Skocz do zawartości

525i e39 m54b25 + LPG Słabe ogrzewanie wnętrza


PanTur

Rekomendowane odpowiedzi

Hej zaznaczę na wstępie ze przekopałem się przez wiele wątków lecz nie znalazłem rozwiązania.

Problem polega na słabym ogrzewaniu wnętrza auta pomimo że silnik nagrzewa się prawidłowo tzn. wskazówka w pionie bez odchyleń w żadną ze stron bez względu na styl jazdy. Nawiew ustawiony na 32c i minimalny nadmuch po powiedzmy 8 min jazdy zaczyna lecieć ciepłe powietrze po zwiększeniu nadmuchu o kilka kresek staje się ledwo letni. Auto jest z lpg które również pozno się przełacza. Próbowałem już :

Czyszczenia panelu klimatronika

Odpowietrzania układu na wzniesieniu zimny silnik temp max nawiew na 1 płynu cały zbiorniczek odkręcając odpowietrzniki

Odpinania przewodów przepływ jest w każdym

Przepływ jest znaczny przy korku wlewu czyli pompa wody prawidło działa

Dodatkowa pompka przy elektrozaworach też przelewa

I na koniec pytanie co można jeszcze sprawdzić? Elektrozawory wyjac rozebrać?

Termostat może być winny?

Z góry dziękuję za każdą pomoc :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrobiłem tak wyłączyłem klimatronik auto się nagrzało węże do zaworów zimne tak samo reduktor lpg i węże za zaworami po włączeniu ogrzewania przelew w zbiorniczku wzrósł na mocniejszy bo przy wyłączonym ogrzewaniu był wyraźnie słabszy po dodaniu gazu wzrastał. Po przełączeniu z zimnych zrobiły się ledwo letnie i tak już bez zmian reduktor przełączył na gaz po dobrych kilku minutach pracy ogrzewania. Stukanie w zawory nic nie dało. Sprawdzałem też czy strefy działają niezależnie i da się ustawić z jednej ten ledwo wyczuwalny ciepły a z drugiej zimny. Może być tak że one pracują tylko nie otwierają do końca? Czy szukać w czymś innym rozwiązania.?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Owszem, może tak być, że nie otwierają do końca. Mogą też być zapowietrzone z tego powodu, że nie otwierają lub, że nie ustawiłeś na max ogrzewania przy odpowietrzaniu. Zależy co tam modziłeś z układem chłodzenia, ale jak węże zimne to ogrzewania nie będzie.


Instrukcja odpowietrzania dla M54


Odkręć korek, ale nie wyjmuj go ze zbiornika wyrównawczego. Zapobiega to nadmiernemu wypływowi chłodziwa ze zbiornika wyrównawczego.

Włącz zapłon.

Ustaw regulator ogrzewania na maks. temperatura.

Ustaw dmuchawę na niski poziom. Otwiera to zawory ogrzewania i uruchamia pomocniczą pompę wodną.

Uruchom silnik i krótko naciśnij trzy do czterech razy pedał przyspieszenia (ok. 4500 do 5000 obr / min), aby przepłukać obwód chłodzenia silnika.

Czyniąc to, nie uruchamiaj silnika na dłużej niż ok. 30 sekund; w przeciwnym razie płyn chłodzący nagrzeje się i rozszerzy.

Jeśli poziom płynu chłodzącego w zbiorniku wyrównawczym spadnie w trakcie procesu, uzupełnij zbiornik wyrównawczy do maks. poziom napełnienia na zimno.

Dokręć mocno korek i pozwól silnikowi się rozgrzać, aż termostat się otworzy.

Sprawdzić poziom płynu chłodzącego. Zwróć uwagę na różne konstrukcje zbiorników wyrównawczych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś wyjełem elektrozawory wyglądają dobrze chodzą luźno uszczelki całe. Podpinałem pod zasilacz i oba sprawne. Wtyczkę (1 minus 2 minus 3 plus) sprawdzałem żarówką i po zgaszeniu klimatronika uzyskiwałem światło na jednej konfiguracji po włączeniu żarówka gasła. Lecz udało mi się to uzyskać jakby na 1 silniczek. Nie wiem czy powinno być to na 2 pinach czy drugi dopiero po osiągnięciu innego parametru. Auto odpowietrzane sposobem powyżej efekt dalej taki sam Parownik letni i węże do zaworów letnie górny chłodnicy gorący temperatura z torque 93-94stopnie i spada do 91-92.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Syfu nie ma odpowietrzyłem tak jak w tej instrukcji wyżej pompa na wolnych z wyłączonym klimatronikiem widać że przelewa przez wyrównaczy po dodaniu gazu strumien wzrasta i mocniej przelewa. Na wolnych po odpaleniu klimatronika i elektrycznej pompki wspomagającej (max temp minimum nawiew) przelew wyraźnie wzrasta czyli też działa. Po dodaniu obrotów na odpalonym klimatroniku dalej mocny przelew w zbiorniczku wyrównawczym.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...

Odświeżam temat jako że zrobiło się ciepłej to odpuściłem sobie z niemocy naprawy problemu ale jako że znowu sezon się zaczyna i jest zimno to może ktoś coś podpowie. To co sprawdziłem :

Pompa wody nowa stara wirnik miała cały ale wybite łożyska

Zawory pracują prawidłowo

Dodatkowa pompka przelewowa na zapalonym zapłonie przy zgaszonym silniku silny strumien w zbiorniczku

Dodatkowo wymieniłem uszczelkę węża górnego bo lekko puszczał

Układ trzyma cisnienie bo po odkreceniu korka nawet po kilku godzinach postoju jest syknięcie

Nagrzewnica płukana

Instalacja gazowa wpięta pod ciepłe idące do elektrozaworow i powrót z nagrzewnicy

Odpowietrzania na wszystkie możliwe sposoby

Pod górka płyn lany w odpowietrzniki na przekręconym zapłonie i pracującej dodatkowej pompce

Nawet próbowałem odkręcony zbiorniczek uniesiony dużo wyżej niż silnik kilka litrów płynu przelane na różne sposoby

I efekt jest taki że chłodnica gorąca a ogrzewanie i gaz ledwo letnie jakby płyn nie dał rady przejść

Ostatnie co udało mi się ustalić na gorącym silniku zaczelem uciskać węże chłodnicy górny i dolny przez jakas minute oczywiście górny był mega gorący i ku mojemu zdziwieniu po dotknięciu Parownik taki jak trzeba i ogrzewanie prawidłowe ale po kilku minutach letnie tak jak wcześniej

Może ktoś coś podpowie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Kolego to aż niemożliwe, sprawdź jedną rzecz, rano jak odkręcasz korek chłodnicy to masz nadciśnienie w chłodnicy czy podciśnienie.
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
przerabiałem temat, rozwiązanie przyniosła dodatkowa pompka przetaczania wody od renault (nie pamiętam jaki model, miała zdecydowanie lepsze przepływy niż BMW) a tak na prawdę dwie, czyli pompka do przetaczania wody na nagrzewnicę (wyrzuciłem OE BMW i zastapiłem) i dorzuciłem drugą taką samą pompkę przed reduktorem, która wymuszała na nim przepływ, w środku dużo cieplej, reduktor startował bardzo szybko!!! To co zauważyłem po tej modyfikacji to to, że nie zaglądałem do reduktora bardzo dłuuuugo, membrana jak jest nie dogrzana dużo szybciej się zużywa i wymaga wymiany
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W zbiorniczku rano lekkie nadciśnienie

Widziałem gdzieś 2 podobne wątki w x5 chyba ale bez rozwiązania objaw podobny z króćca z którego powinno iść gorące na ogrzewanie idzie jedynie ledwo letnie tak samo u mnie

Reduktor mam niżej zbiorniczka

Czyli wstawienie dodatkowej pompki powinno rozwiązać problem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Dziwna sprawa, miałem 2x e39 w gazie i w żadnej nie było problemu, żeby trzeba było dodatkową pompkę montować. W M54B30 był problem z ogrzewaniem rozwiązany zestawe do regeneracji elektrozaworów. LPG natomiast zawsze śmigało dobrze.


Ten test na segarach robiłeś? Bo wskazówka pionowo jest chyba od 80 do 116 stopni więc to dużo nie pokazuje, co najwyżej obrazuje. Do odpowietrzania róznież wypadałoby monitorować temperaturę, że było wiadomo kiedy termostat się otwiera, ale jakby był układ zapowietrzony to powinno ciśnienie na ciepłym wywalać wodę z korka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
to jak działa instalacja gazowa, tak na prawdę zależy od warsztatu LPG który ją montuje, i tu już jest temat rzeka..jaki reduktor/w którym miejscu/jakie nastawy w programie/ jaka średnica przewodów/gdzie się wpinasz w układ chłodzenia itd..ale odchodząc już od tego, prawda jest taka że zawory BMW i ta pompa są usterkowe, sama pompa nie jest za bardzo wydajna. Ja zastosowałem tą: https://allegro.pl/oferta/renault-laguna-iii-dodatkowa-pompa-obiegu-wody-2-0-11105340149 to przykład z allegro, okazało się, że śmiga zdecydowanie lepiej niż OE BMW, była na tyle sprawna po testach zanim ją założyłem, że decyzja była jedna, zmieniamy ją, no i odpowiedź z samochodu była taka: zrobiło się ciepło w aucie, druga pompa przed reduktorem zmusiła mnie do zmian w ustawieniach w programie i obserwując moment włączenia reduktora i temperatury pod dużym obciążeniem mnie pozytywnie zaskoczyła. Układ wodny BMW jak był projektowany, do danego silnika, nie zakładał reduktorów LPG, tylko obsługę silnika, jeżeli dopinamy coś teraz po czasie i nie do końca się to sprawdza, trzeba sobie z tym jakoś radzić. Jeżeli zakład LPG zastosował reduktor nie do końca taki jaki powinien być, jeżeli zamontował go w nie właściwym miejscu i przepływ wody nie jest taki jaki powinien być, masz problem. Oczywiście można pojechać do drugiego zakładu i wszystko zmienić i zapłacić drugi raz za poprawę, albo wspomóc instalację właśnie w taki sposób
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Coś tam jest sknocone i tyle, nie ma problemu w tych samochodach i tych silnikach z obiegiem płynu przez reduktor i grzaniem nagrzewnicy. Zaciśnij jeden z węży reduktora, wtedy cały płyn idzie na nagrzewnicę i musi grzać, innej opcji nie ma. Jak nie grzeje, to albo zapowietrzony, albo elektrozawory się nie otwierają. Pytałem co się dzieje po odkręceniu korka na zimnym bo powinno być lekkie podciśnienie a nie nadciśnienie. Zagrzej silnik tak by temperatura stała w pionie, zgaś silnik , odczekaj z pięć minut i ostrożnie odkręć korek chłodnicy. Jak będzie wywalał płyn to masz odpowiedź.
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o temperaturę to 95 stopni i zbija do 93

Elektrozawory sprawne rozbierane testowane

Być może że dodatkowa pompa tłoczy wodę jest przelew w zbiorniczku ale może jest zużyta i nie efektywna na tyle żeby dać radę jutro sprawdzę co się dzieje po odkreceniu korka tak jak pisałeś

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
przelew w zbiorniczku jak jest dobrze odpowietrzony samochód, będzie też przy uszkodzonej dodatkowej pompce obiegu wody, to pompa wody głównie generuje obieg w układzie, pompka wspomaga nagrzewnicę aby nie było za zimno. Zdejmij te zawory z pompką, nalej wody do wiadra, załóż kawałek przewodu na tą pompę obiegu, włóż go do wiadra, otwórz oba zawory i podaj napięcie na pompkę, i na własne oczy zobaczysz ile jest warta
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Zajrzyj do tematu i porównaj swoje podłączenie reduktora lpg

https://lpg-forum.pl//bmw-e46-328ci-wpiecie-reduktora-t45386.html


U mnie reduktor podłączony jest według schematu z trzeciego postu i wszystko gra.

Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.