Sprawdzałem duży silownik, ten gorny od głównego sterowania turbo i zachowuje się dziwnie. Niby pracuje i steruje jakieś 1,5 cm gora dół, ale strzykawką się nie cofa po zrobieniu próżni. I tu pytanie czy tak ma być. Może ktoś ma z was taką wiedzę. Proszę o jakieś wskazówki.

Podpowiesz jak sprawdzałeś te elementy ? Mam podobny problem 

Opublikowano
12 minut temu, Dawid6212 napisał(a):

Podpowiesz jak sprawdzałeś te elementy ? Mam podobny problem 

To jest dość proste, budujesz podciśnienie na krućcu wejściowym specjalną pompką i czekasz czy nie spada jak nie spada to trzeba podać napięcie na piny zaworu i wiadomo czy się otwiera. Ile volt to nie wiem, nie miałem potrzeby dociekać jakie napięcie jest podawane na te zawory. 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.