Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Panowie, a u Was też jest tak, że po skasowaniu błędu ten nie wraca póki auto stoi, a jak się tylko ruszy to od razu wskakuje? Potem w trakcie jazdy co jakis czas się pojawia, ale np jak stoi się na światłach to nie wraca. Jak tylko ruszę to znów jest
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
U mnie wraca tylko po ponownym uruchomieniu zimnego silnika, w trakcie jazdy już się nie pojawia.

spacer.png

Opublikowano

Kurczę, ciekawe.

Miernik z cęgami do DC już mam, tylko jak na złość zrobiło się cieplej :D


Dobra. Zmierzyłem.

Temperatura na zewnątrz 1,5 stopnia

Naładowanie akumulatora (wg Bimmertool) 59%

Błąd w Bimmertool na starcie się pojawił

Temperatura ustawiona na minimum, pokrętło na niebieskie pole, prąd nagrzewnicy 68A

Temperatura na max, pokrętło na czerwone, prąd nagrzewnicy 70-71,5A

Po skasowaniu błędu nic się w pomiarach nie zmieniło.

Prąd alternatora 118-125A pomiar pokrywa się z odczytem z aplikacji

W samochodzie zrobiło się ciepło po ok 6 minutach (tyle była włączona aplikacja)


Sprawdzałem prąd alternatora aplikacją jak było -2 stopnie, wtedy pokazywał nawet 142A, ale naładowanie akumulatora wynosiło 62%


Kilka razy odpalałem i gasiłem auto, każdorazowo błąd się kasował. Po kilku razach stopień naładowania spadł na 58% i błąd już się skasować nie chce. Przejechałem się kawałek, poziom naładowania podniósł się na 59% - błąd się kasuje.


Wnioski:

1. Możliwość kasowania błędu jest zależna od stopnia naładowania Aku

2. Obecnosc błędu nie wpływa na moc nagrzewnicy

3. Nagrzewnica nie włącza się powyżej temperatury 5stopni

4. Poniżej 59% naładowania aku, błędu nie da się skasować, nagrzewnica nadal pracuje


Do sprawdzenia

a) moc nagrzewnicy zależna jest od stopnia naładowania

b) moc nagrzewnicy zależna jest od temperatury zewnętrznej

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano
No Pany udało mi sie wymienić ten "grzejnik" roboty jest od zaj...a. oprocz schowka nawiewu na nogi itd jak na filmiku bylo pokazane trzeba cały tunel zdjąć. No chyba ze ktoś sobie utnie tą mase i dosztukuje... ja chciałem ją odkręcić. Śruba jest ukryta na wysokości popielniczki pod kanalami powietrza ktore ida do tylnych nawiewow pod gąbką i tapicerką... ogolnie rozkrecałem to pierwszy raz to zeszlo mi ponad 4h z jakimś tam odkurzaniem. Teraz czekam na temperature po niżej 5 stopni i zobaczymy czy cos to dało. Dam znać :D pozdro
Opublikowano
Niestety wymiana dogrzewacza nic nie dała nadal wywala błąd po odpaleniu auta. Normalnie daje sie go skasować i nie pojawia sie dopóki nie zgasi sie silnika i ponownie odpali. Jeszcze mam w planie wymiane akumulatora no ale to juz przed zimą. Macie jeszcze jakies pomysły? Pozdrawiam
  • 8 miesięcy temu...
Opublikowano

Witam

Tak jak zapowiadałem wymieniłem akumulator (został też oczywiscie zakodowany) i to niestety nic nie dało. Nadal wyskakuje ten błąd. Czy komuś udało sie ustalić co jest przyczyną?

Pozdrawiam

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

U też nowy akumulator i błąd nadal jest, nagrzewnica grzeje. Olałem temat.

Chce sobie ograniczać moc to niech sobie ogranicza. Ista niczego nie pokazuje. 

Edytowane przez Kuj0n

spacer.png

Opublikowano
W dniu 3.12.2023 o 16:19, maciek64 napisał(a):

Witam

Tak jak zapowiadałem wymieniłem akumulator (został też oczywiscie zakodowany) i to niestety nic nie dało. Nadal wyskakuje ten błąd. Czy komuś udało sie ustalić co jest przyczyną?

Pozdrawiam

Ta nagrzewnica kosztuje ponad 1.5k czy wymieniles ja na pewno na nowa? Jezeli wyskakuje dalej ten sam blad 8011f9 przy nowym aku to nagrzewnica ptc na gwarancje

N57
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

@Lakom_2006Przecież ten błąd oznacza regukcję mocy a nie uszkodzenie.

Edytowane przez Kuj0n

spacer.png

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Na 100% dogrzewacz wymieniony na nowy i sprawny. Wiec i ja zaczynam sie przychylać do tego ze jest to wina czegoś innego co właśnie ogranicza moc a nie samej grzałki tylko dlaczego? Czy może coś jest nie tak z alternatorem? No ale to jakies inne błedy pewnie by były?

  • 11 miesięcy temu...
Opublikowano
W dniu 16.12.2023 o 10:42, maciek64 napisał(a):

Na 100% dogrzewacz wymieniony na nowy i sprawny. Wiec i ja zaczynam sie przychylać do tego ze jest to wina czegoś innego co właśnie ogranicza moc a nie samej grzałki tylko dlaczego? Czy może coś jest nie tak z alternatorem? No ale to jakies inne błedy pewnie by były?

Wiem że temat sprzed roku ale udało Ci się może dojść do źródła?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.