Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć, mam problem z autem. Chyba od kiedy tylko mam auto zawsze wyczuwałem, że auto nie chce jechać prosto na prostej drodze, jedynie kiedy droga jest delikatnie pochylona w lewo to jedzie prosto. Przez długi czas żona tego nie wyczuwała ale z czasem też zaczęła, szczególnie jadąc autostradą kiedy puszczę kierownicę to auto zaczyna zjeżdżać w prawo i przy dużych prędkościach prawie zawsze muszę mocniej trzymać kierownicę żeby auto nie uciekało. Z początku stwierdziłem, że temat lekko odstawię, w dodatku, że żaden mechanik nic takiego nie zaobserwował przy jakiś tam jazdach próbnych po wymianie wahaczy czy półosi.


Niestety wczoraj byłem w zakładzie wulkanizacyjnym i okazało się, że na praktycznie nowych oponach zimowych, które mam na aucie dopiero ok. 2-3 tygodnie, już widać, że się nierówno ścierają z przodu i zaczynają ząbkować. Z tylnymi wszystko jest w porządku. Dodam, że kiedy kupowałem auto w styczniu tego roku, to przednie opony choć miały bodaj 2 lata, również były wyząbkowane i huczały a z tylnymi było wszystko ok.


W tym roku miałem wymieniane obie przednie półosie i wahacze przednie dolne z dwóch stron. Geometria zrobiona 2x w różnych odstępach czasowych na jakiś tam podobno najnowszych laserowych hunterach i wszystko zostało ustawione "na zielono".


Wydaje mi się, że to ściąganie auta może mieć jakiś związek z ząbkowaniem opon. Jest może ktoś ogarnięty w temacie i orientuje się co może być przyczyną? Na kilku innych forach były wskazówki, że może być to wina zużytych przednich amortyzatorów.. U mnie nie były one wymieniane prawdopodobnie nigdy, przebieg mam 213 tyś. ale nie wiem też w jakim są faktycznie stanie i czy problem jest akurat z amorkami. Problem jest też taki, że nie znalazłem żadnych informacji czy zużyte amortyzatory mogą być też przyczyną ściągania.. Więc nie wiem czy oba objawy mają to samo źródło.


Bardzo proszę o pomoc, w tym roku zakupiłem komplet nowych opon zimowych i letnich i szkoda gdyby oba od kolejnego sezonu znów zaczęły huczeć..

G31 520d xDrive 1330859-1.png


ex: F11 530d xDrive http://images.spritmonitor.de/1114474.png

Opublikowano

Opony ząbkują pewnie z powodu problemu ze zbieżnością ...

jest wiele powodów ściągania podczas jazdy. Rozumiem, że auto proste - bez przygód blacharskich.

Sprawdź poziomowanie auta. Na równej powierzchni trzeba zmierzyć wysokości przy każdym kole, może trzeba sprawdzić punkt zero przekładni kierowniczej...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=103&t=312356&hilit=%C5%9Aci%C4%85ga


Ogólnie znana przypadłość. Na forach zagranicznych tez o tym piszą. Nawet na youtube filmy sa jak ciagnie do prawej no prostej drodze. U siebie tez sie borykałem. Kilka razy zbieżność i nic. W koncu cos mechanik wymyslil i jest powiedzmy w miare dobrze :mrgreen: ale ogolnie czula jest na przechyly jezdni.

🙃🙃

Opublikowano
Sprawdz sprężynę , mi przy wymianie laczków na zimowe koles zwrócił uwage na lewą przednią opone , byla bardziej zjechana po zewnętrznej stronie. Małe oględziny i znalazlem :D . U podstawy sprężyny brakowało kawałka około 3 może 4 cm.Po wymianie kompletu dla pewnosci pojechałem jeszcze na geometrie :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.